"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
На автотранспорті пропонується запровадити контрольні закупівлі - проект
Сьогодні в держави відсутні дієві інструменти для контролю за ринком автомобільних пасажирських перевезень. Чимало послуг надаються з порушенням закону в частині оплати. Задокументувати рух грошей або регулярність надання послуг на маршруті досить складно.
Аби виправити ситуацію, у Комітеті НААУ з питань транспортного права підготували та направили Державній службі України з безпеки на транспорті проект Закону «Про внесення змін до деяких Законів України у сфері автомобільного пасажирського транспорту».
Зокрема, документом пропонується у Законі «Про автомобільний транспорт» закріпити контрольну закупівлю послуг на автотранспорті, яку мають здійснювати працівники центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
Зміст контрольної закупівлі полягає у придбанні або споживанні послуг, які надаються автомобільними пасажирськими перевізниками, іншими особами, що здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом, автостанціями, суб’єктами господарювання, що надають послуги комерційного посередництва з продажу квитків, для перевірки дотримання переліченими суб’єктами вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Передбачається, що Порядок контрольної закупівлі послуг на автомобільному транспорті має визначити Кабмін після ухвалення закону.
Автори ініціативи звертають увагу, що в Україні поширене надання послуг автомобільних пасажирських перевезень суб’єктами, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання, не отримали ліцензії за законом або не мають необхідних документів дозвільного характеру на виконання регулярних перевезень пасажирів. Низка таких перевізників надають послуги під виглядом нерегулярних перевезень «на замовлення». Дехто використовує автомобілі пасажиромісткістю не більше 9 осіб включно з водієм.
Відзначається, що важливим фактором, який сприяє нелегальним перевезенням, є співпраця тіньових перевізників із продавцями квитків, які діють як комерційні посередники (агенти, автостанції). Правила надання агентських послуг продавцями автобусних квитків не вимагають перевірки в автомобільного перевізника наявності ліцензії, документів дозвільного характеру на регулярні перевезення. Агентські договори укладаються з усіма охочими перевізниками. Через це явної шкоди зазнають автомобільні перевізники, які працюють із дотриманням вимог закону. За наявності посередника у відносинах пасажир-перевізник встановити комерційну мету перевезень неможливо.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Видання
Адвокат чи лобіст? НААУ представила гайд для розмежування професій
У Національній асоціації адвокатів України підготували порадник, який допомагає розмежувати правовий статус адвоката і лобіста, пояснює межі допустимої діяльності кожного з них та запобігає можливим порушенням етичних і правових стандартів під час участі у формуванні публічної політики.
Анонс
Стартував конкурс есе про синергію людського та штучного інтелекту…
Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка запрошує студентів закладів вищої освіти України взяти участь у ІІ Всеукраїнському конкурсі есе на тему «Сучасна українська дипломатія: синергія людського та штучного інтелекту на захисті національних інтересів».
За кордоном
Де межа між повагою до суду і гідністю адвоката?
Від українських адвокатів іноді можна почути скарги на зверхнє ставлення чи нетактовні вислови з боку суддів. Але такі конфлікти — не лише українське явище. У різних країнах правники порушують питання культури спілкування в суді, взаємної поваги та неприпустимості приниження учасників.
Дискусія
Охорона праці під час війни: правові ризики та відповідальність…
21 жовтня в Національній асоціації адвокатів України відбувся круглий стіл на тему «Охорона праці в умовах воєнного стану». Учасники обговорили, як війна змінила вимоги до безпечних умов праці, які гарантії залишаються за працівниками та яку відповідальність несуть роботодавці за порушення законодавства у цій сфері.
Дискусія
Нерівні правила гри: як борги й мораторії впливають на енергоринок
На українському енергетичному ринку зберігається нерівність учасників: державні компанії фактично захищені від відповідальності за борги, тоді як приватні суб’єкти позбавлені ефективних механізмів стягнення. Це підриває конкуренцію та розвиток галузі.
Анонс
НААУ проведе тиждень довкілевого права
З 27 жовтня по 31 жовтня у Національній асоціації адвокатів України пройде тиждень довкілевого права. Інформаційна кампанія передбачає публікацію низки матеріалів, а також проведення тематичного круглого столу.
За кордоном
Адвокатура Чехії виступила на захист професійної незалежності…
Чеська адвокатська палата (Česká advokátní komora, ČAK) звернеться до Президента України Володимира Зеленського та українських органів влади із закликом забезпечити збереження незалежності адвокатури в Україні.
Захист військових
Коли домовитися (не)можливо: про сімейні спори за участі військових
Зростає кількість сімейних справ за участі військовослужбовців, серед яких найчастіше розглядаються питання розірвання шлюбу, поділу спільного майна, стягнення аліментів, позбавлення чи оспорювання батьківських прав, усиновлення, встановлення опіки, а також справи, пов’язані з домашнім насильством.