Порядок запровадження peer review у законопроекті №5107 суперечить конституційному статусу адвокатури – нардеп Ватрас | НААУ

Порядок запровадження peer review у законопроекті №5107 суперечить конституційному статусу адвокатури – нардеп Ватрас

Законодавство
14:07 Ср 26.05.21 1867 Переглядів
Версія для друку

Передбачений законопроектом №5107 порядок запровадження механізму оцінювання якості безоплатної правничої допомоги суперечить конституційному статусу адвокатури, відтак ця норма має бути прибрана з цього законопроекту для його ухвалення у парламенті.

Про це заявив Голова підкомітету з питань організації та діяльності адвокатури, органів надання правової допомоги Комітету Верховної Ради України з питань правової політики Володимир Ватрас під час круглого столу «Удосконалення законодавства щодо надання безоплатної правової допомоги в Україні», який відбувся в режимі онлайн.

Захід організовано Проектом Ради Європи «Підтримка судової влади України в забезпеченні кращого доступу до правосуддя» спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики.

«Найбільш спірне питання це стаття 6-2  щодо системи оцінювання надання правничої допомоги, і я хотів би звернути увагу, що дана стаття передбачає лише можливість запровадження такої системи. Водночас, ми не бачимо пропозицій Уряду стосовно того , яким чином вона буде функціонувати. У цьому є основні побоювання, щоб потім на рівні постанови чи наказу Міністерства юстиції ми побачимо зовсім інший порядок і іншу процедуру від того, що ми очікуємо. Адвокатура є конституційним інститутом, і відповідно будь-які питання діяльності адвокатури, засад її регулювання повинні визначатися виключно  законами. Про це говорить п 14 ст. 92, де визначено, що виключно законами визначаються засади організації та діяльності адвокатури, а не підзаконними актами», - наголосив нардеп.

Він додав, що для включення законопроектів до порядку денного їх розглядає Підкомітет ВР з питань політичної реформи та конституційного права на предмет відповідності Конституції.

«Яке буде рішення підкомітету в частині того, що ст. 6-2 передбачає можливість і право Міністерства юстиції визначити засади контролю над органами адвокатського самоврядування в частині запровадження системи peer review, я не можу на сьогодні спрогнозувати, але є питання. У переважній більшості інші норми законопроекту, які стосуються уточнення положень, запровадження перекладача, зміни термінів тощо - ці питання ми можемо обговорити і вирішити, але наріжний камінь законопроекту – це саме оцінювання якості БПД», - сказав голова профільного парламентського підкомітету.

За його словами, наразі в адвокатурі працюють комісії з оцінювання якості БПД, а також дисциплінарні палати, які можуть вирішувати питання професійної відповідальності адвокатів за вчинені ними порушення при наданні правничої допомоги через систему БПД.

Відтак, Володимир Ватрас запропонував вилучити цю норму і провести спільне обговорення законопроекту за участю НААУ, Координаційного центру, Міністерства юстиції на рівні комітету ВР. Нардеп також підтримав пропозицією члена Ради адвокатів України Оксани Каденко, яка запропонувала, щоб урядові нормативні акти з цього питання розроблялися спільно з РАУ.

«На превеликий жаль, в законі я не побачив жодної норми, яка б була спрямована на підвищення якості надання правової допомоги. Нам потрібно на рівні нашого підкомітету чи створити робочу групу чи провести ще один круглий стіл разом з усіма сторонами та обговорити, як нам прискорити і вдосконалити процедуру надання БПД, щоб цей законопроект влаштував і НААУ, і відповідні органи надання БПД і Міністерство юстиції. Логіка міністерства зрозуміла – вони повинні контролювати витрачання державних коштів на надання БПД, тому, можливо, ми напрацюємо положення за участю НААУ, центрів БПД, або, можливо, залишимо систему яка є – вона працює тривалий період часу. Тому давайте ми заберемо цей наріжний камінь, про який усі говорять, і тоді у цього законопроекту є майбутнє», - запропонував нардеп.

Відповідно до поданої урядом редакції законопроекту №5107, стаття 6-2   «Оцінювання якості надання безоплатної правничої допомоги» передбачає «Із метою впровадження механізму незалежного оцінювання якості наданої адвокатами безоплатної вторинної правничої допомоги з використанням інструменту рецензування (“peer review”) в установленому порядку утворюється комісія з незалежного оцінювання якості надання безоплатної вторинної правничої допомоги».

Положення про комісію та її кількісний склад, механізм проведення незалежного оцінювання якості надання безоплатної вторинної правничої допомоги з використанням інструменту рецензування (“peer review”), порядок проведення комісією конкурсного відбору адвокатів-експертів для проведення зазначеного оцінювання затверджуються Міністерством юстиції України.

Популярні новини

Підтримка

Опікунська рада НААУ підтримала родини ще 7 адвокатів

Опікунська рада НААУ підтримала родини двох загиблих на війні адвокатів, а також надала матеріальну допомогу колегам, що втратили житло через бойові дії в Україні.

10:12 Пт 26.04.24 829

Анонс

РАУ перевірить справедливість застосування формули оплати БВПД

Тлумачення центром безоплатної вторинної правничої допомоги норм щодо оплати послуг адвокатів, які надають БВПД, протиставило інтереси адвоката інтересам його підзахисного у кримінальній справі.

16:58 Чт 25.04.24 1979

Самоврядування

Вчена-конституціоналіст Ставнійчук: НААУ не є громадською…

Говорити про невідповідність Закону "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" статті 36 Конституції (яка гарантує свободу об'єднання у громадські організації) некоректно. Адже НААУ, яка обʼєднує усіх адвокатів України, за статусом кардинально відрізняється від громадських обʼєднань.

11:43 Чт 25.04.24 2255

Взаємодія

Для надання правничої допомоги Данська рада у справах біженців…

В рамках власних проектів з допомоги біженцям та внутрішньо переміщеним особам, Данська рада у справах біженців (ДРБ) залучатиме фахівців Національної асоціації адвокатів України до надання правничої безоплатної допомоги громадянам України.

17:52 Ср 24.04.24 3248

Дискусія

Складнощі співвідношення міжнародного гуманітарного права та прав…

«Буває складно пояснити, що таке імунітет комбатанта, чому його вбивство не є воєнним злочином, чому у злочині за ст. 438 (Порушення законів і звичаїв війни) Кримінального кодексу є загальний суб’єкт».

13:59 Ср 24.04.24 3113

Анонс

Адвокатів запрошують здати кров для «Охматдит»

У кінці травня адвокати та небайдужі українці мають змогу долучитися до збору крові для потреб Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит».

9:48 Ср 24.04.24 2151

За кордоном

Вчинення нотаріальних дій у Великій Британії: що варто знати…

У Великій Британії існує декілька органів, які можуть здійснювати нотаріальні дії для українських громадян, що тимчасово перебувають в цій країні, в тому числі і представники консульства України.

14:24 Вт 23.04.24 3148

Дискусія

Про ризики відновлення державної монополії на землі лісів…

Держава, передавши у процесі децентралізації землі за межами населених пунктів у комунальну власність громад, зруйнувала державну монополію на ці землі. Але після створення державного підприємства «Ліси України» ця монополія може повернутися з усіма корупційними ризиками, які звідси випливають.

13:21 Пн 22.04.24 3478

Вестник:№3 березень 2024 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл