"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Для реалізації громадами повноважень щодо землі зміни до ЗК не потрібні - Комітет НААУ

Повноваження територіальних громад стали більшими та розширилися на значні території. Водночас, існують законодавчі обмеження щодо розпорядження землями, в рамках яких громади мають діяти. Аби забезпечити це, необхідно виконувати чинні норми Земельного кодексу, а не вносити чергові зміни до нього.
На це звернули увагу у Комітеті Національної асоціації адвокатів України з питань аграрного, земельного та довкілевого права за підсумками аналізу проекту Закону №11430 від 22.07.2024 «Про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо приведення у відповідність до положень цього Кодексу повноважень органів місцевого самоврядування стосовно передачі земельних ділянок у власність або у користування».
З 2021 року в Україні землями комунальної власності територіальних громад уважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких громад. Виняток з цього правила становлять деякі категорії земель, а саме: оборони; природно-заповідного фонду; під державною нерухомістю; що використовуються органами держвлади тощо. Повний перелік винятків закріплений у п.24 Перехідних положень Земельного кодексу.
Повноваження органів виконавчої влади, ВР АРК, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені у ст. 122 ЗК. І, на думку авторів законодавчої ініціативи, ця норма, оскільки не містить перелік винятків, не узгоджується із Прикінцевими положеннями кодексу. Тож законопроектом наявний перелік додатково прописується у ст. 122 кодексу.
На думку Комітету НААУ, для вирішення проблем, поставлених за мету авторами законодавчої ініціативи, ухвалювати новий закон не потрібно. Адже відповідні норми права у сфері регулювання земельних відносин територіальними громадами вже існують. Їх необхідно лише виконувати.
Додатково у НААУ звернули увагу на те, що існує різниця між територіями громади та землями громади. Територія, на яку поширюються повноваження громади, – це вся територія територіальної громади незалежно від кількості та якості земельних ділянок, які її складають. Проте землі комунальної власності, якими територіальна громада може розпоряджатися, це лише ті, які набуті громадою у законний спосіб, які не перебувають у розпорядженні інших осіб і про що є відомості у Державному кадастрі.
Територіальні громади набувають землю у комунальну власність у разі:
а) передачі їм земель державної власності;
б) відчуження земельних ділянок для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності відповідно до закону;
в) прийняття спадщини або переходу в їхню власність земельних ділянок, визнаних судом відумерлою спадщиною;
г) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;
ґ) виникнення інших підстав, передбачених законом.
До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад (стаття 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні») зокрема належать:
- вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;
- прийняття рішень щодо здійснення виконавчим органом сільської, селищної, міської ради державного контролю за використанням та охороною земель;
- затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.
Повністю із текстом зауважень до проекту №11430 можна ознайомитися за посиланням.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Дискусія
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…
Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

Дискусія
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі
Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

Дискусія
Лідія Ізовітова: Моніторинг CCBE має стати щитом адвокатури від…
12 вересня у Кишиневі, під час Міжнародної конференції Союзу адвокатів Республіки Молдова, голова Національної асоціації адвокатів України Лідія Ізовітова виступила з ініціативою посилити роль Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE) у процесі реформування адвокатури в країнах, що прямують до Європейського Союзу.

Самоврядування
Акти РАУ не визначають прав і обовʼязків людини – рішення КС
Рішення та інші акти органів адвокатського самоврядування внормовують професійну діяльність адвокатів та не визначають їхніх прав і обов’язків у розумінні частин другої та третьої статті 57 Конституції України та інших її приписів.

Самоврядування
Набрання чинності рішеннями ОАС: КС підтвердив конституційність…
Ч. 3 ст. 57 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно з якою рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями, відповідає Конституції України.

Призначення
У НААУ створено Комітет з питань лобіювання
З метою надання підтримки та проведення навчань адвокатам, які прагнуть брати участь у лобіюванні та адвокації при Національній асоціації адвокатів України створено постійно діючий колегіальний дорадчий орган - Комітет з питань лобіювання.

Захист військових
Суд підтвердив, що підставою звільнення зі служби через догляд може…
Військовослужбовці, які під час воєнного стану звільняються за сімейними обставинами у зв’язку з необхідністю постійного догляду за дружиною чи чоловіком з інвалідністю I або II групи, мають підтверджувати цю підставу висновком лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) та довідкою за формою №080-4/о.

Привітання
Привітання з Днем адвоката Республіки Молдова
Шановні адвокати Республіки Молдова!