"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
На автотранспорті пропонується запровадити контрольні закупівлі - проект

Сьогодні в держави відсутні дієві інструменти для контролю за ринком автомобільних пасажирських перевезень. Чимало послуг надаються з порушенням закону в частині оплати. Задокументувати рух грошей або регулярність надання послуг на маршруті досить складно.
Аби виправити ситуацію, у Комітеті НААУ з питань транспортного права підготували та направили Державній службі України з безпеки на транспорті проект Закону «Про внесення змін до деяких Законів України у сфері автомобільного пасажирського транспорту».
Зокрема, документом пропонується у Законі «Про автомобільний транспорт» закріпити контрольну закупівлю послуг на автотранспорті, яку мають здійснювати працівники центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
Зміст контрольної закупівлі полягає у придбанні або споживанні послуг, які надаються автомобільними пасажирськими перевізниками, іншими особами, що здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом, автостанціями, суб’єктами господарювання, що надають послуги комерційного посередництва з продажу квитків, для перевірки дотримання переліченими суб’єктами вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Передбачається, що Порядок контрольної закупівлі послуг на автомобільному транспорті має визначити Кабмін після ухвалення закону.
Автори ініціативи звертають увагу, що в Україні поширене надання послуг автомобільних пасажирських перевезень суб’єктами, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання, не отримали ліцензії за законом або не мають необхідних документів дозвільного характеру на виконання регулярних перевезень пасажирів. Низка таких перевізників надають послуги під виглядом нерегулярних перевезень «на замовлення». Дехто використовує автомобілі пасажиромісткістю не більше 9 осіб включно з водієм.
Відзначається, що важливим фактором, який сприяє нелегальним перевезенням, є співпраця тіньових перевізників із продавцями квитків, які діють як комерційні посередники (агенти, автостанції). Правила надання агентських послуг продавцями автобусних квитків не вимагають перевірки в автомобільного перевізника наявності ліцензії, документів дозвільного характеру на регулярні перевезення. Агентські договори укладаються з усіма охочими перевізниками. Через це явної шкоди зазнають автомобільні перевізники, які працюють із дотриманням вимог закону. За наявності посередника у відносинах пасажир-перевізник встановити комерційну мету перевезень неможливо.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Анонс
Адвокатів запрошують до створення стандартів для ШІ
До 18 липня триває прийом заявок до Юридичного комітету Міжнародної асоціації етики та доброчесності штучного інтелекту (AI Ethics & Integrity International Association, AIEI).

Законодавство
У НААУ оцінили ідею збільшення строків відповідальності за…
Неспроможність держави забезпечити відповідальність за порушення у сфері доступу до інформації, зокрема за несвоєчасне надання, ненадання або надання неповної чи недостовірної інформації у відповідь на адвокатський запит, є не лише питанням свободи слова, а й проблемою доступу до правосуддя.

Різне
Адвокати підсумували тиждень захисту бізнесу велозаїздом
У НААУ завершили тиждень захисту бізнесу незвичним форматом. Після оприлюднення тематичних публікацій і проведення серії круглих столів про наслідки скасування Господарського кодексу адвокати зібралися на підсумкове засідання… у крос-кантрійних перегонах.

Дискусія
Чому в затримці формування КК ВККС адвокати вбачають загрозу…
Для України звичною стала практика, коли норми закону спершу приймаються, а потім нівелюються. Але коли реформа за реформою обирають взірців доброчесності, а їх «святість» порушує будь-які закони, логіка побудови карткового будиночку ламається вщент.

Дискусія
Експерти мають винятковий потенціал, який варто розвивати спільно…
Професії адвоката і експерта можуть і повинні розвиватися, навчаючись одна в одної, обмінюючись досвідом та кращими практиками. Разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та ефективну систему правосуддя, гідну європейської України.

Взаємодія
У вихідні не працюватимуть електронні судові сервіси
На суботу, 12 липня, заплановано глобальні роботи на інфраструктурі ДП «Інформаційні судові системи». У звʼязку із цим, в цей день з продовженням на 13 липня, можуть бути недоступні сервіси електронного суду, електронного кабінету та інші.

Дискусія
Як пережити скасування ГК без утрат — радили адвокати за круглим…
Що зміниться для бізнесу після скасування Господарського кодексу? Як тепер укладати договори, хто нестиме відповідальність, як захищати інтереси у спорах і чим компенсувати втрату спеціального регулювання?

Дискусія
Прозорі правила будівельної галузі: навіщо Україні Містобудівний…
Українське містобудівне законодавство залишається фрагментарним, суперечливим і непридатним до завдань відбудови. Тож ідея кодифікації викликає значний інтерес і серед юристів, і серед фахівців будівельної галузі.