Як зареєструвати адвокатське бюро | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Як зареєструвати адвокатське бюро

Адвокатська практика
12:48 Ср 21.02.24 21967 Переглядів
Версія для друку

Однією із форм здійснення адвокатської діяльності є адвокатське бюро – юридична особа з єдиним засновником, прізвище якого стоїть у найменуванні компанії. Як її створити?

За оцінками порталу «Дія», початкова інвестиція для створення та реєстрації АБ може складати до $5 тис. (орієнтовно 186 тис грн).

Державна реєстрація адвокатського бюро, як і будь-якої іншої юридичної особи, здійснюється відповідно до Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» з урахуванням особливостей, передбачених Законом «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Першим етапом стане складання документу (рішення) про створення АБ. Таке рішення має містити наступну інформацію:

  • назву та №, наприклад, «Рішення №1 учасника Адвокатського бюро «____»;
  • місце, дату складання;
  • ПІБ учасника, його РНОКПП, дані паспортного документу, адреса реєстрації;
  • рішення про створення АБ, його повне та скорочене найменування (за бажанням різними мовами);
  • призначення керівника АБ;
  • розмір статутного капіталу (який визначити – читайте тут);
  • місцезнаходження АБ;
  • надання повноважень учаснику або фізичній особі на проведення державної реєстрації АБ у відповідних органах виконавчої влади;
  • Іншу інформацію (наприклад, про оцінку майнових внесків до статутного капіталу, якщо вони здійснюються не в грошовому вигляді).

Також доведеться підготувати статут АБ. Що в ньому необхідно передбачити нами також розглядалося. Закон про держреєстрацію не містить вимоги щодо обов’язкового нотаріального посвідчення підписів засновників/учасників на установчих документах. Проте, у випадку відсутності нотаріального посвідчення підпису засновника/учасника в Статуті можуть виникнути проблеми з нотаріальним засвідченням копії такого Статуту в майбутньому. Отже, в даному випадку, все ж таки необхідно посвідчити підпис засновника/учасника у Статуті АБ.

Статтею 15 Закону про держреєстрацію встановлено вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, зокрема, «справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом». Таким чином, рішення про створення АБ має бути оформлено на спеціальному бланку для нотаріальних документів, а підпис учасника має бути посвідчений нотаріально.

Також слід визначитися із кодами видів економічної діяльності, які будуть внесені до Єдиного державного реєстру. Поради щодо обрання КВЕД ми давали тут.  

Після цього можна подавати документи на державну реєстрацію. Відповідно до ст. 17 Закону про держреєстрацію, для державної реєстрації створення юридичної особи заявником подаються наступні документи:

  1. Заява щодо державної реєстрації юридичної особи (форма №2).
  2. Примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення учасника про створення АБ.
  3. Установчий документ юридичної особи - один примірник Статуту АБ.
  4. Структура власності за встановленою формою.
  5. Копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України).

Реєстраційний збір за реєстрацію новоствореної юридичної особи не справляється.

Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації щодо юридичних осіб здійснюється протягом 24 годин після надходження документів. Інформація про державну реєстрацію юридичної особи автоматично передається в ДПС України, Державну службу статистики України для взяття на відповідний облік, як платника податків та зборі, єдиного внеску. Отже, звертатись окремо до вищезазначених державних органів для взяття на облік не потрібно.

Після проведення державної реєстрації державний реєстратор має видати на руки (або надіслати поштою, якщо відповідний пункт відмітити в заяві) один примірник статуту, а також виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка містить інформацію в тому числі і про: ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, ПІБ керівника, основний вид діяльності, дату та номер взяття на облік в органах державної фіскальної служби як платника податків та зборів, клас професійного ризику платника єдиного соціального внеску, дату взяття на облік органами статистики тощо.

Після реєстрації необхідно буде отримати печатку та штампи, що зараз не викликає труднощів. Багато років потому скасовано необхідність отримання в дозвільній системі МВС дозволу на виготовлення та затвердження ескізів печатки і штампів. Необхідно лише обрати дизайн печатки та оснащення, а виготовлення зараз дуже швидке, навіть за декілька годин.

Також доведеться відкрити поточні рахунки у банку. Поточний рахунок можна відкрити в будь-якому банку за вашим вподобанням, чи то в банку з українським чи то з іноземним капіталом. При відкритті поточних рахунків необхідно враховувати вимоги щодо наявності окремого рахунку в банку на який будуть зараховуватись кошти з фондів соціального страхування (наприклад, «лікарняні»).

В обов’язковому порядку для відкриття рахунку в банку необхідно посвідчити у нотаріуса підпис керівника та/або особи, що має право розпорядження банківським рахунком (вчиняти правочини та розпорядчі дії від імені АБ, якщо це передбачено Статутом), а також справжність відбитку печатки Бюро. Для цього використовується спеціальна форма картки підписів, яку вам необхідно буде отримати в банку (можуть різнитись форми, зазвичай вона предзаповнена) та дозаповнити її самостійно. Для заповнення такої картки може знадобитися така інформація: вид рахунку (поточний, депозитний, для виплат тощо), найменування банку та його місцезнаходження із урахуванням особливостей структури банку (філія, відділення банку (регіональне, обласне, територіальне) тощо. У відповідності з внутрішніми процедурами банку, після належної перевірки поданих документів та інформації протягом 1-3 робочих днів будуть відкриті рахунки.

Також додатково читайте про обрання системи оподаткування АБ та наймання працівників.

Матеріал підготував голова Комітету НААУ з питань адвокатської практики Богдан Кушнір.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Власність народу України на природні ресурси: між політикою, наукою і практикою

Дискусія

Власність народу України на природні ресурси: між політикою, наукою…

Право власності народу України на природні ресурси, закріплене у статті 13 Конституції, залишається дискусійним щодо свого змісту й механізмів реалізації. Чи має воно реальне правове наповнення, хто є носієм цього права та як його забезпечити на практиці?

14:32 Пт 07.11.25 481
Як українському адвокату практикувати у Франції: вебінар із головою комісії CNB

Анонс

Як українському адвокату практикувати у Франції: вебінар із головою…

Сьогодні, 7 листопада Національна асоціація адвокатів України спільно з Національною радою адвокатів Франції (Conseil National des Barreaux, CNB) проведе вебінар, присвячений практичним аспектам доступу українських адвокатів до професійної діяльності у Франції.

9:17 Пт 07.11.25 362
У ВР зробили ще один крок до ратифікації Конвенції про захист професії адвоката

Гарантії діяльності

У ВР зробили ще один крок до ратифікації Конвенції про захист…

5 листопада у Верховній Раді відбулася робоча нарада, присвячена перекладу Конвенції Ради Європи про захист професії адвоката для її подальшого підписання і ратифікації. Питання ініціювало МЗС, яке звернуло увагу на ключовий термін «lawyer» міжнародного договору.

17:46 Чт 06.11.25 859
НАБУ шукає корупційні ризики у своїй діяльності. Адвокатів просять допомогти

Взаємодія

НАБУ шукає корупційні ризики у своїй діяльності. Адвокатів просять…

Національне антикорупційне бюро України розпочало опитування, метою якого є отримання інформації для визначення корупційних ризиків у діяльності Національного бюро та підготовки Антикорупційної програми на 2026–2028 роки.

9:57 Чт 06.11.25 455
Адвокатів навчатимуть керувати своїм емоційним станом під час публічної комунікації

Анонс

Адвокатів навчатимуть керувати своїм емоційним станом під час…

Сьогодні, 6 листопада, Національна асоціація адвокатів України за підтримки Міжнародної асоціації юристів (IBA) проведе вебінар «Якорі впевненості: як керувати своїм емоційним станом під час публічної комунікації».

9:12 Чт 06.11.25 574
Опікунська рада НААУ: як організована підтримка адвокатської спільноти під час війни

Дискусія

Опікунська рада НААУ: як організована підтримка адвокатської…

В опікунську раду Національної асоціації адвокатів України з початку повномасштабного вторгнення надійшло близько тисячі звернень від адвокатів та членів їхніх сімей. Девʼять з десяти заяв було задоволено.

17:38 Ср 05.11.25 440
Договір про надання послуг з лобіювання: зразок для адвокатів розробили у НААУ

Взаємодія

Договір про надання послуг з лобіювання: зразок для адвокатів…

У Національній асоціації адвокатів України підготували зразок договору про надання послуг з лобіювання, який відповідає вимогам профільного закону, та враховує особливості здійснення такої діяльності особами, що надають правничу допомогу.

12:43 Вт 04.11.25 2612
В Одесі відбудеться XV Міжнародна конференція з питань адвокатури

Анонс

В Одесі відбудеться XV Міжнародна конференція з питань адвокатури

14 листопада 2025 року в Національному університеті «Одеська юридична академія» пройде XV Міжнародна науково-практична конференція «Адвокатура: минуле, сучасність та майбутнє».

10:39 Вт 04.11.25 524

Вестник:№ 10 жовтень 2025 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл