"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Статут адвокатського бюро: що передбачити + зразок

Відповідно до статті 14 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатське бюро – це юридична особа, створена одним адвокатом, яка діє на підставі статуту. Цей документ доведеться обов’язково подати на державну реєстрацію. Тож що слід у ньому передбачити?
Відповідно до загальних вимог ст. 87 Цивільного кодексу для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.
Відповдіно, оскільки така форма здійснення адвокатської діяльності як АБ передбачає сворення юридичної особи одним адвокатом, відповідно, саме він і має розробити та підписати статут.
Не варто також забувати, що за законом найменування адвокатського бюро повинно включати прізвище адвоката, який його створив, наприклад, «Адвокатське бюро Петренка» (АБ Петренка).
З урахуванням положень законодавства, статут АБ може містити наступні розділи (не виключно):
- Загальні положення;
- Предмет діяльності;
- Юридичний статус;
- Учасник;
- Помічники адвоката;
- Трудовий колектив;
- Керівні органи;
- Учасник як керівний орган;
- Виконавчий орган;
- Майно та кошти;
- Гонорар, організація праці та її оплата;
- Дивіденди;
- Ведення обліку та складання звітності;
- Внесення змін та доповнень до Статуту;
- Припинення діяльності;
- Заключні та перехідні положення.
Зразок статуту адвокатського бюро можна завантажити за посиланням.
Матеріал підготував заступник голови Комітету НААУ з питань адвокатської практики Дмитро Хуторний.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Гарантії діяльності
Мобілізація адвоката для перешкоджання діяльності є злочином –…
Національна асоціація адвокатів України звернулася до Офісу Генерального прокурора із заявою про вчинення злочинів у зв’язку з подіями навколо мобілізації адвоката. Його затримали під час виконання професійних обов’язків, утримували без пояснень, побили й відправили до військової частини, попри чинну відстрочку від служби.

Взаємодія
Адвокати та поліграфологи розширюють партнерство
Національна асоціація адвокатів України та Національна асоціація поліграфологів України підписали Меморандум про співпрацю. Документ спрямований на посилення взаємодії між фахівцями у сфері правничої допомоги та судово-психологічних досліджень із використанням поліграфа.

Дискусія
Перетин кордону під час воєнного стану: адвокатка відповіла на…
Хто може перетнути державний кордон України під час воєнного стану? Чи потрібна згода батьків для виїзду з дитиною? Чи мають право на виїзд юнаки 16–18 років, чоловіки від 18 до 25, заброньовані працівники та жінки-військовозобов’язані?

Дискусія
Війна і цивільний процес: як адвокатам орієнтуватися у змінній…
Повномасштабна війна актуалізувала проблему цивільного процесу: якщо одна зі сторін мобілізована, справа має бути зупинена. Це стосується навіть розлучень, аліментів чи спадщини. Верховний Суд намагається знайти баланс, але наскільки вдало?
Привітання
Привітання з Днем незалежності України
Шановні колеги!

Законодавство
Які дані достатні для початку розслідування, - зауваження НААУ до…
Проблема тиску правоохоронних органів на бізнес залишається однією з найгостріших для української економіки. Неврегульованість окремих процедур у Кримінальному процесуальному кодексі призводить до зловживань, у результаті яких підприємці опиняються в умовах правової невизначеності.

Гарантії діяльності
Закон про адвокатуру і Конвенція РЄ: у НААУ оцінили відповідність…
У Національній асоціації адвокатів України підготували та оприлюднили порівняльну таблицю, що демонструє стан відповідності українського законодавства положенням Конвенції Ради Європи про захист професії адвоката.

Видання
Цифровізація виконання судових рішень: адвокатам презентували…
Сфера виконання судових рішень переходить у цифровий формат: виконавчі документи оформлюються та надсилаються через ЄСІКС і АСВП. Це підвищує швидкість і прозорість, але водночас ставить перед юристами нові виклики у використанні електронних сервісів.