"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Деяким АО, АБ та адвокатам необхідно подати звіт до Мінʼюсту

Тим адвокатським бюро, адвокатським об’єднанням та адвокатам, які є спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу, необхідно до 11 січня 2025 року подати звіти до міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
АБ, АО та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально, згідно із Законом «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» при здійсненні ними певних видів діяльності відносяться до спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Державне регулювання і нагляд у цій сфері здійснює Міністерство юстиції.
Адвокати, адвокатські бюро та адвокатські об’єднання стають спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу лише при супроводі ними певних операцій (п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону):
- купівля-продаж нерухомості або управління майном при фінансуванні будівництва житла;
- купівля-продаж суб’єктів господарювання та корпоративних прав;
- управління коштами, цінними паперами або іншими активами клієнта;
- відкриття та/або управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах;
- залучення коштів, необхідних для створення юридичних осіб та фондів, забезпечення їх діяльності або управління ними;
- створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами, фондами, трастами або іншими подібними правовими утвореннями.
Встановлені законом процедури зобов’язують виявляти підозрілі фінансові операції клієнтів та повідомляти про них Державній службі фінансового моніторингу України. Таким чином, держава запобігає використанню послуг адвоката його клієнтами при проведенні злочинних фінансових операцій.
Водночас, адвокат, бюро та об’єднання згідно з ч. 3 ст. 10 Закону не зобов’язані виконувати обов’язки встановлені законодавством про фінмоніторинг у випадках:
- надання послуг щодо захисту клієнта;
- якщо особа має статус адвоката, однак працює за трудовим договором на підприємстві, установі, організації на посаді юрисконсульта (окрім ситуації, коли особа укладає договір про надання правової допомоги зі своїм роботодавцем як адвокат);
- представництва інтересів клієнта у судових органах та у справах досудового врегулювання спорів;
- надання консультацій щодо захисту та представництва клієнта.
17 червня 2022 року Міністерством юстиції прийнято наказ № 2522/5 «Деякі питання формування адміністративної звітності Міністерством юстиції України як суб’єктом державного фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Ним затверджені форма звітності № 1-фінмон (річна) та Інструкція щодо ї заповнення та подання.
Суб’єктам первинного фінансового моніторингу необхідно до 11 числа після звітного періоду подавати звіт відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України.
Докладні рекомендації щодо заповнення та подання форми звітності N 1-фінмон адвокатами, бюро та об’єднаннями, які є спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу, містить інформаційний лист, затверджений Радою адвокатів України під час засідання 15 грудня 2023 року.
Також можна переглянути вебінар «Фінансовий моніторинг під час здійснення адвокатської діяльності через призму рішень РАУ».
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Анонс
Розпочато прийом документів кандидатів до конкурсної комісії з…
Рада адвокатів України оголошує про початок прийому документів від кандидатів, які виявили бажання бути обраними до складу Конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів за квотою РАУ.

Законодавство
Венеційську комісію попередили про ризики змін у дисциплінарних…
Європейська комісія за демократію через право (Венеційська комісія) та Директорат РЄ з прав людини та верховенства права готують оцінку законопроектам, що стосуються судоустрою та статусу суддів в Україні.

Анонс
Українських адвокатів запрошують у Бонн на стажування
Молоді українські адвокати, які спеціалізуються у сфері цивільного, комерційного та економічного права, мають змогу взяти участь у програмі стажування в Німеччині. Її проводить Фонд міжнародної правової співпраці (IRZ) спільно з Федеральною палатою адвокатів та Німецькою спілкою адвокатів.

Законодавство
Декларації доброчесності суддів і не тільки: РАУ затвердила…
Під виглядом відновлення довіри до судової влади можуть бути запроваджені репресивні механізми контролю над нею. Це прямо суперечить міжнародному досвіду та може призвести до деградації української системи правосуддя.

Cудова практика
Автоматичне продовження тримання під вартою порушує право на…
Установлені приписами КПК перешкоди в доступі до суду та порушення права бути заслуханою у суді для особи в такому важливому питанні, як продовження строків тримання її під вартою, означає неможливість реалізації права на захист, гарантованого частиною другою статті 63 Конституції.

Гарантії діяльності
У ТЦК мобілізовані не мають доступу до правничої допомоги (документ)
Коли на Черкащині адвокат звернувся із запитом до ТЦК в інтересах мобілізованого клієнта, там заявили про підробку документів, бо військовозобовʼязаний не мав телефона і фізично не міг підписати договір про надання правничої допомоги.

Дискусія
Як оцінити перспективу звернення до ЄСПЛ: практичні орієнтири для…
Звернення до Європейського суду з прав людини — це не просто останній шанс на справедливість, а складна і тривала процедура, яка потребує ретельного аналізу ще на етапі прийняття рішення про підготовку заяви.

Навчання
Українська адвокатура інтегрує HELP у систему підвищення…
За останні роки Національна асоціація адвокатів України стала одним із ключових партнерів Ради Європи у реалізації програми HELP — освітнього проєкту, спрямованого на розвиток правничої професії через навчання європейським стандартам прав людини.