"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Електронний ордер пропонують закріпити на рівні закону
Ордер може бути згенерований у «Особистому кабінеті адвоката» на офіційному веб-сайті Національної асоціації адвокатів України, та бути підписаний шляхом накладення електронного цифрового підпису адвоката.
Відповідне доповнення ст. 26 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» пропонується у проекті Закону № 12116 від 14.10.2024, текст якого зʼявився на сайті Верховної Ради.
Згідно з чинним законом, ордер є письмовим документом, що у випадках, встановлених законами, посвідчує повноваження адвоката на надання правничої допомоги. Ордер видається адвокатом, адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням та повинен містити підпис адвоката. Рада адвокатів України затверджує типову форму ордера.
Положення про ордер на надання правничої допомоги було затверджене рішенням Ради адвокатів України від 12.04.2019 № 41. Воно встановлює єдині для всіх адвокатів України, адвокатських об’єднань/адвокатських бюро правила виготовлення, оформлення, зберігання, обліку ордерів.
Автори законодавчої ініціативи нарікають, що ні закон, ні Положення не конкретизують поняття «підпис» адвоката, тобто чи може бути посвідчення ордеру електронним підписом або лише власноручним підписом, суди у своїй практиці зловживають такої правовою прогалиною та у випадку відсутності власноручного підпису адвоката на згенерованому в електронному вигляді ордері, підписаного електронним підписом, вказують про відсутність у нього обов`язкових реквізитів, визначених Положенням, та закривають на такій підставі провадження у справі.
«Насправді питання оформлення ордеру в електронному вигляді було врегульовано Радою адвокатів України у червні цього року, коли до Положення були внесені відповідні зміни, - відзначив заступник голови НААУ, РАУ Валентин Гвоздій. - Станом на сьогодні ордер вважається підписаним у трьох випадках: якщо у його графі «Адвокат» міститься або власноручний (фізичний) підпис; якщо ордер засвідчено електронним підписом; коли електронним підписом засвідчено документ, додатком до якого є ордер».
Чинною редакцією Положення закріплено, що ордер є письмовим документом в паперовій або електронній формі. Бланки ордерів, згідно затвердженої типової форми, генеруються у відповідному розділі «Особистого кабінету адвоката» на офіційному веб-сайті НААУ слідуючи командам системи.
Ордер, що видається адвокатом, який здійснює свою діяльність індивідуально, підписується адвокатом (власноручно або електронним підписом) та посвідчується печаткою адвоката (за її наявності).
Ордер, який видається адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням, обов’язково має містити підпис адвоката (власноручний або електронний) який надає правничу допомогу на підставі цього ордера, та підпис (власноручний або електронний) керівника адвокатського бюро, адвокатського об’єднання і скріплений печаткою юридичної особи (за її наявності).
Положення також визначає обовʼязкові реквізити ордеру (п. 12), серед яких:
- підпис адвоката (власноручний або електронний) який видав ордер, у разі здійснення ним індивідуальної діяльності (у графі «Адвокат»);
- підпис адвоката (власноручний або електронний) який надає правничу допомогу, якщо ордер, виданий адвокатським бюро, адвокатським об’єднанням (у графі «Адвокат»).
- підпис (власноручний або електронний) керівника адвокатського бюро/адвокатського об’єднання, відтиск печатки адвокатського бюро/адвокатського об’єднання (за наявності) у випадку, якщо ордер видається адвокатським бюро/адвокатським об’єднанням.
Відповідні зміни до Положення були внесені рішенням РАУ № 36 від 08.06.2024.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Анонс
Молоді юристи збираються на форум
8 листопада відбудеться Форум молодих юристів України 2025 — найбільший професійний захід для правників (студентів, адвокатів, державних службовців і науковців), де говоритимуть про тенденції у професії, виклики євроінтеграції та трансформації правосуддя в умовах цифровізації.
Дискусія
Комітети НААУ провели науково-практичний круглий стіл
Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ та Комітет НААУ з питань сімейного права організували та провели 24 жовтня 2025 року науково-практичний круглий стіл на тему «ДРТ: правничі та праволюдинні виклики сьогодення».
Привітання
Нану Бакаянову відзначено Почесною грамотою Верховної Ради України
Завідувачка кафедри організації судових, правоохоронних органів та адвокатури Одеської юридичної академії, секретар дисциплінарної палати КДКА Одеської області Нана Бакаянова отримала Почесну грамоту Верховної Ради України.
Дискусія
Право і почуття: адвокати дослідили сучасні виклики сімейного права
Шлюб і розлучення — не лише юридичні процедури, а й соціальні явища, що потребують відповідального підходу. Комітет НААУ з питань сімейного права організував і провів фахову дискусію на тему «Усвідомлений» шлюб і «обачливе» розлучення: виклики, ризики, наслідки».
Привітання
Адвокати розповіли, як проходили ІІI Національні судові змагання з…
Нещодавно на базі КПІ ім. Сікорського та Київського університету права НАН України відбулися ІІI Національні судові змагання з сімейного права, які вже традиційно організовує Європейська асоціація студентів-юристів (The European Law Students' Association, ELSA).
Адвокатська практика
РАУ посилює позицію стосовно права адвоката визначати…
У адвокатській практиці нерідко трапляються ситуації, коли судові засідання у різних справах призначаються на один і той самий час. Постає питання: у якій саме справі адвокату слід брати участь першочергово, і чи може суд втручатися в це рішення.
Привітання
Названо переможців конкурсу «Мовою прози»
У Національній асоціації адвокатів України визначили переможців Другого всеукраїнського конкурсу прози серед адвокатів «Мовою прози».
Видання
Адвокат чи лобіст? НААУ представила гайд для розмежування професій
У Національній асоціації адвокатів України підготували порадник, який допомагає розмежувати правовий статус адвоката і лобіста, пояснює межі допустимої діяльності кожного з них та запобігає можливим порушенням етичних і правових стандартів під час участі у формуванні публічної політики.