«Спрощення» на ринку електричної енергії створюють додаткові проблеми, - Комітет НААУ
![](/assets/uploads/news/zakonodavstvo/2024-08-06-zp_66b214fb04869.jpg)
Окремі положення проекту Закону №11392 від 02.07.2024 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення господарської діяльності» у частині приєднання замовників до електричних мереж потребують доопрацювання.
На це звернув увагу Комітет Національної асоціації адвокатів України з питань енергетичного права, який здійснив правовий аналіз цього законопроекту.
Документом зокрема пропонується внести зміни до п. 88 ст. 1 Закону «Про ринок електричної енергії», змінивши визначення терміна «стандартне приєднання». Ним пропонується позначати приєднання електроустановки замовника з напругою до 0,4 кВ та потужністю до 50 кВт (включно) до діючих мереж оператора системи розподілу на відстань, що не перевищує 300 метрів по прямій лінії від місця забезпечення потужності до місця приєднання. Інші технічні параметри стандартного приєднання, на думку авторів законодавчої ініціативи мають встановлюватися Кодексом систем розподілу.
Але надання права центральному органу виконавчої влади (Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) на власний розсуд встановлювати параметри, які визначають, чи належить той або інший об’єкт до стандартного приєднання у спосіб, не передбачений законом, є порушенням ст. 19 Конституції, відповідно до якої кожен орган державної влади, його посадова особа має діяти у межах та спосіб, передбачені законом. Тож параметри стандартного приєднання мають визначатися саме в Законі «Про ринок електричної енергії», як це зроблено зараз. І протягом восьми років чинності цієї норми було доведено її ефективність. Також у комітеті НААУ звернули увагу, що необхідність таких змін відсутня, а нова норма не була обґрунтована в пояснювальній записці до проекту.
Також пропонується доповнити ч. 8 ст. 21 Закону «Про ринок електричної енергії», відповідно до якої замовник послуги з нестандартного приєднання з проектуванням замовником лінійної частини має право бути замовником робіт із проектування обладнання електричних мереж, будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних робіт лінійної частини приєднання та/або робіт зі створення потужності. У такому разі замовник на підставі отриманих технічних умов на нестандартне приєднання з проектуванням замовником лінійної частини приєднання забезпечує розроблення та узгодження з оператором системи розподілу проектної документації на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання та/або робіт зі створення потужності, забезпечує виконання будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних робіт щодо будівництва електричних мереж лінійної частини приєднання та/або робіт зі створення потужності.
Фактично у законі може з’явитися новий термін «створення потужності», що ставить питання про обсяг відповідних робіт, які повинні бути предметом договору. Крім цього, наділення замовника правом бути також замовником будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних робіт з будівництва електричних мереж породжує право власності на збудовані мережі.
Тут варто нагадати, що саме велика кількість абонентських мереж, які з’являлися після приєднання об’єктів до електричних мереж, стало основною причиною внесення змін до законодавства в електроенергетиці та газових мережах у 2012-му році. Після них оператори систем розподілу та передачі надавали послугу з приєднання, а право власності на новозбудовані мережі набували саме оператори систем, а не замовники.
Тому, звертають увагу в НААУ, внесення таких змін створить проблеми у питанні прав власності на збудовані або реконструйовані інженерні мережі. Наслідком цього стануть проблеми в їх експлуатації.
Висновок Комітету НААУ з питань енергетичного права до проекту №11392 можна переглянути за посиланням.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
![](/assets/uploads/news/judicial-practice-news/2024-08-09-daydzhest_66b5ea9a175a5.jpg)
Cудова практика
Грошове забезпечення військовослужбовців: огляд судової практики
Сьогодні військовослужбовці жертвують своїм життям і здоров'ям заради безпеки країни. Одним із основних способів визнання їхнього внеску є грошове забезпечення, яке, у тому числі, допомагає сім'ям військових зберігати стабільність, покриваючи базові потреби.
![](/assets/uploads/news/zakonodavstvo/2024-08-08-zp_66b48c6decb54.jpg)
Законодавство
Проект про захист добросовісного набувача є дискримінаційним, -…
Коли держава не забезпечила непорушність права власності при витребуванні майна у добросовісного набувача, завжди є ті, хто має відповідати за прийняті рішення чи бездіяльність. І таких випадках важливо дотримати баланс між інтересами держави та приватного власника.
![](/assets/uploads/news/vzaemodiya/2024-08-07-gvozd-y_66b33bbf13c49.jpg)
Взаємодія
ВРП залучила Валентина Гвоздія до розробки заходів із забезпечення…
До складу робочої групи з питань розроблення і впровадження заходів забезпечення незалежності суддів та авторитету правосуддя включено заступника голови Національної асоціації адвокатів України, Ради адвокатів України Валентина Гвоздія.
![](/assets/uploads/news/judicial-practice-news/2024-08-06-spl_66b21fe487d62.jpg)
Cудова практика
Україна не розслідує порушення прав адвокатів - рішення ЄСПЛ
Непомірно довга затримка правоохоронних органів у розслідуванні побиття адвокатів під час виконання ними своїх професійних обовʼязків несумісна з обов’язками держави відповідно до статті 3 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.
![](/assets/uploads/news/zakonodavstvo/2024-08-06-zp_66b214fb04869.jpg)
Законодавство
«Спрощення» на ринку електричної енергії створюють додаткові…
Окремі положення проекту Закону №11392 від 02.07.2024 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення господарської діяльності» у частині приєднання замовників до електричних мереж потребують доопрацювання.
![](/assets/uploads/news/zakonodavstvo/2024-08-05-zp_66b0ce026d03e.jpg)
Законодавство
Оперативність кримінального процесу - не за рахунок прав учасників,…
Розумний строк розгляду справ безумовно є одним із важливих критеріїв справедливого суду. Втім, інструменти забезпечення оперативності кримінального провадження, що пропонуються державою, не повинні обмежувати права громадян.
![](/assets/uploads/news/anons/2024-08-05-kolesnik_66b0ccd6631da.jpg)
Анонс
Аспекти належної організації судового засідання у кримінальному…
Судові рішення мають бути обґрунтованими та законними, а процес їх ухвалення - прозорим і зрозумілим для всіх учасників судочинства. В кримінальному провадженні це гарантує захист прав обвинувачених, а також утверджує довіру до судової системи.
![](/assets/uploads/news/zakonodavstvo/2024-08-02-zp_66acba4c58dc0.jpg)
Законодавство
Обмежувати доступність апеляційного оскарження не можна – Комітет…
Примусова зміна підсудності справ, що розглядалися ліквідованим Окружним судом міста Києва може звузити доступ до правосуддя, адже обмежує безпосередню участь у судовому процесі.