"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Релокований бізнес: з якими проблемами стикаються підприємства?

В Україні від початку повномасштабного російського вторгнення релокувалися майже 19 тис. підприємств. Найпопулярнішими напрямками, куди рухається бізнес, виявилися Київська та Закарпатська області. Серед усіх компаній найчастіше релокуються оптові компанії.
Такі дані з Єдиного державного реєстру озвучив голова Комітету НААУ з питань інвестиційної діяльності та приватизації Андрій Шабельніков в ефірі Громадського Інтерактивного Телебачення.
Найпопулярнішим для релокації підприємств став маршрут з Києва до Київської області. Фактично на цей маршрут припадає 30 % усіх випадків переїзду. На другому та третьому місцях шляхи від Львівської до Київської області та з Києва до Закарпаття — 2,7 % та 2,6 % відповідно.
Водночас, адвокат зазначив, що ще два роки тому для бізнесу, який хотів переїхати на нове місце, діяли державні програми. Зокрема, подаючи заявку через Prozorro, можна було скористатися безкоштовним сервісом з перевезення «Укрзалізниці» та «Укрпошти». Крім того, держава надавала разову допомогу у 100 тис грн для релокованих підприємств, які мають до 12 робочих місць. На сьогодні таких преференцій немає.
«Чого б хотів бізнес? Найголовніше хотілося б зменшення адміністративного та податкового тиску. Ті самі проблеми, як у бізнеса, хвилюють і релокований бізнес. Бізнесу потрібно відчувати себе впевнено. Потрібні держзамовлення, особливо це стосується підприємств, які є виробниками. Якщо буде держзамовлення, якщо підприємець буде розуміти, що він на рік має замовлення від держави на високому рівні, то, зрозуміло, він може прогнозувати свої доходи, видатки і таким чином і потужності збільшувати або хоча б повернутися на довоєнний рівень. На сьогодні більшість підприємств не повернулись досі на довоєнний рівень виробництва», - наголосив А. Шабельніков.
За словами голови Комітету НААУ, ще однією проблемою для підприємств на сьогодні є брак персоналу. Вирішити проблему допоможе бронювання основних працівників, переконаний адвокат.
«Враховуючи економічну ситуацію, нові реалії і релокацію важко перейти бізнесу до такого самого доходу або таких самих показників, які підприємство мало до релокацій. І персонал також це відчуває, тому і є прохання від релокованого бізнесу так само, як і від загального, щодо можливості бронювання основних працівників на підприємстві», - зазначив адвокат.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Дискусія
Податки в мережі: адвокатів попередили про контроль за доходами з…
Цифрові платформи відіграють ключову роль у розвитку економіки, створенні нових форм зайнятості та наданні послуг, а також стають джерелом доходу для мільйонів користувачів. Водночас, оподаткування цих доходів викликає багато запитань.

За кордоном
Про арбітраж у добу штучного інтелекту та цифрової трансформації…
У світі, де конфлікти охоплюють різні юрисдикції, культурні коди та технологічні платформи, арбітраж залишається єдиним інструментом, що пропонує нейтральність, гнучкість та міжнародну виконуваність рішень. Водночас, через автоматизацію правосуддя і глобалізацію конфліктів перед арбітражем постають нові виклики.

Анонс
Конкурс «Мовою прози» чекає на адвокатів до 30 червня
Організаційний комітет Другого всеукраїнського конкурсу серед адвокатів «Мовою прози» прийняв рішення про продовження відбору заявок до 30 червня 2025 року.

Гарантії діяльності
Нацполіція провела обшуки у адвокатів без дозволу слідчого судді
Обшук у помешканні адвоката — це не просто слідча дія, а потенційне втручання в адвокатську таємницю, яка охороняється законом і міжнародними стандартами. Тим більш тривожно, коли такі дії здійснюються без ухвали суду, в нічний час і без чіткого обґрунтування невідкладності. Новий випадок вкотре ставить питання: чи не перетворюються винятки на правило, а гарантії — на формальність?

Навчання
Кібервразливість диктує правила цифрової гігієни для адвокатів, -…
Адвокатська практика неможлива без використання цифрових технологій. Водночас зростаючі кіберзагрози ставлять під удар конфіденційність клієнтської інформації та професійну незалежність адвокатів.

Дискусія
Виклики воєнного стану та банкрутство фізосіб обговорили за…
Станом на травень 2025 року у процедурах банкрутства перебуває 1580 боржників, з яких 1381 – у процедурі реструктуризації, а 199 – у процедурі погашення боргів. За неповних 5 місяців відкрито 432 справи щодо банкрутства фізичних осіб.

Дискусія
До Міжнародного дня здоров’я жінок провели круглий стіл
Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики Національної асоціації адвокатів України провів круглий стіл на тему «Здоров'я жінки в правовому та медичному контексті: виклики сьогодення».

Видання
Поради щодо позовної заяви зібрали у методичних рекомендаціях
Позовна заява — це не формальний документ для початку судового процесу, а ключовий інструмент реалізації права на захист. Водночас її підготовка та подання часто викликають труднощі: від некоректного формулювання вимог до помилок у додатках.