НААУ готова до діалогу з Верховною Радою щодо змін до законопроекту №1013 про скасування адвокатської монополії

НААУ готова до діалогу з Верховною Радою щодо змін до законопроекту №1013 про скасування адвокатської монополії.
Про це повідомила під час засідання РАУ в Одесі Голова РАУ, НААУ Лідія Ізовітова
«Ми готові до професійної дискусії, і мене радує, що парламентський комітет теж готовий до такої дискусії», - сказала Лідія Ізовітова, коментуючи лист від голови Комітету ВР з питань правової політики. Листом пропонується провести робочу зустріч членів комітету з представниками НААУ.
Наразі на користь збереження монополії свідчать не лише висновки Венеціанської комісії щодо конституційних змін в частині правосуддя від 2015 року. Так, Радою Європи здійснено оцінку судової реформи в Україні за 2014–2018 роки та її відповідності стандартам і рекомендаціям Ради Європи. Зокрема, оцінено і запровадження виключного права адвокатів на представництво в судах. Наразі в Україні працює експерт Ради Європи з цільовою місією щодо результатів впровадження монополії адвокатів на представництво в судах і вивчатиме думки усіх зацікавлених сторін.
Аргументи щодо доцільності скасування монополії, зазначені у листі парламентського комітету, натомість, можуть бути спростовані низкою переконливих фактів. Так, аргумент стосовно того, що практична реалізація виключного права адвокатів на представництво в судах виявляє недоступність послуг адвоката для громадян, спростовується даними державного бюджету на безоплатну правову допомогу.
Так, заступник Голови НААУ, РАУ Валентин Гвоздій процитував проект державного бюджету на 2020 рік. Відповідно до нього, у наступному році витрати на функціонування системи БПД становитимуть 826 млн. гривень. З них 441 млн – це утримання власне центрів безоплатної правової допомоги (з них 307 млн – зарплати державних чиновників). 385 млн – на оплату послуг адвокатів БПД. «Це не те що неефективне використання державних коштів, це злочин, адже правова допомога надається людям а не чиновникам БПД», - сказав Валентин Гвоздій про такі пропорції розподілу держбюджету.
Окрім того, адвокатура готує законопроект про реорганізацію БПД.
«Ми готуємо законопроект щодо повної реорганізації БПД, щоб адміністрування перейшло до органів адвокатського самоврядування. Це буде дійсно здешевлення правосуддя, яке зараз поставлено парламентом за мету всіх змін у сфері судочинства. Цим законопроектом ми покажемо шляхи економії бюджету, забезпечення адвокатів роботою, а громадян – професійною правовою допомогою коштом держави», - сказала Лідія Ізовітова.
Нагадаємо, законопроектом №1013 пропонується внести зміни до Конституції України та викласти у новій редакції статтю 131-2, а також вилучити підпункт 11 пункту 16-1 Розділу ХV «Перехідні положення». Таким чином, дійсна на сьогодні норма щодо представництва інтересів фізичних та юридичних осіб у судах виключно адвокатами в усіх видах судочинства скасовується. Пропонується залишити тільки захист адвокатами від кримінального обвинувачення. Тобто, законопроектом №1013 пропонується надати можливість будь-якому громадянину надавати право захисту іншої особи, зокрема, бути її представником в суді.
НААУ у зверненні до Президента України і парламенту наголосила на тому, що запропоновані зміни суперечать Конституції України та грубо порушують права людини, адже у статті 131-2 зазначено, що реалізація права громадянина здійснюється за рахунок представництва його інтересів в суді професійним правозахисником – адвокатом. Законами України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» від 05 липня 2012 року № 5076-VI та «Про безоплатну правову допомогу» від 02 червня 2011 року № 3460-VI прописані механізми й інструментарії забезпечення цього права.
Популярні новини

Гарантії діяльності
Електронка чи папір? Як суди вестимуть справи після 18 жовтня
Із впровадженням в обов’язковості ведення учасниками проваджень електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, постають питання подальшої форми ведення справ (електронна або паперова), а також внесення відповідних змін до інструкцій з діловодства в судах України.

Законодавство
Адвокати не з’являються у засідання: хто винен і що робити?
Коли захисники, обрані обвинуваченими, не ходять у судові засідання, суддя постановляє ухвалу, якою доручає системі БПД призначити адвоката для здійснення захисту за призначенням та забезпечити його прибуття.

Законодавство
Передача БЕБ справ про шахрайство у банківській сфері недоцільна, -…
Аби покращити статистику розкриття злочинів, пов’язаних із шахрайськими схемами викрадення коштів з банківських рахунків, Верховній Раді пропонують унести деякі зміни до КПК та інших законів. Втім, ці зміни навряд позитивно позначаться на якості розслідувань.

Взаємодія
Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ…
Щорічно 17 вересня в Україні відзначають День безпеки пацієнта, який був установлений Указом Президента 4 вересня 2019 р. на підтримку рішення 72-ї сесії Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я. Україна в унісон зі світовим співтовариством відзначає цей день у Всесвітній день забезпечення безпеки пацієнтів.

Підтримка
Надано підтримку родинам ще трьох загиблих на війні адвокатів
Родини трьох загиблих на передовій адвокатів отримали матеріальну допомогу від Опікунської ради НААУ.

Анонс
Українські адвокати отримали шанс пройти стажування в Уельсі
Британські палати адвокатів Church Court Chambers та Apex Chambers у рамках домовленостей з Національною асоціацією адвокатів України організовують другу програму оплачуваного стажування для українських адвокатів. Тепер в Уельсі.

Законодавство
Сексуальне насильство не здолати змінами до КК, - висновок Комітету…
Посилення на законодавчому рівні умов покарання за вчинення злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості особи (ст.ст. 152 – 156, 156-1 Кримінального кодексу) не поверне довіру постраждалої особи до справедливого покарання винних.

Дискусія
Тимчасовий захист у країнах ЄС: права та обов’язки українців (відео)
Статус тимчасового захисту в країнах ЄС надає можливість українцям проживати, отримувати соціальну і медичну допомогу, освіту для дітей та доступ до ринку праці без попереднього отримання робочої візи. Разом з тим цей статус викликає значну кількість питань, які стосуються роботи, оподаткування та соціального захисту.