"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Представники НААУ долучилися до опрацювання законопроекту «Про адміністративну процедуру» до другого читання
«Головним завданням адвокатської спільноти під час доопрацювання проекту Закону України «Про адміністративну процедуру» (реєстр. № 3475) до другого читання є бажання зробити законопроект простим та зрозумілим. Оскільки, наразі, в ньому тісно переплетені прості та спеціальні норми, які мають регулювати діяльність усіх органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб’єктів, що уповноважені здійснювати публічно-владні управлінські функції. Серед основних проблем законопроекту є переобтяженість процедур: зупинення проваджень, дослідження доказів, проведення експертиз тощо. Складається враження, що автори законопроекту хочуть створити паралельний «судовий процес». На мій погляд, це тільки ускладнить оперативний розгляд звернень фізичних та юридичних осіб із різних питань до органів виконавчої влади», - зазначив Голова Комітету з адміністративного права та процесу НААУ Юрій Бауман за результатами участі у першому засіданні Робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування з опрацювання й підготовки до другого читання проекту Закону України «Про адміністративну процедуру» (реєстр. № 3475).
До складу зазначеної Робочої групи від НААУ увійшли: Голова Комітету з адміністративного права та процесу НААУ Юрій Бауман, заступник Голови та член зазначеного Комітету Олена Джабурія й Олена Калашник. Серед інших членів Робочої групи також народні депутати України, експерти міжнародних організації, знані науковці у сфері адміністративного права та процесу, судді.
Нагадаємо, що проект Закону України «Про адміністративну процедуру» (реєстр. № 3475) було внесено Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України 14 травня 2020 року. Це вже шостий, починаючи з 2001 року, урядовий законопроект з аналогічним предметом регулювання з-поміж тих, що подавалися раніше до попередніх скликань Верховної Ради України. Мета зазначеного законопроекту - структурувати та впорядкувати суспільні процеси у сфері державного управління, новелізувати відносин між владою, громадянами й бізнесом, а також сприяти подоланню проблем в їхній організації.
За результатами проведеного членами Комітету з адміністративного права та процесу правового аналізу вказаного законопроекту, під час його підготовки до першого читання, у цілому НААУ підтримала ідею його прийняття. Водночас до профільного Комітету Верховної Ради України було направлено ряд конструктивних зауважень й пропозицій до нього.
2 вересня 2020 року парламент прийняв зазначений законопроект у першому читанні.
Наступне засідання Робочої групи щодо доопрацювання проекту Закону України (реєстр. № 3475) заплановано на 30 жовтня 2020 р.
Текст і фото підготовлені командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини
Самоврядування
Адвокатський внесок 2026: хто має право на пільги
До 31 грудня адвокати можуть подати заяви, за результатами розгляду яких рада адвокатів регіону та Національна асоціація адвокатів України вирішують питання про звільнення, зменшення чи відтермінування сплати щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування.
Дискусія
Чому в Україні запобіжний захід перетворився на превентивне…
Європейський підхід, закріплений у КПК, передбачає тримання під вартою як винятковий запобіжний захід: суди мають доводити неможливість мʼякших альтернатив і ретельно перевіряти ризики. Натомість на практиці його дедалі частіше застосовують майже автоматично, розмиваючи стандарти свободи.
За кордоном
Гучний голос адвоката не подіяв на індійський суд
Високий суд Делі визнав «надзвичайно неприйнятною» поведінку адвоката, який підвищив голос і намагався тиснути на суддю першої інстанції після відмови відкласти розгляд справи. Суд підкреслив, що «суддя є суддею» на будь-якому рівні судової системи, і неповага до суду є неприпустимою.
Дискусія
Незалежність адвокатури виключає участь зовнішніх експертів у…
Залучати міжнародних експертів у процес відбору в органи адвокатського самоврядування – це пряме втручання у незалежність конституційного інституту адвокатури. Адвокати мають самі визначатися кого обирати на керівні посади в органи адвокатського самоврядування.
Законодавство
Управління ризиками затоплення має спиратися на механізм…
Ухвалений за основу проект Закону щодо управління ризиками затоплення потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням вимог до організації Механізму цивільного захисту Європейського Союзу.
Законодавство
Гарантії для батьків, які виховують дітей самі, не мають обмежувати…
Ідея зрівняти гарантії для батьків, які самостійно виховують дітей, заслуговує на підтримку. Разом із тим, законодавчі зміни не повинні обмежувати право батька на шлюб і мають враховувати реальні, в тому числі воєнні, обставини самостійного виховання дитини.
Законодавство
Відступи від якості питної води: закон має містити чіткі правила
Запровадження до законодавства поняття «тимчасові відступи від вимог до якості питної води» без чіткого визначення та запобіжників, створює ризики для санітарно-епідеміологічної безпеки, прав споживачів і відповідності України європейським стандартам у сфері водопостачання.
Cудова практика
Межі критики суду адвокатом дослідив ЄСПЛ
Адвокат має право гостро критикувати дії суду в межах провадження, якщо це потрібно для захисту клієнта, а не для особистої образи судді. Покарання за такі слова можливе лише у виняткових випадках і не повинно змушувати адвокатів мовчати.