"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Проект про уточнення ступеню освіти для адвокатів слід доопрацювати – Комітет НААУ

Іноді цілком слушні ідеї, які варто запровадити, втілюються у законопроект із вадами нормотворчої техніки. А ухвалення таких законів на практиці тягне проблеми із застосуванням: неоднозначне розуміння, судові суперечки тощо.
Схоже, що одним із таких прикладів є проект Закону №10312 від 04.12.2023 «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо уточнення ступеня вищої освіти для осіб, які мають право здійснювати адвокатську діяльність».
Нагадаємо, змінами до ч. 1 ст. 6 профільного закону, яка визначає кваліфікаційні вимоги до адвоката (зокрема, наявність повної вищої освіти), пропонується привести дефініцію «вища освіта» у відповідність до Закону «Про вищу освіту». Замість вимоги повної вищої освіти стане вища освіту за освітнім ступенем магістра на основі освітнього ступеня бакалавра в галузі права.
Підтримуючи цю ідею, у Комітеті законотворчих ініціатив з питань адвокатської діяльності НААУ звернули увагу на те, що визначення терміну надається у п. 1 ч. 3 ст. 6 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», а саме: «Для цілей цієї статті повна вища юридична освіта - повна вища юридична освіта, здобута в Україні, а також повна вища юридична освіта, здобута в іноземних державах та визнана в Україні в установленому законом порядку». І відповідні зміни мали б бути запропоновані насамперед до цієї норми. Однак це питання залишено у законопроекті №10312 поза увагою. З огляду на викладене, у НААУ вважають за доцільне повернути проект на доопрацювання.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Різне
Адвокати підсумували тиждень захисту бізнесу велозаїздом
У НААУ завершили тиждень захисту бізнесу незвичним форматом. Після оприлюднення тематичних публікацій і проведення серії круглих столів про наслідки скасування Господарського кодексу адвокати зібралися на підсумкове засідання… у крос-кантрійних перегонах.

Дискусія
Чому в затримці формування КК ВККС адвокати вбачають загрозу…
Для України звичною стала практика, коли норми закону спершу приймаються, а потім нівелюються. Але коли реформа за реформою обирають взірців доброчесності, а їх «святість» порушує будь-які закони, логіка побудови карткового будиночку ламається вщент.

Дискусія
Експерти мають винятковий потенціал, який варто розвивати спільно…
Професії адвоката і експерта можуть і повинні розвиватися, навчаючись одна в одної, обмінюючись досвідом та кращими практиками. Разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та ефективну систему правосуддя, гідну європейської України.

Взаємодія
У вихідні не працюватимуть електронні судові сервіси
На суботу, 12 липня, заплановано глобальні роботи на інфраструктурі ДП «Інформаційні судові системи». У звʼязку із цим, в цей день з продовженням на 13 липня, можуть бути недоступні сервіси електронного суду, електронного кабінету та інші.

Дискусія
Як пережити скасування ГК без утрат — радили адвокати за круглим…
Що зміниться для бізнесу після скасування Господарського кодексу? Як тепер укладати договори, хто нестиме відповідальність, як захищати інтереси у спорах і чим компенсувати втрату спеціального регулювання?

Дискусія
Прозорі правила будівельної галузі: навіщо Україні Містобудівний…
Українське містобудівне законодавство залишається фрагментарним, суперечливим і непридатним до завдань відбудови. Тож ідея кодифікації викликає значний інтерес і серед юристів, і серед фахівців будівельної галузі.

Дискусія
Укріплення суверенітету країни потребує нової моделі формування…
Модель конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів, запроваджена як антикризова, себе вичерпала. Бездіяльність ВРП щодо формування нового складу КК, відсутність відповідальності та наявні ознаки політичного впливу свідчать: повноваження мають бути передані безпосередньо законодавчо визначеним субʼєктам формування ВККС.

Законодавство
Аграрна підтримка не може зводитися до досягнення KPI – Комітет НААУ
Підміна державної аграрної політики орієнтацією на показники ігнорує реальні потреби сільського господарства в умовах війни.