"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Пропозиція запровадити peer review у законопроекті №5107 перешкоджає його прийняттю – члени Комітету ВР з правової політики
Стаття 6-2 у законопроекті №5107, яка передбачає запровадження механізму peer review для оцінки роботи адвокатів у БПД, перешкоджає прийняттю цієї законодавчої ініціативи.
Такі думки висловили народні депутати- члени Комітету з питань правової політики під час засідання 10 червня.
Голова підкомітету з питань організації та діяльності адвокатури, органів надання правової допомоги Комітету Верховної Ради України з питань правової політики Володимир Ватрас нагадав, що ця норма викликає несприйняття в адвокатської спільноти і це неодноразово наголошувалося під час експертних обговорень, в тому числі за участі офісу Ради Європи в Україні.
«Найбільш спірна – peer review. Ми звертали увагу на численних заходах що якби в цьому законопроекті даної норми не було, то успішність і прохід його в нашому підкомітеті, Комітеті і в сесійній залі був би набагато простішим», - сказав Ватрас, наголосивши, що в запропонованій редакції незрозуміло, яким чином буде формуватися комісія адвокатів-експертів.
«Статтю 6-2 ми могли б відкласти і врегулювати це питання на рівні спеціального закону, який розробити за участі НААУ, Міністерства юстиції та інших стейкхолдерів», - додав депутат.
Він наголосив, на стадії попереднього розгляду не було підстав не рекомендувати до порядку денного, «але в подальшому ми налаштовані рішуче - запросити на площадку комітету і НААУ, і Міністерство юстиції, і громадські організації, щоб між першим і другим читанням виписати таким чином, щоб він влаштовував усіх», - сказав Ватрас. Він наголосив, що на даний час в радах адвокатів регіонів існують комісії оцінювання якості БПД, а для притягнення адвокатів БПД за дисциплінарні порушення є можливість звертатися до КДКА.
Колегу підтримав і депутат Максим Дирдін, який також вказав на те, що у статті законопроекту не деталізовано вимоги до так званих адвокатів-експертів, критерії та порядок формування комісії з них. «Між першим і другим читанням це можна поправити і статтю 6-2 може забрати і окремо визначати цей механізм оцінки», - запропонував депутат.
Секретар Комітету з правової політики Олег Макаров вказав на те, що доопрацювання законопроекту між першим і другим читанням не зможе приховати наступ на незалежність адвокатури, який очевидно закладений у його нормах. Відтак, він взагалі запропонував не включати наразі законопроект до порядку денного, аби продемонструвати Міністерству юстиції, що подібні законодавчі ініціативи мають проходити консультації з Національною асоціацією адвокатів України.
«Не включивши його в порядок денний, ми покажемо Міністерству юстиції, що подібні законопроекти треба приймати хоча б після консультацій, а бажано з погодженням з НААУ. Якщо Міністерство юстиції це не розуміє, ми можемо це таким чином показати, і запропонувати впродовж літа погодити законопроект в частині участі адвокатів, забрати небезпечну норму 6-2 і подати нормальний законопроект, який ми можемо швидко провести на наступній сесії», - запропонував Олег Макаров.
В ході засідання Комітету з питань правової політики Голова НААУ, РАУ Лідія Ізовітова неодноразово вказала на те, що стаття 6-2 є неприйнятною і має бути виключена з тексту; інші норми потребують доопрацювання, зокрема, статті 10, 14, 18 тощо. Зокрема, стаття 6-2 взагалі суперечить конституційному праву людини на захист, адже захист надається адвокатом, що є спеціальним суб’єктом та має гарантії від втручання держави в його діяльність.
Популярні новини
Дискусія
Охорона праці під час війни: правові ризики та відповідальність…
21 жовтня в Національній асоціації адвокатів України відбувся круглий стіл на тему «Охорона праці в умовах воєнного стану». Учасники обговорили, як війна змінила вимоги до безпечних умов праці, які гарантії залишаються за працівниками та яку відповідальність несуть роботодавці за порушення законодавства у цій сфері.
Дискусія
Нерівні правила гри: як борги й мораторії впливають на енергоринок
На українському енергетичному ринку зберігається нерівність учасників: державні компанії фактично захищені від відповідальності за борги, тоді як приватні суб’єкти позбавлені ефективних механізмів стягнення. Це підриває конкуренцію та розвиток галузі.
Анонс
НААУ проведе тиждень довкілевого права
З 27 жовтня по 31 жовтня у Національній асоціації адвокатів України пройде тиждень довкілевого права. Інформаційна кампанія передбачає публікацію низки матеріалів, а також проведення тематичного круглого столу.
За кордоном
Адвокатура Чехії виступила на захист професійної незалежності…
Чеська адвокатська палата (Česká advokátní komora, ČAK) звернеться до Президента України Володимира Зеленського та українських органів влади із закликом забезпечити збереження незалежності адвокатури в Україні.
Захист військових
Коли домовитися (не)можливо: про сімейні спори за участі військових
Зростає кількість сімейних справ за участі військовослужбовців, серед яких найчастіше розглядаються питання розірвання шлюбу, поділу спільного майна, стягнення аліментів, позбавлення чи оспорювання батьківських прав, усиновлення, встановлення опіки, а також справи, пов’язані з домашнім насильством.
Регіони
У лабораторії адвокатури досліджували історію професійної етики
Робота нещодавно відкритої у Національному університеті «Запорізька Політехніка» навчально-наукової лабораторії адвокатської діяльності розпочалася з лекції керівниці Центру досліджень адвокатури і права НААУ Ірини Василик.
Самоврядування
Марина Ставнійчук: НААУ - це єдина професійна організація, а не…
Унітарна держава вимагає єдиних стандартів доступу до професії та дисциплінарної відповідальності, тому Національна асоціація адвокатів України діє як професійна організація. Звинувачення у монополії є хибними, бо громадські об'єднання не можуть підмінювати професійне самоврядування.
Законодавство
НААУ попередила про ризики неузгоджених змін щодо недієздатних…
Національна асоціація адвокатів України підтримує ідею посилення гарантій для осіб, визнаних судом недієздатними, однак застерігає від ухвалення неузгоджених між собою змін. Для забезпечення реального, а не декларативного захисту прав необхідний системний перегляд норм ЦК та ЦПК.