17:59 Чт 29.05.25

Як адвокату зберегти репутацію і сформувати персональний бренд у соцмережах

print version

Персональний бренд адвоката починається з професійної репутації, яку можна як посилити, так і поставити під удар через необачну публічність. Тому соцмережі - це не лише інструмент комунікації з клієнтами й колегами, а й зона підвищеного ризику.

Про те, як використовувати їх ефективно та етично, розповіла адвокатка Дар’я Тарасенко під час вебінару «Формування персонального бренду через соціальні мережі», який відбувся 21 травня 2025 року за ініціативи представника UNBA NextGen в Івано-Франківській області Лілії Іванчук.

Починаючи виступ, Дар’я розповіла про власний досвід створення контенту, вибору платформ і форм онлайн-комунікації. Вона надала учасникам практичні поради щодо ведення сторінки та взаємодії з аудиторією. За її словами, свої сторінки вона створювала без участі SMM-менеджерів і без додаткових коштів - це цілком можливо для кожного з колег.

Спікерка наголосила, що персональний бренд - це образ, який формується в суспільному уявленні щодо конкретної особи. Водночас підкреслила: професійна незалежність - невід'ємна складова присутності адвоката у соцмережах, інтернет-форумах та інших формах онлайн-комунікації. Він має враховувати наслідки свого спілкування в Інтернеті для професійної діяльності, зокрема — забезпечувати повноту, коректність і конфіденційність інформації.

Окремо адвокатка нагадала про обов’язок дотримання присяги, Правил адвокатської етики, норм законодавства, рішень З’їзду адвокатів України та Ради адвокатів України. Зокрема, адвокат не має права без згоди клієнта розголошувати адвокатську таємницю чи використовувати її у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб. Забороняється також радити клієнту дії, свідомо спрямовані на полегшення вчинення правопорушень, або іншим чином умисно сприяти їх вчиненню його клієнтом або іншими особами.

Участь адвоката в соціальних мережах (зокрема Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google Plus+, Tumblr, Instagram, Flickr, MySpace тощо), інтернет-форумах та інших онлайн-платформах є допустимою, але розміщувана або коментована інформація не повинна шкодити колегам та авторитету адвокатури.

Правник має враховувати контекст і потенційну аудиторію комунікації, забезпечувати чіткість і однозначність коментарів. При встановленні контактів у соцмережах з клієнтами, колегами, суддями, процесуальними опонентами та іншими особами адвокат зобов’язаний виключити можливість виникнення конфлікту інтересів. Він також повинен дотримуватись високих стандартів чесності та зважати на наслідки своїх дій для професійної репутації.

Перед початком активності в соцмережах адвокату важливо визначити цільову аудиторію: хто його клієнт, чим він цікавиться, який має вік, на яких платформах активний. Наприклад, молодь не читає довгі тексти, тому не варто на неї орієнтуватися через такий формат.

Важливо також правильно обрати фото для аватарки — воно має відповідати меті сторінки та бути впізнаваним. Спілкуватися з підписниками, на думку Д.Тарасенко, краще простими словами, доступними й корисними для широкої аудиторії.

Відповідаючи на запитання про те, що краще: текст чи відео, спікерка зазначила — це різні формати для різних людей. Використання лише тексту не виправдане, адже відео дозволяє глядачеві краще пізнати автора та емоційно його сприйняти.

Основний контент для адвоката в Інтернеті — це експертний контент: роз’яснення норм законодавства; аналіз законопроєктів; огляд судової практики; історії успіхів та поразок; коментарі до юридичних новин; короткий опис запитів та консультацій; зразки юридичних документів; алгоритми дій; посилання на інтерв’ю, публікації, вебінари.

Додатково можливе обмежене включення матеріалів про робочі будні, судження, книжки, фільми, професійні жарти. Але такий контент не має перевищувати 10% загального обсягу.

Особисте життя - сфера, до якої слід підходити обережно. Адвокат має заздалегідь подумати, як така інформація вплине на репутацію та персональний бренд.

Серед особистих «табу» спікерка окреслила: висловлювання з тем, у яких адвокат не є експертом; заклики до протиправних дій; критику колег; копіювання чужих дописів без посилання на автора (репости при цьому є припустимими).

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

© 2025 Unba.org.ua Всі права захищені
"Національна Асоціація Адвокатів України". Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на даному веб-сайті дозволяється за умови посилання на джерело. Інтернет-видання та засоби масової інформації можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео з офіційного веб-сайту Національної Асоціації Адвокатів України на власних веб-сторінках, за умови гіперпосилання на офіційний веб-сайт Національної Асоціації Адвокатів України. Заборонено передрук та використання матеріалів, у яких міститься посилання на інші інтернет-видання та засоби масової інформації. Матеріали позначені міткою "Реклама", публікуються на правах реклами.