"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Статут адвокатського бюро: що передбачити + зразок

Відповідно до статті 14 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатське бюро – це юридична особа, створена одним адвокатом, яка діє на підставі статуту. Цей документ доведеться обов’язково подати на державну реєстрацію. Тож що слід у ньому передбачити?
Відповідно до загальних вимог ст. 87 Цивільного кодексу для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.
Відповдіно, оскільки така форма здійснення адвокатської діяльності як АБ передбачає сворення юридичної особи одним адвокатом, відповідно, саме він і має розробити та підписати статут.
Не варто також забувати, що за законом найменування адвокатського бюро повинно включати прізвище адвоката, який його створив, наприклад, «Адвокатське бюро Петренка» (АБ Петренка).
З урахуванням положень законодавства, статут АБ може містити наступні розділи (не виключно):
- Загальні положення;
- Предмет діяльності;
- Юридичний статус;
- Учасник;
- Помічники адвоката;
- Трудовий колектив;
- Керівні органи;
- Учасник як керівний орган;
- Виконавчий орган;
- Майно та кошти;
- Гонорар, організація праці та її оплата;
- Дивіденди;
- Ведення обліку та складання звітності;
- Внесення змін та доповнень до Статуту;
- Припинення діяльності;
- Заключні та перехідні положення.
Зразок статуту адвокатського бюро можна завантажити за посиланням.
Матеріал підготував заступник голови Комітету НААУ з питань адвокатської практики Дмитро Хуторний.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Різне
Адвокати підсумували тиждень захисту бізнесу велозаїздом
У НААУ завершили тиждень захисту бізнесу незвичним форматом. Після оприлюднення тематичних публікацій і проведення серії круглих столів про наслідки скасування Господарського кодексу адвокати зібралися на підсумкове засідання… у крос-кантрійних перегонах.

Дискусія
Чому в затримці формування КК ВККС адвокати вбачають загрозу…
Для України звичною стала практика, коли норми закону спершу приймаються, а потім нівелюються. Але коли реформа за реформою обирають взірців доброчесності, а їх «святість» порушує будь-які закони, логіка побудови карткового будиночку ламається вщент.

Дискусія
Експерти мають винятковий потенціал, який варто розвивати спільно…
Професії адвоката і експерта можуть і повинні розвиватися, навчаючись одна в одної, обмінюючись досвідом та кращими практиками. Разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та ефективну систему правосуддя, гідну європейської України.

Взаємодія
У вихідні не працюватимуть електронні судові сервіси
На суботу, 12 липня, заплановано глобальні роботи на інфраструктурі ДП «Інформаційні судові системи». У звʼязку із цим, в цей день з продовженням на 13 липня, можуть бути недоступні сервіси електронного суду, електронного кабінету та інші.

Дискусія
Як пережити скасування ГК без утрат — радили адвокати за круглим…
Що зміниться для бізнесу після скасування Господарського кодексу? Як тепер укладати договори, хто нестиме відповідальність, як захищати інтереси у спорах і чим компенсувати втрату спеціального регулювання?

Дискусія
Прозорі правила будівельної галузі: навіщо Україні Містобудівний…
Українське містобудівне законодавство залишається фрагментарним, суперечливим і непридатним до завдань відбудови. Тож ідея кодифікації викликає значний інтерес і серед юристів, і серед фахівців будівельної галузі.

Дискусія
Укріплення суверенітету країни потребує нової моделі формування…
Модель конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів, запроваджена як антикризова, себе вичерпала. Бездіяльність ВРП щодо формування нового складу КК, відсутність відповідальності та наявні ознаки політичного впливу свідчать: повноваження мають бути передані безпосередньо законодавчо визначеним субʼєктам формування ВККС.

Законодавство
Аграрна підтримка не може зводитися до досягнення KPI – Комітет НААУ
Підміна державної аграрної політики орієнтацією на показники ігнорує реальні потреби сільського господарства в умовах війни.