"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Спрощена система оподаткування для адвокатського бюро: що варто знати
В Україні є дві основні системи оподаткування юридичних осіб: загальна (платник податку на прибуток та ПДВ або без такого) та спрощена (платники єдиного податку з ПДВ або без такого). Остання зазвичай найбільше підходить для адвокатського бюро.
При поданні документів про реєстрацію юридичної особи АБ може в заяві щодо державної реєстрації юридичної особи (форма №2) на додатковій сторінці 9, зазначити відомості про обрання системи оподаткування – спрощена (єдиний податок третя група, обрати ставку податку у %), зазначити місце провадження господарської діяльності, а також визначити бажану дату добровільної реєстрації платником податку на додану вартість (до досягнення обсягу реалізації в 1 млн грн). Порядок обрання та застосування спрощеної системи оподаткування зі сплатою єдиного податку встановлено розділом XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України.
У разі якщо під час подання документів для державної реєстрації АБ не зазначило відомості про обрання спрощеної системи оподаткування, таке АБ буде зареєстроване як платник податків на загальних умовах (платник податку на прибуток). У подальшому для обрання спрощеної системи оподаткування слід подати заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 №308.
Відповідно до абз. другого пп. 298.1.2 ПК, зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації. Перехід на спрощену систему оподаткування з обранням ставки єдиного податку можна здійснити на початку будь-якого кварталу, проте лише один раз на рік.
З урахуванням чинної редакції статті 293 ПК, адвокатське бюро може бути платником єдиного податку лише третьої групи. Для третьої групи платників єдиного податку встановлені наступні ставки:
- 3% від доходу – у разі сплати ПДВ на загальних підставах;
- 5% від доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку (більш зручна та проста у розумінні).
Звітний період для платників єдиного податку третьої групи – календарний квартал.
Строк подачі звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.
Строк сплати єдиного податку – протягом 50 календарних днів після закінчення звітного кварталу.
До речі, 15 грудня 2023 року - останній день подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування починаючи з I кварталу 2024 року.
Матеріал підготував заступник голови Комітету НААУ з питань адвокатської практики Дмитро Хуторний.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Дискусія
Власність зобов’язує: цільове використання землі та охорона…
Ризики використання землі не за призначенням та механізми охорони ґрунтів обговорили представники НААУ під час круглого столу «Земельні, аграрні та екологічні складові стійкості і відновлення України: правові, публічно-управлінські й економічні виміри».
Навчання
Клієнт хоче судитися? Що адвокату варто з’ясувати ще до позову
Навіть рішення суду на користь клієнта може залишити його незадоволеним, якщо рішення не вдасться виконати або спір зруйнує важливі для нього стосунки. Тому під час обговорення правової стратегії адвокату варто з’ясувати, які саме інтереси та потреби стоять за вимогою звернутися до суду.
Дискусія
Право на відключення: коли працівник може не відповідати…
Завершення робочого дня має залишати працівникові час для особистого життя. Право на відключення дозволяє припинити робочу комунікацію у визначений час відпочинку без порушення умов трудового договору чи трудової дисципліни.
Законодавство
Зареєстровано проєкт, що імплементує Конвенцію про захист професії…
Конституційні гарантії правничої допомоги, захисту та незалежності адвокатури неможливо реалізувати без захисту адвоката від необґрунтованого втручання у професійну діяльність, зокрема проведення обшуків, вилучення професійних матеріалів та використання кримінально-процесуальних механізмів для тиску.
Дискусія
Воєнні збитки бізнесу: від фіксації руйнувань до пошуку джерел…
Як зафіксувати воєнні збитки, не втративши докази під час відновлення бізнесу? Що насправді покриває страховий поліс і де шукати активи для стягнення? Ці питання постають перед підприємствами, для яких судове рішення ще не означає реального відшкодування.
За кордоном
У CCBE обговорюють європейське правосуддя і проблеми захисту…
Сьогодні, 2 жовтня, у Брюсселі проходить засідання Постійного комітету Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE). На порядку денному — захист професії адвоката, верховенство права, адвокатська таємниця та зміни у сфері європейського правосуддя.
Навчання
Виснаження адвоката: коли варто звернутися до лікаря
Порушення сну, брак енергії після пробудження та втрата інтересу до звичних занять — зміни, на які варто звертати увагу за тривалого стресу. Якщо вони зберігаються та заважають повсякденному життю та роботі, варто звернутися по фахову допомогу.
Дорожня карта
НААУ представила у Брюсселі ключові положення майбутнього закону…
Національна асоціація адвокатів України представила напрацювання до майбутнього закону про адвокатуру за напрямами Дорожньої карти з питань верховенства права. Презентація охопила теми доступу до професії, самоврядування, дисциплінарних процедур, професійного розвитку та гарантій адвокатської діяльності.