6 особливостей, які варто врахувати, змінюючи оподаткування у період воєнного стану | НААУ

6 особливостей, які варто врахувати, змінюючи оподаткування у період воєнного стану

Законодавство
14:18 Ср 02.10.24 1296 Переглядів
Версія для друку

Зміни до Податкового кодексу України заради підвищення бюджетних надходжень за рахунок нових вимог для бізнесу та фізичних осіб неминучі. Відповідний проект нещодавно був ухвалений за основу та активно готується до другого читання.

Йдеться про проект Закону №11416-д від 30.08.2024 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який зокрема передбачає:

  • підвищення ставки військового збору до доходів з 1,5% до 5%;
  • встановлення обов’язку сплати військового збору у розмірі 1% від доходу платниками єдиного податку третьої групи;
  • встановлення військового збору для фізичних осіб-підприємців - платників єдиного податку першої, другої та четвертої групи на рівні 10% розміру мінімальної заробітної плати.
  • встановлення базової ставки податку на прибуток підприємств для цілей оподаткування прибутку небанківських фінансових установ (крім страховиків) на рівні 25%;
  • вдосконалення запропонованої моделі визначення розміру авансових внесків у цілях оподаткування прибутку підприємств, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним;
  • щомісячне подання звітності про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і суми утриманого з них податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.

З огляду на важливість змін, Комітет Національної асоціації адвокатів України з питань митного та податкового права проаналізував документ та висловив деякі зауваження до нього.

По-перше, запровадження авансових внесків і підвищення ставок військового збору може суттєво вплинути на фінансовий стан малого та середнього бізнесу. Для підприємців, особливо тих, хто працює на єдиному податку, сплата авансових внесків щомісяця збільшує поточне податкове навантаження. В умовах економічної нестабільності та війни бізнес може зіткнутися з проблемами ліквідності, оскільки авансові платежі вимагають сплати податків наперед, навіть якщо дохід у цьому місяці був низьким або відсутнім.

По-друге, проектом ускладнюється адміністрування податків та звітність. Перехід на щомісячну звітність для всіх платників податків створює додаткове навантаження як на бізнес, так і на податкові органи. Малий бізнес не завжди має ресурси для ведення регулярної та своєчасної бухгалтерської звітності. Це може призвести до збільшення кількості податкових помилок або несвоєчасного подання звітів, що зі свого боку може стати причиною застосування штрафних санкцій.

По-третє, виникає загроза невизначеності у довгостроковому плануванні для бізнесу Законопроект не враховує можливість коригування податкових ставок або правил залежно від економічної ситуації. Оскільки авансові платежі вимагають сплати податку наперед, підприємства можуть зіткнутися із ситуацією, коли їм доведеться сплачувати податки на основі очікуваного доходу, а не реального. Це може призвести до фінансових труднощів у періоди зниження доходів та нестабільності.

По-четверте, створюється ризик нераціонального використання ресурсів податковими органами. Збільшення частоти подачі звітності призводить до значного зростання адміністративного навантаження на податкові органи. Це може відволікати ресурси податкової служби від важливіших напрямів, таких як контроль за ухиленням від сплати податків або боротьба з тіньовими схемами. У результаті введення щомісячної звітності може бути менш ефективним, ніж здається на перший погляд, з огляду на те, що такі часті перевірки можуть перевантажити систему.

По-пʼяте, створюються умови для надмірного тиску на підприємців, які працюють у регіонах, що постраждали від війни. Для підприємців у регіонах, які зазнали найбільших втрат через бойові дії, додаткові податкові зобов’язання можуть бути надмірними. Їм доведеться сплачувати авансові внески, навіть якщо їхній бізнес працює з перебоями або відновлюється після руйнувань. У цих умовах додаткові податки можуть ускладнити відновлення бізнесу в постраждалих регіонах, особливо для малого бізнесу.

По-шосте, обмежується гнучкість у сплаті військового збору для фізичних осіб - підприємців. Хоча підприємці можуть сплачувати військовий збір авансовими внесками, можливість авансових платежів «до кінця року» може не враховувати економічну динаміку або зміни у доходах протягом року. Бізнес, особливо у воєнний час, може стикатися з різкими коливаннями у доходах, що робить фіксовані авансові платежі незручними та ризикованими.

Ці зауваження направлені Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики для врахування час підготовки законопроекту №11416-д до другого читання.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Видання

Бюлетень Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики…

Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ підготував бюлетень за червень - вересень 2024 року.

10:23 Чт 03.10.24 139

Законодавство

6 особливостей, які варто врахувати, змінюючи оподаткування у період…

Зміни до Податкового кодексу України заради підвищення бюджетних надходжень за рахунок нових вимог для бізнесу та фізичних осіб неминучі. Відповідний проект нещодавно був ухвалений за основу та активно готується до другого читання.

14:18 Ср 02.10.24 1297

Захист військових

Як військовослужбовцю виїхати за кордон під час воєнного стану

Після повномасштабного вторгнення багато чоловіків пішли до лав ЗСУ захищати Батьківщину, а їхні сімʼї - виїхали у безпечне місце за межі України. Чи може військовослужбовець провідати свою дружину і дітей за кордоном під час воєнного стану?

11:24 Ср 02.10.24 1541

Навчання

Можливості судово-медичної експертизи при проходженні ВЛК…

Судово-медична експертиза є дієвим способом захисту прав військоовозобов’язаних, а також інструментом, що забезпечує цілі проведення військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України (якісний медичний огляд військовослужбовців, проведення призову, прийняття на військову службу).

17:08 Вт 01.10.24 2911

Законодавство

Пропуск строку оскарження рішень слідчого: чи існують обʼєктивні…

Скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача чи прокурора, передбачені частиною першою статті 303 КПК, можуть бути подані особою протягом десяти днів з моменту прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності. Але що робити, коли строк пропущений?

16:31 Вт 01.10.24 2528

Гарантії діяльності

Як адвокату подавати документи, коли вісить «Електронний суд»?

В останні декілька місяців почастішали випадки підвисання підсистеми «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи (ЄСІКС). Сервіс працює дуже повільно або сторінка недоступна. Що створює перешкоди адвокатській діяльності.

15:36 Вт 01.10.24 2745

Дискусія

Судові справи, які сформували правовий ландшафт приватизації,…

Суди відіграють вирішальну роль у тлумаченні та застосуванні законів про приватизацію. І кілька гучних справ порушили питання справедливості і прозорості приватизаційних процесів.

16:27 Пн 30.09.24 2724

Дискусія

Практика ЄСПЛ мирного часу - не прецедент для українських судів?

Судова практика, яка нині формується через відступ України від зобов'язань за міжнародними договорами (Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Міжнародного пакту про громадянські і політичні права), викликає занепокоєння.

10:32 Пн 30.09.24 3354

Вестник:№ 9 вересень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл