Як адвокату зберегти репутацію і сформувати персональний бренд у соцмережах | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Як адвокату зберегти репутацію і сформувати персональний бренд у соцмережах

Регіони
17:59 Чт 29.05.25 1155 Переглядів
Версія для друку

Персональний бренд адвоката починається з професійної репутації, яку можна як посилити, так і поставити під удар через необачну публічність. Тому соцмережі - це не лише інструмент комунікації з клієнтами й колегами, а й зона підвищеного ризику.

Про те, як використовувати їх ефективно та етично, розповіла адвокатка Дар’я Тарасенко під час вебінару «Формування персонального бренду через соціальні мережі», який відбувся 21 травня 2025 року за ініціативи представника UNBA NextGen в Івано-Франківській області Лілії Іванчук.

Починаючи виступ, Дар’я розповіла про власний досвід створення контенту, вибору платформ і форм онлайн-комунікації. Вона надала учасникам практичні поради щодо ведення сторінки та взаємодії з аудиторією. За її словами, свої сторінки вона створювала без участі SMM-менеджерів і без додаткових коштів - це цілком можливо для кожного з колег.

Спікерка наголосила, що персональний бренд - це образ, який формується в суспільному уявленні щодо конкретної особи. Водночас підкреслила: професійна незалежність - невід'ємна складова присутності адвоката у соцмережах, інтернет-форумах та інших формах онлайн-комунікації. Він має враховувати наслідки свого спілкування в Інтернеті для професійної діяльності, зокрема — забезпечувати повноту, коректність і конфіденційність інформації.

Окремо адвокатка нагадала про обов’язок дотримання присяги, Правил адвокатської етики, норм законодавства, рішень З’їзду адвокатів України та Ради адвокатів України. Зокрема, адвокат не має права без згоди клієнта розголошувати адвокатську таємницю чи використовувати її у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб. Забороняється також радити клієнту дії, свідомо спрямовані на полегшення вчинення правопорушень, або іншим чином умисно сприяти їх вчиненню його клієнтом або іншими особами.

Участь адвоката в соціальних мережах (зокрема Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google Plus+, Tumblr, Instagram, Flickr, MySpace тощо), інтернет-форумах та інших онлайн-платформах є допустимою, але розміщувана або коментована інформація не повинна шкодити колегам та авторитету адвокатури.

Правник має враховувати контекст і потенційну аудиторію комунікації, забезпечувати чіткість і однозначність коментарів. При встановленні контактів у соцмережах з клієнтами, колегами, суддями, процесуальними опонентами та іншими особами адвокат зобов’язаний виключити можливість виникнення конфлікту інтересів. Він також повинен дотримуватись високих стандартів чесності та зважати на наслідки своїх дій для професійної репутації.

Перед початком активності в соцмережах адвокату важливо визначити цільову аудиторію: хто його клієнт, чим він цікавиться, який має вік, на яких платформах активний. Наприклад, молодь не читає довгі тексти, тому не варто на неї орієнтуватися через такий формат.

Важливо також правильно обрати фото для аватарки — воно має відповідати меті сторінки та бути впізнаваним. Спілкуватися з підписниками, на думку Д.Тарасенко, краще простими словами, доступними й корисними для широкої аудиторії.

Відповідаючи на запитання про те, що краще: текст чи відео, спікерка зазначила — це різні формати для різних людей. Використання лише тексту не виправдане, адже відео дозволяє глядачеві краще пізнати автора та емоційно його сприйняти.

Основний контент для адвоката в Інтернеті — це експертний контент: роз’яснення норм законодавства; аналіз законопроєктів; огляд судової практики; історії успіхів та поразок; коментарі до юридичних новин; короткий опис запитів та консультацій; зразки юридичних документів; алгоритми дій; посилання на інтерв’ю, публікації, вебінари.

Додатково можливе обмежене включення матеріалів про робочі будні, судження, книжки, фільми, професійні жарти. Але такий контент не має перевищувати 10% загального обсягу.

Особисте життя - сфера, до якої слід підходити обережно. Адвокат має заздалегідь подумати, як така інформація вплине на репутацію та персональний бренд.

Серед особистих «табу» спікерка окреслила: висловлювання з тем, у яких адвокат не є експертом; заклики до протиправних дій; критику колег; копіювання чужих дописів без посилання на автора (репости при цьому є припустимими).

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

З суботи до понеділка не працюватимуть реєстри Мінʼюсту (перелік)

Анонс

З суботи до понеділка не працюватимуть реєстри Мінʼюсту (перелік)

З 20:00 суботи, 16 серпня, до 08:00 понеділка, 18 серпня, будуть недоступні єдині та державні реєстри, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України.

14:17 Пт 15.08.25 342
Підтримка ОПК не повинна порушувати баланс місцевих бюджетів, - НААУ

Законодавство

Підтримка ОПК не повинна порушувати баланс місцевих бюджетів, - НААУ

Створювати додаткові стимули для підприємств оборонно-промислового комплексу необхідно, втім при цьому слід забезпечити баланс бюджетної системи та прогнозованість як надходжень, так і видатків місцевого самоврядування.

11:04 Пт 15.08.25 171
У НААУ попереджають про екстремальні фінансові ризики для підприємств ОПК

Законодавство

У НААУ попереджають про екстремальні фінансові ризики для…

Відсутність прозорого контролю за діяльністю Міністерства оборони як регулятора, а також надмірні санкції за вихід із режиму Defence City створюють для оборонних підприємств ризики, здатні призвести до їхнього банкрутства.

11:34 Ср 13.08.25 451
РАУ заявила про втручання члена ВРП в адвокатську діяльність та подає офіційні звернення

Гарантії діяльності

РАУ заявила про втручання члена ВРП в адвокатську діяльність та…

Рада адвокатів України, розглянувши заяву адвоката Олександра Віхрова, встановила факт втручання члена Вищої ради правосуддя Романа Маселка в адвокатську діяльність, порушення адвокатської таємниці та вихід за межі повноважень при оцінюванні кандидата на посаду судді.

10:11 Ср 13.08.25 2318
Згоду на арешт адвокатів мають надавати органи адвокатського самоврядування

Законодавство

Згоду на арешт адвокатів мають надавати органи адвокатського…

Наділення ВРП повноваженнями щодо надання згоди на затримання адвоката чи утримання його під вартою буде прямим втручанням у діяльність адвокатури України. Це суперечить принципу незалежності адвокатури, гарантованому Конституцією і законами.

15:02 Вт 12.08.25 1532
РАУ обрала кандидатів у члени Конкурсної комісії з добору членів ВККС

Самоврядування

РАУ обрала кандидатів у члени Конкурсної комісії з добору членів…

На виконання ст. 95-1 Закону «Про судоустрій і статус суддів» Рада адвокатів України запропонувала на розгляд Вищої ради правосуддя трьох кандидатів до складу Конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України за квотою РАУ.

13:37 Вт 12.08.25 1343
ОПК і митний контроль: адвокати застерігають від ризиків проекту №13421

Законодавство

ОПК і митний контроль: адвокати застерігають від ризиків проекту…

Українські оборонні підприємства стикаються з бюрократичними затримками при імпорті компонентів, що може критично вплинути на терміни виконання державних контрактів. Водночас запропонований у ВР механізм створює ризики, які можуть перевищити потенційні переваги для галузі.

16:32 Пн 11.08.25 391
Робота захисту з доказами у суді: що має знати адвокат

Дискусія

Робота захисту з доказами у суді: що має знати адвокат

Чому не всі матеріали досудового розслідування потрапляють до суду, як і коли контраргументувати позицію сторони обвинувачення, чому вступна промова — не формальність, а тактичний інструмент, коли захист має подавати письмову позицію, а коли краще мовчати?

14:17 Пн 11.08.25 851

Вестник:№6 червень 2025 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл