Доплати місцевим службовцям за рахунок грантів: складне, але важливе завдання | НААУ

Доплати місцевим службовцям за рахунок грантів: складне, але важливе завдання

Законодавство
12:13 Ср 19.06.24 9257 Переглядів
Версія для друку

Потреба у створенні інструментів фінансового заохочення публічних представників, які можуть працювати над залученням грантових та інвестиційних коштів на місцевому та регіональному рівні впирається у обмеження на додаткові виплати, передбачені реформою публічної служби в Україні.

Не секрет, що фахівці, які вміють працювати над розробкою серйозних проектних заявок, за допомогою яких залучаються міжнародні інвестиційні та грантові ресурси, апріорі є високооплачуваними. Нині, коли Україна потерпає від наслідків війни, є гостра потреба у залученні або підготовці значної кількості таких фахівців як на рівні громад, так і на рівні регіонів. Водночас, ані місцеве самоврядування, ані держава не можуть запропонувати заробітних плат, які дозволять їм конкурувати із приватними та міжнародними інституціями, де є відповідні спеціалісти.

На подолання цього виклику було розроблено проект Закону № 10284 від 24.11.2023 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання участі державних органів та органів місцевого самоврядування в реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги та транскордонного співробітництва». Законопроектом пропонується дозволити здійснювати додаткові виплати фахівцям публічної служби з коштів, які надходять до місцевих бюджетів в рамках програм допомоги і грантів Європейського Союзу, урядів та/або муніципалітетів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. Виплати пропонується встановлювати у розмірі, передбаченому бюджетом програми або гранту, але не більше 50 відсотків середньої заробітної плати такого фахівця. Порядок обчислення визначатиме Кабінет Міністрів України.

У Комітеті НААУ з питань правового регулювання органів місцевого самоврядування, де проаналізували цю законодавчу ініціативу, вважають, що це дійсно могло б бути гарним вирішенням проблеми, якби не одне «але». Загальна реформа публічної служби, яка успішно реалізується у нашій країні протягом останніх років та є частиною євроінтеграційного процесу, не просто не передбачає таких доплат, а взагалі направлена на поступовий перехід до моделі, у якій 70 % посадового окладу публічного службовця буде сталою складовою, а 30 % - варіативною частиною, яка залежатиме від низки чинників, у тому числі – навантаження посадовця. Таким чином, ідея із доплатами окремим вузькоспеціалізованим фахівцям, які залучають міжнародні кошти у громади та державні інституції, у запропонованій законопроектом № 10284 формі може розбалансувати систему оплати праці у публічній службі.

Одним зі шляхів компромісу може бути закріплення у законодавстві тимчасових правил, які дозволятимуть застосовувати запропоновані Законопроектом № 10284 стимулятори на період відновлення та відбудови України. На такий підхід, як шлях до діалогу між національними партнерами, звернув увагу Комітет НААУ з питань правового регулювання органів місцевого самоврядування.

Також у НААУ звернули увагу на те, що міжнародна технічна допомога завжди має своє цільове призначення. І далеко не всі програми та проекти мають мандат на встановлення відповідних виплат. Більше того, законодавством або представницькими органами муніципалітетів іноземних країн може бути встановлена заборона на здійснення подібних видатків. За таких умов може виникнути «перекіс» вмотивованості посадовців місцевого рівня на взаємодію з проектами, які передбачатимуть додаткову винагороду. Тож більш доцільно було б передбачити можливість накопичення певних фінансових резервів у спеціальних фондах місцевих бюджетів за рахунок коштів міжнародних проектів і програм, з яких буде здійснюватися преміювання місцевих фахівців, з урахуванням їхнього внеску у відповідну роботу у цілому.

Крім іншого, Законопроект № 10284 має низку новел, які потребують техніко-юридичного доопрацювання. В основному, це стосується узгодження термінології з міжнародним публічним правом, а також бюджетним законодавством України. Усі ці недоліки планується доопрацювати під час підготовки проекту до другого читання.

У цілому, перед парламентарями та урядовцями стоїть непроста задача для пошуку компромісного рішення. Адже, якщо держава не забезпечить інструменти залучення вмотивованих спеціалістів для роботи з міжнародними фінансовими та інфраструктурними фондами, доступ до яких відкрив процес євроінтеграції України, на місцевому та регіональному рівні просто не зможуть ефективно використати ці інструменти.

Повністю зауваження і пропозиції можна переглянути за посиланням.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Етика

Практикуючий адвокат працював у прокуратурі: порушено справу

Проти адвоката, який працював на посаді інспектора у прокуратурі та одночасно отримував доручення від системи безоплатної правничої допомоги і виконував їх у суді, порушено дисциплінарну справу.

15:07 Пт 28.06.24 361

Привітання

Привітання з Днем Конституції України

Шановні колеги!

9:53 Пт 28.06.24 1270

Cудова практика

Чи може адвокат бути безробітним, з’ясує Велика Палата

Коли особа не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування, вона може набути статусу безробітного та отримувати допомогу по безробіттю. Але ставлення до адвоката, як самозайнятої особи, сьогодні неоднозначне.

9:13 Пт 28.06.24 791

Привітання

НААУ відзначила представника Посольства України в Угорщині

Другого секретаря Консульського відділу Посольства України в Угорщині Галину Терпяк нагороджено почесною відзнакою Національної асоціації адвокатів України Третього ступеня.

15:21 Чт 27.06.24 1850

Призначення

До правління EYBA увійшли два українських адвокати

У зв’язку із завершенням річної каденції, президент Європейської асоціації молодих адвокатів (European Young Bar Association) Сергій Барбашин перейшов на позицію Immediate Past President. Його заступниця (по Молодіжному Комітету НААУ) Юлія Сергет була обрана секретарем EYBA.

14:37 Чт 27.06.24 1917

Cудова практика

Коли відсутність адвоката не впливає на допустимість доказів,…

Хоча під час проведення огляду місця події не був присутній захисник, за обставин кримінальної справи у Верховного Суду не знайшлось підстав вважати, що виявлені речові докази були отримані саме внаслідок відсутності адвоката.

13:12 Чт 27.06.24 2000

Законодавство

Ризики спрощення процедури відведення землі слід мінімізувати -…

Спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури містить ризики подальших зловживань з метою отримання земельних ділянок та розміщення об’єктів нерухомості на них, які необхідно мінімізувати.

16:06 Ср 26.06.24 3279

Cудова практика

Спадкування пенсій військовослужбовців: як гарантувати право на…

Конституційний Суд перевіряє конституційність припису Закону «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» про спадкування сум пенсій, що підлягали виплаті пенсіонерові.

17:56 Вт 25.06.24 4518

Вестник:№ 6 червень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл