Як зареєструвати адвокатське бюро | НААУ

Як зареєструвати адвокатське бюро

Адвокатська практика
12:48 Ср 21.02.24 12213 Переглядів
Версія для друку

Однією із форм здійснення адвокатської діяльності є адвокатське бюро – юридична особа з єдиним засновником, прізвище якого стоїть у найменуванні компанії. Як її створити?

За оцінками порталу «Дія», початкова інвестиція для створення та реєстрації АБ може складати до $5 тис. (орієнтовно 186 тис грн).

Державна реєстрація адвокатського бюро, як і будь-якої іншої юридичної особи, здійснюється відповідно до Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» з урахуванням особливостей, передбачених Законом «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Першим етапом стане складання документу (рішення) про створення АБ. Таке рішення має містити наступну інформацію:

  • назву та №, наприклад, «Рішення №1 учасника Адвокатського бюро «____»;
  • місце, дату складання;
  • ПІБ учасника, його РНОКПП, дані паспортного документу, адреса реєстрації;
  • рішення про створення АБ, його повне та скорочене найменування (за бажанням різними мовами);
  • призначення керівника АБ;
  • розмір статутного капіталу (який визначити – читайте тут);
  • місцезнаходження АБ;
  • надання повноважень учаснику або фізичній особі на проведення державної реєстрації АБ у відповідних органах виконавчої влади;
  • Іншу інформацію (наприклад, про оцінку майнових внесків до статутного капіталу, якщо вони здійснюються не в грошовому вигляді).

Також доведеться підготувати статут АБ. Що в ньому необхідно передбачити нами також розглядалося. Закон про держреєстрацію не містить вимоги щодо обов’язкового нотаріального посвідчення підписів засновників/учасників на установчих документах. Проте, у випадку відсутності нотаріального посвідчення підпису засновника/учасника в Статуті можуть виникнути проблеми з нотаріальним засвідченням копії такого Статуту в майбутньому. Отже, в даному випадку, все ж таки необхідно посвідчити підпис засновника/учасника у Статуті АБ.

Статтею 15 Закону про держреєстрацію встановлено вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, зокрема, «справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом». Таким чином, рішення про створення АБ має бути оформлено на спеціальному бланку для нотаріальних документів, а підпис учасника має бути посвідчений нотаріально.

Також слід визначитися із кодами видів економічної діяльності, які будуть внесені до Єдиного державного реєстру. Поради щодо обрання КВЕД ми давали тут.  

Після цього можна подавати документи на державну реєстрацію. Відповідно до ст. 17 Закону про держреєстрацію, для державної реєстрації створення юридичної особи заявником подаються наступні документи:

  1. Заява щодо державної реєстрації юридичної особи (форма №2).
  2. Примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення учасника про створення АБ.
  3. Установчий документ юридичної особи - один примірник Статуту АБ.
  4. Структура власності за встановленою формою.
  5. Копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України).

Реєстраційний збір за реєстрацію новоствореної юридичної особи не справляється.

Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації щодо юридичних осіб здійснюється протягом 24 годин після надходження документів. Інформація про державну реєстрацію юридичної особи автоматично передається в ДПС України, Державну службу статистики України для взяття на відповідний облік, як платника податків та зборі, єдиного внеску. Отже, звертатись окремо до вищезазначених державних органів для взяття на облік не потрібно.

Після проведення державної реєстрації державний реєстратор має видати на руки (або надіслати поштою, якщо відповідний пункт відмітити в заяві) один примірник статуту, а також виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка містить інформацію в тому числі і про: ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, ПІБ керівника, основний вид діяльності, дату та номер взяття на облік в органах державної фіскальної служби як платника податків та зборів, клас професійного ризику платника єдиного соціального внеску, дату взяття на облік органами статистики тощо.

Після реєстрації необхідно буде отримати печатку та штампи, що зараз не викликає труднощів. Багато років потому скасовано необхідність отримання в дозвільній системі МВС дозволу на виготовлення та затвердження ескізів печатки і штампів. Необхідно лише обрати дизайн печатки та оснащення, а виготовлення зараз дуже швидке, навіть за декілька годин.

Також доведеться відкрити поточні рахунки у банку. Поточний рахунок можна відкрити в будь-якому банку за вашим вподобанням, чи то в банку з українським чи то з іноземним капіталом. При відкритті поточних рахунків необхідно враховувати вимоги щодо наявності окремого рахунку в банку на який будуть зараховуватись кошти з фондів соціального страхування (наприклад, «лікарняні»).

В обов’язковому порядку для відкриття рахунку в банку необхідно посвідчити у нотаріуса підпис керівника та/або особи, що має право розпорядження банківським рахунком (вчиняти правочини та розпорядчі дії від імені АБ, якщо це передбачено Статутом), а також справжність відбитку печатки Бюро. Для цього використовується спеціальна форма картки підписів, яку вам необхідно буде отримати в банку (можуть різнитись форми, зазвичай вона предзаповнена) та дозаповнити її самостійно. Для заповнення такої картки може знадобитися така інформація: вид рахунку (поточний, депозитний, для виплат тощо), найменування банку та його місцезнаходження із урахуванням особливостей структури банку (філія, відділення банку (регіональне, обласне, територіальне) тощо. У відповідності з внутрішніми процедурами банку, після належної перевірки поданих документів та інформації протягом 1-3 робочих днів будуть відкриті рахунки.

Також додатково читайте про обрання системи оподаткування АБ та наймання працівників.

Матеріал підготував голова Комітету НААУ з питань адвокатської практики Богдан Кушнір.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Як адвокату утримати баланс між обов’язками та особистими потребами

Навчання

Як адвокату утримати баланс між обов’язками та особистими…

Професія адвоката — це постійна взаємодія з викликами, напругою та відповідальністю за долі клієнтів. Однак такий стиль життя нерідко призводить до стресу, тривожності та професійного вигорання.

16:17 Чт 23.01.25 452
Систематичність - це втретє: як правильно кваліфікувати домашнє насильство?

Законодавство

Систематичність - це втретє: як правильно кваліфікувати домашнє…

Уточнення ознаки систематичності вчинення домашнього насильства має важливе значення для тлумачення диспозиції відповідної статті 126-1 Кримінального кодексу. Разом із тим необхідно відмежовувати норми матеріально-правового і процесуального характеру.

15:28 Ср 22.01.25 243
Які спрощення кримінального процесу неможливо погодити

Законодавство

Які спрощення кримінального процесу неможливо погодити

Директорат правосуддя та кримінальної юстиції Мінʼюсту підготував аналітичний звіт про доцільність спрощення процедури здійснення окремих слідчих (розшукових) або інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики ЄСПЛ.

18:09 Вт 21.01.25 280
Мінʼюст формує стандарти БПД щодо неповнолітніх

БПД

Мінʼюст формує стандарти БПД щодо неповнолітніх

До стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги підготовлені зміни. Крім суто технічних правок («правова» допомога стає «правничою», а «ЗМІ» перетворюються на «медіа»), передбачаються вимоги стосовно допомоги і представництва неповнолітніх.

13:21 Вт 21.01.25 267
ВС підтримав адвоката у діджиталізованій реальності

Cудова практика

ВС підтримав адвоката у діджиталізованій реальності

Гарантування права на судовий захист та заборона його обмежень, особливо в умовах діджиталізації та воєнного стану, вимагають від суду підтримки різних способів взаємодії з учасниками процесу. Це стосується і способів підписання ордеру, які не можуть бути обмежені.

17:09 Пн 20.01.25 512
Що підтверджує витрати на правничу допомогу для їх стягнення?

Cудова практика

Що підтверджує витрати на правничу допомогу для їх стягнення?

Розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

11:46 Пт 17.01.25 4276
Правнича допомога при мобілізації: у ТЦК проблем не бачать

Гарантії діяльності

Правнича допомога при мобілізації: у ТЦК проблем не бачать

Військова влада запевняє, що навчальний центр або розподільчий пункт – це не місце позбавлення волі. Туди є нормальний (з урахуванням режиму) допуск, в тому числі для адвокатів. Але практика свідчить про зворотне.

11:47 Ср 15.01.25 7174
Обовʼязкова евакуація дітей: про що забув Кабмін

Законодавство

Обовʼязкова евакуація дітей: про що забув Кабмін

Евакуація у примусовий спосіб дітей за рішенням адміністрацій з населених пунктів, які розташовані на територіях активних та можливих воєнних (бойових) дій, ускладнена негативним ставленням до цього батьків.

10:41 Вт 14.01.25 5770

Вестник:№ 12 грудень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл