Доплати місцевим службовцям за рахунок грантів: складне, але важливе завдання | НААУ

Доплати місцевим службовцям за рахунок грантів: складне, але важливе завдання

Законодавство
12:13 Ср 19.06.24 9332 Переглядів
Версія для друку

Потреба у створенні інструментів фінансового заохочення публічних представників, які можуть працювати над залученням грантових та інвестиційних коштів на місцевому та регіональному рівні впирається у обмеження на додаткові виплати, передбачені реформою публічної служби в Україні.

Не секрет, що фахівці, які вміють працювати над розробкою серйозних проектних заявок, за допомогою яких залучаються міжнародні інвестиційні та грантові ресурси, апріорі є високооплачуваними. Нині, коли Україна потерпає від наслідків війни, є гостра потреба у залученні або підготовці значної кількості таких фахівців як на рівні громад, так і на рівні регіонів. Водночас, ані місцеве самоврядування, ані держава не можуть запропонувати заробітних плат, які дозволять їм конкурувати із приватними та міжнародними інституціями, де є відповідні спеціалісти.

На подолання цього виклику було розроблено проект Закону № 10284 від 24.11.2023 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання участі державних органів та органів місцевого самоврядування в реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги та транскордонного співробітництва». Законопроектом пропонується дозволити здійснювати додаткові виплати фахівцям публічної служби з коштів, які надходять до місцевих бюджетів в рамках програм допомоги і грантів Європейського Союзу, урядів та/або муніципалітетів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. Виплати пропонується встановлювати у розмірі, передбаченому бюджетом програми або гранту, але не більше 50 відсотків середньої заробітної плати такого фахівця. Порядок обчислення визначатиме Кабінет Міністрів України.

У Комітеті НААУ з питань правового регулювання органів місцевого самоврядування, де проаналізували цю законодавчу ініціативу, вважають, що це дійсно могло б бути гарним вирішенням проблеми, якби не одне «але». Загальна реформа публічної служби, яка успішно реалізується у нашій країні протягом останніх років та є частиною євроінтеграційного процесу, не просто не передбачає таких доплат, а взагалі направлена на поступовий перехід до моделі, у якій 70 % посадового окладу публічного службовця буде сталою складовою, а 30 % - варіативною частиною, яка залежатиме від низки чинників, у тому числі – навантаження посадовця. Таким чином, ідея із доплатами окремим вузькоспеціалізованим фахівцям, які залучають міжнародні кошти у громади та державні інституції, у запропонованій законопроектом № 10284 формі може розбалансувати систему оплати праці у публічній службі.

Одним зі шляхів компромісу може бути закріплення у законодавстві тимчасових правил, які дозволятимуть застосовувати запропоновані Законопроектом № 10284 стимулятори на період відновлення та відбудови України. На такий підхід, як шлях до діалогу між національними партнерами, звернув увагу Комітет НААУ з питань правового регулювання органів місцевого самоврядування.

Також у НААУ звернули увагу на те, що міжнародна технічна допомога завжди має своє цільове призначення. І далеко не всі програми та проекти мають мандат на встановлення відповідних виплат. Більше того, законодавством або представницькими органами муніципалітетів іноземних країн може бути встановлена заборона на здійснення подібних видатків. За таких умов може виникнути «перекіс» вмотивованості посадовців місцевого рівня на взаємодію з проектами, які передбачатимуть додаткову винагороду. Тож більш доцільно було б передбачити можливість накопичення певних фінансових резервів у спеціальних фондах місцевих бюджетів за рахунок коштів міжнародних проектів і програм, з яких буде здійснюватися преміювання місцевих фахівців, з урахуванням їхнього внеску у відповідну роботу у цілому.

Крім іншого, Законопроект № 10284 має низку новел, які потребують техніко-юридичного доопрацювання. В основному, це стосується узгодження термінології з міжнародним публічним правом, а також бюджетним законодавством України. Усі ці недоліки планується доопрацювати під час підготовки проекту до другого читання.

У цілому, перед парламентарями та урядовцями стоїть непроста задача для пошуку компромісного рішення. Адже, якщо держава не забезпечить інструменти залучення вмотивованих спеціалістів для роботи з міжнародними фінансовими та інфраструктурними фондами, доступ до яких відкрив процес євроінтеграції України, на місцевому та регіональному рівні просто не зможуть ефективно використати ці інструменти.

Повністю зауваження і пропозиції можна переглянути за посиланням.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Взаємодія

У Раді Європи підтримують розвиток НААУ

Офіс Ради Європи в Україні надаватиме всіляку підтримку розвитку Національної асоціації адвокатів України та її ініціативам на користь українського суспільства.

11:13 Ср 17.07.24 476

Дискусія

Як компенсувати нестачу кадрів в будівельній сфері пояснив голова…

В Україні простежується дефіцит кадрів у будівельній сфері, який нині становить близько 40 %. Згідно з даними Конфедерації роботодавців України, за два роки кількість офіційно зареєстрованих працівників у будівельному секторі скоротилася на 25,4 %, до майже 300 тисяч людей. Будівельні компанії вимушені залучати до роботи іноземні кадри.

11:16 Вт 16.07.24 2026

Законодавство

Сплата судового збору за позов немайнового характеру: що варто…

Спроба спростити правила сплати судового збору може призвести до ситуації правової невизначеності, коли на випадок подання позову з кількома вимогами немайнового характеру не буде регулюючої норми.

14:12 Пн 15.07.24 3391

Законодавство

Повноваження дізнавача мають враховувати форму досудового…

Кримінальний процесуальний кодекс дійсно потребує уточнення компетенції дізнавача, органу дізнання та керівника цього органу. Разом із тим їхні повноваження мають узгоджуватися із формою, в якій здійснюється розслідування кримінальних проступків.

9:49 Пт 12.07.24 8251

Гарантії діяльності

Споживачів грантів забронювали. А як щодо адвокатів?

На тлі рішення Кабміну про визнання критично важливими громадських організацій, які є виконавцями проектів міжнародної допомоги на іноземні гранти, та бронювання від мобілізації усіх їхніх співробітників, залишається незрозумілою позиція Уряду з цього питання щодо адвокатів.

8:56 Пт 12.07.24 9546

Дискусія

Вибори у післявоєнний час: виклики організації обговорили в Острозі

У Національному університеті «Острозька академія» відбулася VII Міжнародна науково-практична конференція «Адміністративна юстиція в Україні: проблеми теорії та практики. Судовий захист політичних та громадянських прав і свобод у довоєнний, воєнний і післявоєнний час».

16:46 Чт 11.07.24 8927

Законодавство

Дезертирів звільнятимуть від відповідальності за двох умов

Законодавча ініціатива з упровадження механізмів звільнення військовослужбовців Збройних Сил від кримінальної відповідальності за вчинення військового кримінального правопорушення заслуговує на підтримку. Водночас, вона містить дискусійні положення.

15:58 Чт 11.07.24 9417

Видання

Бюлетень Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики…

Комітет медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ підготував бюлетень за квітень - червень 2024 року.

13:43 Ср 10.07.24 7676

Вестник:№ 6 червень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл