"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Peer review у БПД передбачає дозвіл клієнта і повагу до адвокатської таємниці – рекомендації РЄ
У ході обговорення проекту змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення доступу до безоплатної правової допомоги РАУ наполягає на тому, аби інструмент peer review був запроваджений виключно до юристів, які надають безоплатну допомогу в системі БПД. При цьому таку перевірку мають здійснювати адвокати, члени комісій з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами БПД.
Таким чином, буде розширено повноваження комісій, створення яких передбачено чинним законом «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
Якість роботи адвокатів продовжать оцінювати відповідні комісії при РАР.
Зважаючи на особливості законодавчого регулювання статусу адвоката, гарантії, права і обов’язки адвоката, РАУ сформувала відповідну позицію щодо незастосування до адвокатів БПД такої новели, як peer review у запропонованій наразі редакції законопроекту.
В контексті цієї дискусії можна нагадати про Звіт експертів Ради Європи від 2016 року щодо оцінювання системи БВПД в Україні у світлі стандартів і передового досвіду Ради Європи», який включає низку рекомендацій щодо стандартів якості надання БПД.
«Як відомо, звіт містить рекомендації експертів, але не відображає офіційну позицію РЄ. У меті звіту зазначено, що він надає рекомендації щодо можливих змін у правовому чи політичному полі та практиці правозастосування. Тобто, це у жодному випадку не перелік зобов’язань для України», - говорить керівник Секретаріату НААУ і голова Наглядової ради Коордцентру Вадим Красник.
Зокрема, у звіті вказано, що ефективний моніторинг якості роботи адвокатів БВПД і дотримання ними затверджених Стандартів якості вимагає фахової оцінки матеріалів справи клієнта.
Ідеться про «оцінку надання правових послуг за визначеними критеріями і рівнями ефективності роботи незалежним адвокатом з достатнім практичним досвідом у сфері, оцінювання в якій проводиться». Автори звіту вважають це найбільш ефективним способом оцінювання і беруть за приклад Шотландію, Англію та Вельс.
Водночас, при наданні рекомендацій до запровадження peer review у звіті вказано, що ідеться про можливість «незалежним адвокатам переглядати матеріали справ, особливо закритих справ, якщо клієнт надав письмову згоду на їх огляд, за умови дотримання конфіденційності, з метою забезпечення якості».
В рекомендаціях експертів уточнено, що КЦПД слід розглянути можливість включення відповідного положення в кожну заяву про надання правової допомоги (так, як це було зроблено в Шотландії), яку заявник повинен підписати для надання дозволу на перегляд матеріалів його справи незалежними адвокатами на предмет перевірки дотримання Стандартів якості.
«Якщо це буде запроваджено, незалежні адвокати повинні пройти навчання з питань тлумачення Стандартів якості та узгодженої схеми оцінки, щоб зменшити кількість розбіжностей у підході серед оцінювачів. Одна з найбільших переваг цього виду фахового оцінювання – це те, що оцінювачі надають відгуки адвокатам і, таким чином, з часом підвищують якість БПД», - ідеться у звіті.
Нагадаємо, 5 серпня РАУ розглянула законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення доступу до безоплатної правової допомоги, запропонований Міністерством юстиції.
У членів РАУ викликали занепокоєння нововведення, зокрема, впровадження peer review до адвокатських досьє.
РАУ вважає це втручанням в адвокатську таємницю і вирішила направити звернення до Мінюсту.
Популярні новини
Дискусія
Бізнес на Мальті: реєстрація, ліцензії та податкові стимули…
Однією із найбільш інвестиційно привабливих юрисдикцій Європейського Союзу залишається Республіка Мальта. Можливості створення та розвитку бізнесу в цій країни обговорили учасники круглого столу, організованого Комітетом НААУ з питань захисту бізнесу та інвесторів.
Законодавство
Недопустимість доказу через брак його ідентифікації у протоколі: чи…
Кримінальний процесуальний кодекс уже зобовʼязує фіксувати в протоколі обшуку відомості про вилучені речі. Достатність ідентифікаційних ознак у кожному випадку має оцінювати суд, вирішуючи питання про допустимість доказів у конкретній справі.
Захист військових
Усі курси ВША для ветеранів, що поновлюють адвокатську діяльність,…
Рада адвокатів України звільнила адвокатів-ветеранів ЗСУ, які відновлюють діяльність після її зупинення на рік і більше через виконання обов’язку захисту держави, від оплати курсів з підвищення професійного рівня, що проводить Вища школа адвокатури. Пільга діє протягом року з дати поновлення права на професію.
Етика
Результати НСРД не можна використовувати у дисциплінарках проти…
Матеріали негласних слідчих (розшукових) дій, отримані шляхом втручання у приватне спілкування, не можуть передаватися й використовуватися в дисциплінарних провадженнях щодо адвокатів. Адже КПК не дозволяє слідчому чи прокурору використовувати їх поза межами кримінального процесу.
ЄРАУ
Доступ до контактів адвокатів у ЄРАУ відновлено
Рада адвокатів України відкрила для публічного доступу дані Єдиного реєстру адвокатів України, які були закриті на початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Рішення ухвалено на засіданні 12–13 грудня.
БПД
Комісіям з оцінювання якості БПД уточнять статус та процедуру…
Рада адвокатів України прийняла за основу проекти нової редакції Положення про комісію з оцінювання якості БПД та Регламенту її діяльності. Вони мають системно оновити процедури розгляду звернень, підстави для ухвалення рішень і взаємодію комісій з органами адвокатського самоврядування.
Доступ до професії
РАУ змінила формулу підвищення професійного рівня у перший рік…
За базовим правилом кожен адвокат, виконуючи обовʼязок підвищити професійний рівень, має за рік набрати 15 залікових годин. Для тих, хто тільки-но отримав свідоцтво й склав присягу, встановлено «мʼякший» порядок.
Самоврядування
Члени КДКА не мають обовʼязку подавати декларації - РАУ
Рада адвокатів України дослідила правовий статус членів органів адвокатського самоврядування та констатувала відсутність у них обов’язку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.