Запис у реєстрі боржників – не підстава для відмови у реєстрації майна – Комітет НААУ | НААУ

Запис у реєстрі боржників – не підстава для відмови у реєстрації майна – Комітет НААУ

Законодавство
15:00 Вт 18.07.23 2720 Переглядів
Версія для друку

Ініціатива парламенту щодо цифровізації виконавчого провадження обмежує права власності, адже передбачає відмову в реєстрації нерухомості та транспортного засобу у разі наявності запису в реєстрі боржників.

Такий висновок зробили у Комітеті НААУ з питань з примусового виконання рішень на основі правового аналізу законопроекту № 9363 «Про внесення змін до деяких законів України щодо цифровізації виконавчого провадження».

Так, законопроектом пропонується:

-розширення функціоналу системи, зокрема, щодо взаємодії виконавців з державними органами, банками, іншими фінансовими установами, небанківськими надавачами платіжних послуг, емітентами електронних грошей;

-запровадження взаємодії між Єдиним реєстром боржників (як складової системи) та іншими реєстрами з метою недопущення відчуження боржником майна (відповідні взаємодії будуть здійснюватися автоматизовано);

-можливість формування довідки про наявність/відсутність відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників, у тому числі з накладеним кваліфікованим електронним підписом адміністратора системи, за формою, встановленою Міністерством юстиції України (формування відповідної довідки буде здійснюватися автоматизовано);

-удосконалення порядку звернення стягнення на кошти боржників на рахунках у банках, інших фінансових установах (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки), який здійснюватиметься за допомогою інформаційної взаємодії виконавців та зазначених суб’єктів (автоматизований арешт коштів). Підключення банків, інших фінансових установах (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки) до інформаційної взаємодії буде обов’язковим;

-поновлення виконавчого провадження у разі повторного пред’явлення виконавчого документа, а не відкриття нового виконавчого провадження. Зазначене дозволить виключити дублювання відомостей про боржника в Єдиному реєстрі боржників, а також сприятиме ефективному виконанню виконавчого документа, оскільки відомості про виконання виконавчого документа будуть міститися в одному провадженні;

-виключення відомостей про особу з Єдиного реєстру боржників та зняття арешту з коштів на її рахунках у разі надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця, коштів, достатніх для задоволення вимог стягувача, виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів та основної винагороди приватного виконавця, які підлягають стягненню під час виконання такого рішення, буде здійснюватися автоматизовано на підставі відповідного повідомлення про погашення заборгованості за виконавчим провадженням;

-визначення порядку звернення стягнення на кошти боржника, що перебувають на вкладних (депозитних рахунках);

-запровадження автоматизованої взаємодії системи із системою депозитарного обліку цінних паперів.

У Комітеті НААУ наголошують, що дана законодавча ініціатива позбавляє особу права розпоряджатися належним їй майном, навіть при відсутності зареєстрованих обтяжень, арештів, заборон на це майно.

Також у Комітеті НААУ звертають увагу, що законопроект не передбачає повідомлення банківських установ про зняття арештів з рахунків у разі закриття виконавчого провадження (ст. 59 Закону України «Про виконавче провадження»). А пропоновані зміни до ст. 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» надають можливість отримання інформації про операції за рахунками без обмеження строку, за який надається інформація.

Пропоноване доповнення Закону України «Про виконавче провадження» ст. 37-1 в редакції законопроекту містить корупціогенні фактори, зокрема, поновлення виконавчого провадження без пред’явлення виконавчого документа, а також не встановлення строку, протягом якого може бути поновлене виконавче провадження після повернення виконавчого документа стягувачу.

У частині доповнення Закону України «Про виконавче провадження» ст. 39-1 не передбачені строки формування автоматичних повідомлень, строки надсилання їх сторонам виконавчого провадження та банківським установам.

У НААУ вважають, що законопроект № 9363 потребує доопрацювання. Зауваження направлені до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики.

Популярні новини

Щорічні внески адвокатів: лідери, аутсайдери та наслідки несплати

ЄРАУ

Щорічні внески адвокатів: лідери, аутсайдери та наслідки несплати

У січні завершилася кампанія зі сплати внесків на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування за 2025 рік. У середньому по Україні свій фінансовий обовʼязок виконали 64,5% діючих адвокатів.

10:43 Сб 22.02.25 789
РАУ стала на захист 36 адвокатів, яких ТЦК звинуватив у зриві мобілізації

Гарантії діяльності

РАУ стала на захист 36 адвокатів, яких ТЦК звинуватив у зриві…

Дії адвокатів, викладені у зверненні Бучанського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки як протиправні правопорушення, насправді є реалізацією законних повноважень, пов’язаних із наданням професійної правничої допомоги клієнтам - громадянам України, які є військовозобов’язаними.

18:23 Пт 21.02.25 2917
Статті, фото та документи про Союз Українських Адвокатів зібрали в одній книзі

Видання

Статті, фото та документи про Союз Українських Адвокатів зібрали в…

Центр досліджень адвокатури і права Національної асоціації адвокатів України презентував науково-документальне видання «100 років Союзу Українських Адвокатів: статті, матеріали, документи».

16:32 Пт 21.02.25 1574
Парламентські інструменти не мають використовуватися у приватних інтересах – заява про злочин

Самоврядування

Парламентські інструменти не мають використовуватися у приватних…

Правоохоронні органи мають оцінити факт використання народним депутатом інструменту парламентського дослідження у приватних інтересах. Залучення Дослідницької служби ВР до виконання завдань, що не передбачені Положенням про неї, містить ознаки корупційних злочинів.

13:56 Пт 21.02.25 1928
Перспективи регулювання діяльності АРМА та управління активами обговорили в НААУ

Дискусія

Перспективи регулювання діяльності АРМА та управління активами…

У парламенті ухвалили за основу комплексний законопроект №12374-д, який покликаний видозмінити функціонування Агентства з питань розшуку та менеджменту активів, посилити його інституційну спроможність та вдосконалити механізми управління активами.

10:46 Пт 21.02.25 2067
У профільному комітеті ВР підтримали зміни до КПК заради захисту бізнесу

Законодавство

У профільному комітеті ВР підтримали зміни до КПК заради захисту…

Проект Закону про внесення змін до КПК щодо удосконалення гарантій захисту суб’єктів господарювання під час здійснення кримінального провадження рекомендовано парламенту ухвалити за основу з наступним доопрацюванням.

14:36 Чт 20.02.25 3261
Земельні спори: огляд практики Верховного Суду

Cудова практика

Земельні спори: огляд практики Верховного Суду

Друга половина 2024 року була традиційно багата на різноманітні земельні спори. І хоча практика їх вирішення суттєво не змінилася (що засвідчив своїми рішеннями Верховний Суд), все ж удалося виявити деякі нові підходи. Зокрема з питань захисту права оренди землі.

12:31 Чт 20.02.25 3551
Для цілей визначення медичної практики слід розрізняти допомогу і послуги, - комітет НААУ

Законодавство

Для цілей визначення медичної практики слід розрізняти допомогу і…

Аби закріпити на законодавчому рівні термін «медична практика», у Міністерстві охорони здоровʼя підготували зміни до Основ законодавства України про охорону здоров’я. Втім запропоноване визначення є недосконалим.

10:17 Чт 20.02.25 3451

Вестник:№ 12 грудень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл