"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Заборона демонтажу електрокомунікацій: про що забули нардепи

В умовах війни, коли від швидкості отримання інформації часто залежить життя громадян, особливого значення набуває функціонування електронних комунікаційних мереж. Тому випадки їх свавільного демонтажу мають бути усунуті. Але крім законодавчої заборони, також повинна бути і відповідальність.
Комітет НААУ з питань електронного судочинства та кібербезпеки адвокатської діяльності проаналізував проект Закону №9593 від 09.08.2023 «Про внесення змін до статті 115 Закону України «Про електронні комунікації» (щодо сприяння у забезпеченні сталого функціонування електронних комунікаційних мереж та надання електронних комунікаційних послуг, а також заборони демонтажу електронних комунікаційних мереж в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану)», який нещодавно був ухвалений за основу.
Згідно із документом, процедуру надання електронних комунікаційних послуг в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану пропонується доповнити забороною розібрання (демонтажу) електронних комунікаційних мереж чи їх частин, окрім як за рішенням постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг чи за рішенням суду.
У НААУ звернули увагу, що сьогодні для більшості українців основним джерелом новин та необхідної інформації є Інтернет, який випереджає телебачення та радіомовлення. Тому точками доступу до всесвітньої мережі намагаються обладнати бомбосховища та укриття по всій країні. Разом з тим, як зазначають автори законодавчої ініціативи, непоодинокими є випадки, коли представники обленерго самостійно демонтують мережі, що призводить до припинення надання послуг доступу до Інтернету. А це неприпустимо, особливо в прикордонних районах чи населених пунктах, наближених до лінії бойового зіткнення.
Підтримуючи ідею запровадження заборони демонтажу мереж в цілому, Комітет НААУ звернув увагу, що пропонована норма не буде виконуватися без встановлення юридичної відповідальності (адміністративної чи кримінальної) за її порушення. Отже, разом зі змінами до Закону «Про електронні комунікації» необхідно вносити відповідні доповнення до Кодексу про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу.
Повністю зауваження і пропозиції НААУ до проекту Закону №9593 можна переглянути за посиланням.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Гарантії діяльності
РАУ закликала Президента підписати Закон про відповідальність за…
15 вересня 2025 року Рада адвокатів України на позачерговому засіданні ухвалила звернення до Президента із проханням підписати Закон № 4547-IX від 16.07.2025, який запроваджує адміністративну відповідальність за публічне ототожнення адвоката з клієнтом.

Дискусія
Чому в адвокатів неможливий «невідкладний» обшук пояснили в НААУ
Обшук у адвоката не може проводитися без ухвали слідчого судді. Невідкладні обшуки у приміщеннях адвоката чи його транспортних засобах є незаконними, адже кримінальний процесуальний закон передбачає спеціальну процедуру.

Дискусія
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…
Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

Дискусія
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі
Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

Дискусія
Лідія Ізовітова: Моніторинг CCBE має стати щитом адвокатури від…
12 вересня у Кишиневі, під час Міжнародної конференції Союзу адвокатів Республіки Молдова, голова Національної асоціації адвокатів України Лідія Ізовітова виступила з ініціативою посилити роль Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE) у процесі реформування адвокатури в країнах, що прямують до Європейського Союзу.

Самоврядування
Акти РАУ не визначають прав і обовʼязків людини – рішення КС
Рішення та інші акти органів адвокатського самоврядування внормовують професійну діяльність адвокатів та не визначають їхніх прав і обов’язків у розумінні частин другої та третьої статті 57 Конституції України та інших її приписів.

Самоврядування
Набрання чинності рішеннями ОАС: КС підтвердив конституційність…
Ч. 3 ст. 57 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно з якою рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями, відповідає Конституції України.

Призначення
У НААУ створено Комітет з питань лобіювання
З метою надання підтримки та проведення навчань адвокатам, які прагнуть брати участь у лобіюванні та адвокації при Національній асоціації адвокатів України створено постійно діючий колегіальний дорадчий орган - Комітет з питань лобіювання.