Запровадження в Україні процедури «Блакитні картки» потребує системного законодавчого доопрацювання
НААУ вважає за доцільне повернути проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" щодо вдосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству» № 6074 від 20.09.2021 на доопрацювання.
Відповідний правовий аналіз було здійснено Комітетом з сімейного права у відповідь на запит Комітету ВРУ з питань гуманітарної та інформаційної політики.
Законопроект покликаний запровадити в Україні процедури «Блакитні картки» аналогічно досвіду діяльності працівників поліції Республіки Польща у випадках вчинення насильства у сім’ї. Такі зміни дадуть можливість узагальнити інформацію про особу, яка стала жертвою домашнього насильства, та слугуватимуть підставою для притягнення до відповідальності особи, що вчинила таке насильство.
НААУ підтримує потребу вивчення зарубіжного досвіду компетентних органів у цій сфері та імплементації його до норм вітчизняного законодавства. Разом з тим законодавчі зміни мають бути системними, орієнтуючи національні закони на досягнення всіх цілей протидії домашньому насильству. А також включати захист жертв насильства, притягнення до відповідальності осіб, які вчинили насильство, профілактику та попередження вчинення насильства надалі.
Крім доопрацювань Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству", НААУ пропонує розглянути одночасне внесення змін щодо профілактичної роботи у відносинах домашнього насильства шляхом проведення процедури «Блакитні картки» також до Закону України «Про Національну поліцію». Такі зміни сприятимуть системному підходу у визначенні правових засад організації та діяльності поліцейських, їх повноважень у цій сфері.
Більш детально з науково-практичним висновком можна ознайомитися за посиланням.
Текст і фото підготовлені командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини
Законодавство
Співробітництво громад через виконавчі органи може створити…
Ідея розвитку співробітництва територіальних громад, запропонована у парламенті, в цілому є позитивною і заслуговує на підтримку. Водночас, низку механізмів треба доопрацювати.
Самоврядування
Члени ВКДКА не зможуть утримуватися під час голосування
Відповідно до Регламенту Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, рішення ВКДКА приймається відкритим голосуванням. До останнього засідання члени комісії могли голосувати «за», «проти» та «утримався».
Законодавство
Компенсація за знищену нерухомість: процедуру поновлення розгляду…
Якщо через бойові дії, терористичні акти чи диверсії, спричинені збройною агресією РФ, ваша квартира чи будинок були знищені, ви можете розраховувати на компенсацію. Відповідні питання розглядає спеціальна комісія при місцевій владі. У деяких випадках розгляд заяви можуть зупинити.
Самоврядування
Змінено вимоги до скарг суддів на адвокатів
До судових рішень, ухвал, окремих ухвал або постанов, що подаються суддями до КДКА на дії адвокатів, не застосовуються вимоги, встановлені до заяви (скарги) щодо неналежної поведінки адвоката.
Законодавство
Чи варто обмежити дискрецію суду в питанні поновлення строків?
Оцінка поважності причин пропуску процесуального строку належить до виключної дискреції суду, що вирішує відповідне процесуальне питання. Наявність чи відсутність поважних причин для пропуску оцінюється сьогодні за внутрішнім переконанням суду.
ЄРАУ
В ЄРАУ відкрили емейли адвокатів
Інформацію про адресу електронної пошти адвокатів, розміщену в Єдиному реєстрі адвокатів України, відкрили для публічного доступу.
Самоврядування
Учасникам засідань ВКДКА дали доступ до матеріалів їхніх справ у…
Відтепер учасники дисциплінарних проваджень (скаржники та адвокати) мають можливість знайомитися з усіма матеріалами справи через захищене хмарне сховище ще до початку розгляду скарги у Вищій кваліфікаційно-дисциплінарній комісії адвокатури. Логін та пароль для доступу надаватиме секретаріат ВКДКА разом із запрошенням на засідання.
Захист військових
Посадовий оклад військовослужбовця: як визначається розмір
Посадовий оклад є одним з трьох основних видів грошового забезпечення військовослужбовця. Його розмір залежить від займаної посади і визначеного тарифного розряду.