"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
На автотранспорті пропонується запровадити контрольні закупівлі - проект
Сьогодні в держави відсутні дієві інструменти для контролю за ринком автомобільних пасажирських перевезень. Чимало послуг надаються з порушенням закону в частині оплати. Задокументувати рух грошей або регулярність надання послуг на маршруті досить складно.
Аби виправити ситуацію, у Комітеті НААУ з питань транспортного права підготували та направили Державній службі України з безпеки на транспорті проект Закону «Про внесення змін до деяких Законів України у сфері автомобільного пасажирського транспорту».
Зокрема, документом пропонується у Законі «Про автомобільний транспорт» закріпити контрольну закупівлю послуг на автотранспорті, яку мають здійснювати працівники центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
Зміст контрольної закупівлі полягає у придбанні або споживанні послуг, які надаються автомобільними пасажирськими перевізниками, іншими особами, що здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом, автостанціями, суб’єктами господарювання, що надають послуги комерційного посередництва з продажу квитків, для перевірки дотримання переліченими суб’єктами вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Передбачається, що Порядок контрольної закупівлі послуг на автомобільному транспорті має визначити Кабмін після ухвалення закону.
Автори ініціативи звертають увагу, що в Україні поширене надання послуг автомобільних пасажирських перевезень суб’єктами, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання, не отримали ліцензії за законом або не мають необхідних документів дозвільного характеру на виконання регулярних перевезень пасажирів. Низка таких перевізників надають послуги під виглядом нерегулярних перевезень «на замовлення». Дехто використовує автомобілі пасажиромісткістю не більше 9 осіб включно з водієм.
Відзначається, що важливим фактором, який сприяє нелегальним перевезенням, є співпраця тіньових перевізників із продавцями квитків, які діють як комерційні посередники (агенти, автостанції). Правила надання агентських послуг продавцями автобусних квитків не вимагають перевірки в автомобільного перевізника наявності ліцензії, документів дозвільного характеру на регулярні перевезення. Агентські договори укладаються з усіма охочими перевізниками. Через це явної шкоди зазнають автомобільні перевізники, які працюють із дотриманням вимог закону. За наявності посередника у відносинах пасажир-перевізник встановити комерційну мету перевезень неможливо.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Захист військових
Усі курси ВША для ветеранів, що поновлюють адвокатську діяльність,…
Рада адвокатів України звільнила адвокатів-ветеранів ЗСУ, які відновлюють діяльність після її зупинення на рік і більше через виконання обов’язку захисту держави, від оплати курсів з підвищення професійного рівня, що проводить Вища школа адвокатури. Пільга діє протягом року з дати поновлення права на професію.
Етика
Результати НСРД не можна використовувати у дисциплінарках проти…
Матеріали негласних слідчих (розшукових) дій, отримані шляхом втручання у приватне спілкування, не можуть передаватися й використовуватися в дисциплінарних провадженнях щодо адвокатів. Адже КПК не дозволяє слідчому чи прокурору використовувати їх поза межами кримінального процесу.
ЄРАУ
Доступ до контактів адвокатів у ЄРАУ відновлено
Рада адвокатів України відкрила для публічного доступу дані Єдиного реєстру адвокатів України, які були закриті на початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Рішення ухвалено на засіданні 12–13 грудня.
БПД
Комісіям з оцінювання якості БПД уточнять статус та процедуру…
Рада адвокатів України прийняла за основу проекти нової редакції Положення про комісію з оцінювання якості БПД та Регламенту її діяльності. Вони мають системно оновити процедури розгляду звернень, підстави для ухвалення рішень і взаємодію комісій з органами адвокатського самоврядування.
Доступ до професії
РАУ змінила формулу підвищення професійного рівня у перший рік…
За базовим правилом кожен адвокат, виконуючи обовʼязок підвищити професійний рівень, має за рік набрати 15 залікових годин. Для тих, хто тільки-но отримав свідоцтво й склав присягу, встановлено «мʼякший» порядок.
Самоврядування
Члени КДКА не мають обовʼязку подавати декларації - РАУ
Рада адвокатів України дослідила правовий статус членів органів адвокатського самоврядування та констатувала відсутність у них обов’язку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
ЄРАУ
Популярні юридичні практики серед адвокатів: перші дані ЄРАУ
142 адвокати вже скористалися можливістю указати свої ключові юридичні практики в особистому кабінеті Єдиного реєстру адвокатів України. Опцію запроваджено рішенням РАУ та активовано наприкінці жовтня після оновлення програмного забезпечення.
Самоврядування
РАУ визначила 12 напрямів виконання Дорожньої карти щодо адвокатури
Рада адвокатів України під час засідання, що проходить 12 грудня, розглянула Дорожню карту з питань верховенства права, схвалену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2025 № 475-р. Документ передбачає розроблення та прийняття до IV кварталу 2026 року законопроекту про вдосконалення правового регулювання адвокатської діяльності.