Репроцесинг медичних виробів має контролювати відповідальна особа, - комітет НААУ | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Репроцесинг медичних виробів має контролювати відповідальна особа, - комітет НААУ

Законодавство
14:53 Пн 24.02.25 338 Переглядів
Версія для друку

Аби підвищити рівень контролю за перебігом репроцесингу медичних виробів, Державні санітарні норми та правила мають передбачати призначення відповідальної особи, а також періодичну атестацію цієї особи.

На відповідний стандарт ЄС (ISO 13485) звернув увагу Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ, де проаналізували проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про організацію репроцесингу медичних виробів», оприлюднений на сайті відомства для обговорення.

В Україні діють Державні санітарні норми та правила «Дезінфекція, передстерилізаційне очищення та стерилізація медичних виробів в закладах охорони здоров’я», затверджені наказом МОЗ від 11.08.2014 № 552. Цей нормативний документ, говорять у міністерстві, вже не враховує сучасних вимог до репроцесингу медичних виробів.

Крім того, у Регламенті медичних виробів Європейського союзу 2017/745 (Medical Devices Regulation (EU) 2017/745) використовується термін «репроцесинг медичних виробів».

Він уключає такі етапи повторного використання медичних виробів у медичній практиці:

  • первинне оброблення в місці використання;
  • прийом, розбирання і реєстрація медичного виробу обмеженого чи багаторазового використання;
  • передстерилізаційне очищення, дезінфекція, перевірка та пакування медичних виробів, їх стерилізація чи дезінфекція, зберігання і транспортування;
  • контроль якості усіх процесів з репроцесингу медичних виробів.

Тож проєктом наказу пропонується запровадити сучасні санітарно-протиепідемічні норми і правила до репроцесингу медичних виробів обмеженого (багаторазового) використання, а саме щодо організації роботи відділення репроцесингу закладу охорони здоров’я і впровадження в ньому системи управління якістю; встановлюються вимоги до попереднього очищення, сортування, передстерилізаційного очищення, дезінфекції і стерилізації медичних виробів обмеженого (багаторазового) використання; встановлюються вимоги до контролю якості усіх процесів і валідації репроцесингу медичних виробів.

У НААУ пропонують у розділі I п. 7 Державних санітарних норм та правил «Репроцесинг медичних виробів» передбачити, що керівник закладу охорони здоровʼя (субʼєкта господарювання) забезпечує

1) доведення до відома працівників положень цих Державних санітарних норм та правил;

2) призначення відповідальної за репроцесинг особи, яка проходить атестацію кожні 3 роки;

3) моніторинг, оцінку і зворотний зв’язок щодо виконання цих Державних санітарних норм та правил працівниками;

4) організацію ведення і збереження документації, передбаченої розділом X цих Державних санітарних норм та правил, протягом п’яти років;

5) ефективну роботу й обслуговування санітарно-технічного, технологічного, інженерного, медичного та іншого обладнання;

6) розроблення, затвердження та контроль за виконанням плану проведення навчань і підготовки, включно з перевіркою знань, працівників щодо репроцесингу медичних виробів.

Повний текст зауважень і пропозицій до проекту наказу МОЗ «Про організацію репроцесингу медичних виробів» можна переглянути за посиланням.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Розпочато запуск платформи з підтримки ментального здоров’я для адвокатів під час війни

Підтримка

Розпочато запуск платформи з підтримки ментального здоров’я для…

Національна асоціація адвокатів України здійснила запуск платформи «Підтримка ментального здоров’я українських адвокатів під час війни». Платформа була розроблена в рамках проєкту «Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни», який ініціювала Національна асоціація адвокатів України за підтримки Міжнародної асоціації юристів (International Bar Association, IBA).

15:37 Пн 24.02.25 267
Репроцесинг медичних виробів має контролювати відповідальна особа, - комітет НААУ

Законодавство

Репроцесинг медичних виробів має контролювати відповідальна особа,…

Аби підвищити рівень контролю за перебігом репроцесингу медичних виробів, Державні санітарні норми та правила мають передбачати призначення відповідальної особи, а також періодичну атестацію цієї особи.

14:53 Пн 24.02.25 339
Чи має висновок експерта містити фразу «для подання до суду»?

Законодавство

Чи має висновок експерта містити фразу «для подання до суду»?

У багатьох випадках, особливо до відкриття провадження, замовники отримують висновки експерта без формулювання «для подання до суду». Це змушує їх повторно звертатися за експертизою і нести додаткові витрати.

11:06 Пн 24.02.25 761
Щорічні внески адвокатів: лідери, аутсайдери та наслідки несплати

ЄРАУ

Щорічні внески адвокатів: лідери, аутсайдери та наслідки несплати

У січні завершилася кампанія зі сплати внесків на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування за 2025 рік. У середньому по Україні свій фінансовий обовʼязок виконали 64,5% діючих адвокатів.

10:43 Сб 22.02.25 9551
РАУ стала на захист 36 адвокатів, яких ТЦК звинуватив у зриві мобілізації

Гарантії діяльності

РАУ стала на захист 36 адвокатів, яких ТЦК звинуватив у зриві…

Дії адвокатів, викладені у зверненні Бучанського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки як протиправні правопорушення, насправді є реалізацією законних повноважень, пов’язаних із наданням професійної правничої допомоги клієнтам - громадянам України, які є військовозобов’язаними.

18:23 Пт 21.02.25 7542
Статті, фото та документи про Союз Українських Адвокатів зібрали в одній книзі

Видання

Статті, фото та документи про Союз Українських Адвокатів зібрали в…

Центр досліджень адвокатури і права Національної асоціації адвокатів України презентував науково-документальне видання «100 років Союзу Українських Адвокатів: статті, матеріали, документи».

16:32 Пт 21.02.25 4754
Парламентські інструменти не мають використовуватися у приватних інтересах – заява про злочин

Самоврядування

Парламентські інструменти не мають використовуватися у приватних…

Правоохоронні органи мають оцінити факт використання народним депутатом інструменту парламентського дослідження у приватних інтересах. Залучення Дослідницької служби ВР до виконання завдань, що не передбачені Положенням про неї, містить ознаки корупційних злочинів.

13:56 Пт 21.02.25 5443
Перспективи регулювання діяльності АРМА та управління активами обговорили в НААУ

Дискусія

Перспективи регулювання діяльності АРМА та управління активами…

У парламенті ухвалили за основу комплексний законопроект №12374-д, який покликаний видозмінити функціонування Агентства з питань розшуку та менеджменту активів, посилити його інституційну спроможність та вдосконалити механізми управління активами.

10:46 Пт 21.02.25 5287

Вестник:№ 12 грудень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл