Як адвокату зберегти репутацію і сформувати персональний бренд у соцмережах | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Як адвокату зберегти репутацію і сформувати персональний бренд у соцмережах

Регіони
17:59 Чт 29.05.25 1239 Переглядів
Версія для друку

Персональний бренд адвоката починається з професійної репутації, яку можна як посилити, так і поставити під удар через необачну публічність. Тому соцмережі - це не лише інструмент комунікації з клієнтами й колегами, а й зона підвищеного ризику.

Про те, як використовувати їх ефективно та етично, розповіла адвокатка Дар’я Тарасенко під час вебінару «Формування персонального бренду через соціальні мережі», який відбувся 21 травня 2025 року за ініціативи представника UNBA NextGen в Івано-Франківській області Лілії Іванчук.

Починаючи виступ, Дар’я розповіла про власний досвід створення контенту, вибору платформ і форм онлайн-комунікації. Вона надала учасникам практичні поради щодо ведення сторінки та взаємодії з аудиторією. За її словами, свої сторінки вона створювала без участі SMM-менеджерів і без додаткових коштів - це цілком можливо для кожного з колег.

Спікерка наголосила, що персональний бренд - це образ, який формується в суспільному уявленні щодо конкретної особи. Водночас підкреслила: професійна незалежність - невід'ємна складова присутності адвоката у соцмережах, інтернет-форумах та інших формах онлайн-комунікації. Він має враховувати наслідки свого спілкування в Інтернеті для професійної діяльності, зокрема — забезпечувати повноту, коректність і конфіденційність інформації.

Окремо адвокатка нагадала про обов’язок дотримання присяги, Правил адвокатської етики, норм законодавства, рішень З’їзду адвокатів України та Ради адвокатів України. Зокрема, адвокат не має права без згоди клієнта розголошувати адвокатську таємницю чи використовувати її у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб. Забороняється також радити клієнту дії, свідомо спрямовані на полегшення вчинення правопорушень, або іншим чином умисно сприяти їх вчиненню його клієнтом або іншими особами.

Участь адвоката в соціальних мережах (зокрема Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google Plus+, Tumblr, Instagram, Flickr, MySpace тощо), інтернет-форумах та інших онлайн-платформах є допустимою, але розміщувана або коментована інформація не повинна шкодити колегам та авторитету адвокатури.

Правник має враховувати контекст і потенційну аудиторію комунікації, забезпечувати чіткість і однозначність коментарів. При встановленні контактів у соцмережах з клієнтами, колегами, суддями, процесуальними опонентами та іншими особами адвокат зобов’язаний виключити можливість виникнення конфлікту інтересів. Він також повинен дотримуватись високих стандартів чесності та зважати на наслідки своїх дій для професійної репутації.

Перед початком активності в соцмережах адвокату важливо визначити цільову аудиторію: хто його клієнт, чим він цікавиться, який має вік, на яких платформах активний. Наприклад, молодь не читає довгі тексти, тому не варто на неї орієнтуватися через такий формат.

Важливо також правильно обрати фото для аватарки — воно має відповідати меті сторінки та бути впізнаваним. Спілкуватися з підписниками, на думку Д.Тарасенко, краще простими словами, доступними й корисними для широкої аудиторії.

Відповідаючи на запитання про те, що краще: текст чи відео, спікерка зазначила — це різні формати для різних людей. Використання лише тексту не виправдане, адже відео дозволяє глядачеві краще пізнати автора та емоційно його сприйняти.

Основний контент для адвоката в Інтернеті — це експертний контент: роз’яснення норм законодавства; аналіз законопроєктів; огляд судової практики; історії успіхів та поразок; коментарі до юридичних новин; короткий опис запитів та консультацій; зразки юридичних документів; алгоритми дій; посилання на інтерв’ю, публікації, вебінари.

Додатково можливе обмежене включення матеріалів про робочі будні, судження, книжки, фільми, професійні жарти. Але такий контент не має перевищувати 10% загального обсягу.

Особисте життя - сфера, до якої слід підходити обережно. Адвокат має заздалегідь подумати, як така інформація вплине на репутацію та персональний бренд.

Серед особистих «табу» спікерка окреслила: висловлювання з тем, у яких адвокат не є експертом; заклики до протиправних дій; критику колег; копіювання чужих дописів без посилання на автора (репости при цьому є припустимими).

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Молодих адвокатів запрошують долучитися до розвитку адвокатського самоврядування

Анонс

Молодих адвокатів запрошують долучитися до розвитку адвокатського…

Молодіжний Комітет Національної асоціації адвокатів України – UNBA NextGen оголошує конкурс до складу регіональних представників.

11:43 Ср 17.09.25 202
Адвокатів навчать захищати себе: у НААУ організували тренування з бойового самбо

Анонс

Адвокатів навчать захищати себе: у НААУ організували тренування з…

Оскільки адвокатська діяльність часто пов’язана з ризиками, питання особистої безпеки стає надзвичайно актуальним. Комітети НААУ з питань захисту бізнесу та інвесторів та з питань спортивного права та фізичної культури ініціювали проведення спеціального тренування з бойового самбо.

16:37 Вт 16.09.25 761
Щирість, повага і довіра: що важливо у спілкуванні з військовими та ветеранами

Захист військових

Щирість, повага і довіра: що важливо у спілкуванні з військовими та…

Війна змінює людину не лише досвідом фронту чи втрат, а насамперед — уявленнями про безпеку, справедливість і межі власної витримки. Тому комунікація з військовими та ветеранами виходить за межі психологічної тематики і стає питанням суспільної культури, правозахисної практики та навіть професійної етики адвокатів.

14:17 Вт 16.09.25 187
НААУ заявляє про дискримінаційність змін до порядку відбору адвокатів для БПД

БПД

НААУ заявляє про дискримінаційність змін до порядку відбору…

Урядовий комітет під головуванням Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Тараса Качки відхилив зауваження адвокатури; НААУ наголошує на порушенні європейських стандартів та готує судове оскарження у разі ухвалення постанови.

11:23 Вт 16.09.25 449
РАУ закликала Президента підписати Закон про відповідальність за ототожнення адвоката з клієнтом

Гарантії діяльності

РАУ закликала Президента підписати Закон про відповідальність за…

15 вересня 2025 року Рада адвокатів України на позачерговому засіданні ухвалила звернення до Президента із проханням підписати Закон № 4547-IX від 16.07.2025, який запроваджує адміністративну відповідальність за публічне ототожнення адвоката з клієнтом.

18:12 Пн 15.09.25 688
Чому в адвокатів неможливий «невідкладний» обшук пояснили в НААУ

Дискусія

Чому в адвокатів неможливий «невідкладний» обшук пояснили в НААУ

Обшук у адвоката не може проводитися без ухвали слідчого судді. Невідкладні обшуки у приміщеннях адвоката чи його транспортних засобах є незаконними, адже кримінальний процесуальний закон передбачає спеціальну процедуру.

11:28 Пн 15.09.25 1387
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить адвокатів?

Дискусія

Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…

Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

17:39 Пт 12.09.25 1320
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі

Дискусія

Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі

Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

17:07 Пт 12.09.25 672

Вестник:№7-8 липень-серпень 2025 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл