"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Регулювання ШІ в Україні: що вже зроблено
В рамках трирічної Дорожньої карти з регулювання штучного інтелекту в Україні Міністерство цифрової трансформації України презентувало Білу книгу, яка передбачає конкретні інструменти для бізнесу щодо використання ШІ.
Досвідом впровадження штучного інтелекту в Україні та напрацюваннями держави в розробці майбутнього законодавства з регулювання ШІ поділився з іноземними колегами голова Молодіжного Комітету НААУ - UNBA NextGen Сергій Барбашин під час міжнародної юридичної конференції Європейської асоціації молодих адвокатів (European Young Bar Association International Weekend 2024), яка відбулась 26 - 29 вересня 2024 у Лондоні (Велика Британія).
Він розповів, що восени минулого року Міністерство цифрової трансформації України представило Дорожню карту з регулювання штучного інтелекту в Україні, яка має допомогти українським компаніям підготуватися до ухвалення закону, схожого на Акт Європейського Союзу про штучний інтелект, і навчить громадян захисту від ризиків ШІ.
В червні цього року в рамках Дорожньої карти була презентована Біла книга, яка детально описує підхід до регулювання штучного інтелекту в Україні. Завдяки цьому документу компанії зможуть зрозуміти, як підготуватися до майбутнього законодавства щодо штучного інтелекту та створювати продукти, безпечні для громадян.
С. Барбашин нагадав на які групи поширюється дія Закону про штучний інтелект, уваленого у березні 2024 року Європейським парламентом (AI Act):
- Розробники ШІ — компанії, організації чи окремі особи, які розробляють системи штучного інтелекту. Вони повинні дотримуватись правил щодо проектування, розробки та моніторингу ШІ-систем.
- Постачальники ШІ — ті, хто надає або продає продукти, засновані на ШІ, в ЄС. Вони зобов'язані забезпечити відповідність їхніх систем ШІ нормам AI Act.
- Користувачі ШІ — це організації або приватні особи, що використовують ШІ-системи. Залежно від ризику, пов'язаного з використанням таких систем, на них можуть бути накладені певні обмеження чи вимоги щодо моніторингу та звітності.
Також він звернув увагу на ризики, повязані з використанням ШІ. Класифікація систем штучного інтелекту за рівнем ризику в AI Act має критичне значення для захисту користувачів і суспільства від потенційних небезпек, пов'язаних з використанням ШІ. Встановлення чотирьох груп ризику дозволяє визначити рівень нагляду та регуляцій для кожної категорії систем. Системи з неприйнятним ризиком взагалі заборонені через загрозу для основних прав людини, тоді як системи високого ризику підлягають суворим вимогам щодо перевірок і відповідності стандартам. Це дає змогу мінімізувати ймовірність негативних наслідків і забезпечити безпеку користувачів.
Ця класифікація також дозволяє регуляторам і бізнесу чітко розмежувати відповідальність залежно від рівня ризику ШІ-систем. Компанії, які використовують високоризиковані системи, повинні бути готові до додаткових вимог щодо прозорості, управління ризиками і сертифікації. Це важливо для збереження довіри користувачів та уникнення юридичних проблем. У той же час системи з обмеженим і мінімальним ризиком не потребують таких суворих вимог, але мають забезпечувати достатній рівень прозорості та інформування.
«Знання про ці чотири категорії ризику дозволяють бізнесу правильно оцінювати потенційні загрози і відповідно планувати впровадження ШІ-технологій. Правильна класифікація ШІ-систем допомагає не лише уникнути штрафів і репутаційних ризиків, але й сприяє розвитку етичного та безпечного використання штучного інтелекту в різних сферах діяльності», - підсумував С. Барбашин.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Анонс
Молоді юристи збираються на форум
8 листопада відбудеться Форум молодих юристів України 2025 — найбільший професійний захід для правників (студентів, адвокатів, державних службовців і науковців), де говоритимуть про тенденції у професії, виклики євроінтеграції та трансформації правосуддя в умовах цифровізації.
Дискусія
Комітети НААУ провели науково-практичний круглий стіл
Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ та Комітет НААУ з питань сімейного права організували та провели 24 жовтня 2025 року науково-практичний круглий стіл на тему «ДРТ: правничі та праволюдинні виклики сьогодення».
Привітання
Нану Бакаянову відзначено Почесною грамотою Верховної Ради України
Завідувачка кафедри організації судових, правоохоронних органів та адвокатури Одеської юридичної академії, секретар дисциплінарної палати КДКА Одеської області Нана Бакаянова отримала Почесну грамоту Верховної Ради України.
Дискусія
Право і почуття: адвокати дослідили сучасні виклики сімейного права
Шлюб і розлучення — не лише юридичні процедури, а й соціальні явища, що потребують відповідального підходу. Комітет НААУ з питань сімейного права організував і провів фахову дискусію на тему «Усвідомлений» шлюб і «обачливе» розлучення: виклики, ризики, наслідки».
Привітання
Адвокати розповіли, як проходили ІІI Національні судові змагання з…
Нещодавно на базі КПІ ім. Сікорського та Київського університету права НАН України відбулися ІІI Національні судові змагання з сімейного права, які вже традиційно організовує Європейська асоціація студентів-юристів (The European Law Students' Association, ELSA).
Адвокатська практика
РАУ посилює позицію стосовно права адвоката визначати…
У адвокатській практиці нерідко трапляються ситуації, коли судові засідання у різних справах призначаються на один і той самий час. Постає питання: у якій саме справі адвокату слід брати участь першочергово, і чи може суд втручатися в це рішення.
Привітання
Названо переможців конкурсу «Мовою прози»
У Національній асоціації адвокатів України визначили переможців Другого всеукраїнського конкурсу прози серед адвокатів «Мовою прози».
Видання
Адвокат чи лобіст? НААУ представила гайд для розмежування професій
У Національній асоціації адвокатів України підготували порадник, який допомагає розмежувати правовий статус адвоката і лобіста, пояснює межі допустимої діяльності кожного з них та запобігає можливим порушенням етичних і правових стандартів під час участі у формуванні публічної політики.