НААУ проти надання НБУ широких дискреційних повноважень у Законопроекті «Про платіжні послуги»

НААУ проти надання НБУ широких дискреційних повноважень, адже це може призвести до правової невизначеності й незахищеності насамперед споживачів, із чим адвокатура погодитися не може.
Про це заявив адвокат, член Комітету з господарського права та процесу Олександр Черних під час обговорення правових позицій та підготовки Законопроекту «Про платіжні послуги» (реєстр. №4364 від 12.11.2020 р.) до другого читання на засіданні Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України.
Указаний законопроект за своїм змістом є імплементацією Директиви Європейського Парламенту та Ради «Про платіжні послуги на внутрішньому ринку» (PSD2) й Директиви ЄС «Про започаткування, здійснення та пруденційний нагляд за діяльністю установ, що працюють з електронними грошима», та пропонує запровадити дев’ять видів платіжних послуг.
«Законопроект “Про платіжні послуги” покликаний з'єднати фінансову систему України з фінансовою системою ЄС, що в майбутньому надасть можливість українському фінтек-бізнесу вільно конкурувати, використовуючи українську резидентність, а не реєструючи компанії в інших країнах», – зазначає Олександр Черних.
Під час онлайн-обговорення Заступник Голови Комітету з господарського права та процесу, адвокат Марія Орлик акцентувала увагу на тому, що зазначений проект Закону України суперечить деяким положенням Директив.
По-перше, за Законопроектом №4364 тільки Національний банк буде мати право одночасно випускати цифрову валюту та здійснювати пруденційний нагляд у цій сфері. Адже, відповідно до Директиви ЄС емітентами електронних грошей можуть бути Європейський центральний банк та національні центральні банки, якщо вони не здійснюють функції органів грошово-кредитного регулювання або інших державних органів.
По-друге, Національний банк отримує за законом нечіткі дискреційні повноваження, що є істотним порушенням прав суб’єктів господарювання. Водночас невиправдане розширення сфери впливу НБУ призведе до повної регламентації підприємницької діяльності на ринку платіжних послуг із боку центрального банку та порушення принципів господарювання, у тому числі «свободи підприємницької діяльності в межах, визначених законом» (ст. 6 Господарського кодексу України), а не в межах, визначених державним органом на власний розсуд.
Загалом, під час обговорення законопроекту було досягнуто консенсусу щодо більшості конструктивних позицій до основних зауважень, попередньо наданих Національною асоціацією адвокатів України.
Текст і фото підготовлені командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини

Адвокатура
Втілення Рекомендацій CCBE щодо кваліфікації українських адвокатів…

Адвокатура
ССВЕ рекомендує спростити визнання кваліфікації українських…

Адвокатура
UNBA NextGen приєднався до Міжнародної асоціації молодих юристів

Адвокатура
Оновлений звіт про міжнародну благодійну допомогу в період…

Адвокатура
Запровадження податкових стимулів є запорукою ефективної роботи…

Анонси
1 липня відбудеться ONLINE ФОРУМ «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ: ПОТЕНЦІАЛ…

Адвокатура
НААУ підтримала проект закону № 7290 “Про внесення змін до…

Адвокатура