Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката

Дискусія
11:36 Ср 28.02.24 4284 Переглядів
Версія для друку

Під час війни, на жаль, не зникли прояви агресії та цькування серед дітей та педагогів. І одним із першочергових завдань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану є забезпечення безпечного середовища як сукупності умов, що унеможливлюють заподіяння фізичної, майнової та моральної шкоди.

На цьому наголосила голова Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко під час міжнародної освітньої конференції «Харків: освіта під землею», присвяченої обговоренню широкого спектру питань реалізації права на освіту в умовах воєнного стану, вивченню досвіду прифронтових територій та пошуку ефективних рішень.

Вона представила доповідь на тему «Вплив обставин воєнного стану на проступки учасників освітнього процесу: правові наслідки». Спікер охарактеризувала освітні конфлікти та проступки в умовах воєнного стану, фактори, що спричиняють протиправну поведінку учасників освітнього процесу, особливості їх юридичної відповідальності.

Лариса Гретченко привернула увагу до правової конструкції таких адміністративних правопорушень, як булінг, мобінг та дрібне хуліганство в освітньому процесі. Наведені приклади дисциплінарної практики торкнулися порушень поведінкових статутів, практики відрахування учнів зі школи та звільнення педагогів за вчинення аморального проступку. У складі кримінальних правопорушень окреслила випадки незаконної відмови у прийомі до школи, вимоги оплати внесків в комунальних закладах освіти, службове підроблення відомостей про учнів, оцінювання їх успішності, а також колабораційної діяльності.

«На жаль, «шкільні війни» не зникли в умовах воєнного стану. Безпекові фактори безумовно впливають на гармонійний розвиток дитини і є одним з ключових елементів в забезпеченні доступу до якісної освіти. Війна створила нові виклики в системі освіти, які можливо подолати тільки в співпраці та взаєморозумінні всіх учасників освітнього процесу з пріоритетом найкращих інтересів дитини», – зазначила адвокат.

Під час обговорення заходів із запобігання правопорушенням, їх наслідкам і розбудови суспільної довіри в освітній сфері Лариса Гретченко запропонувала:

- провести статистичне спостереження практики вирішення освітніх конфліктів в умовах воєнного стану в порядку досудового врегулювання спору, розгляду кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення, цивільно-правових, адміністративних справ стосовно освітніх правовідносин та їх учасників;

- проаналізувати потребу та визначити доцільність упровадження посади юрисконсульта до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти з відповідним розрахунком нормативної чисельності;

- поглиблювати правовий світогляд учасників освітнього процесу через систему правової освіти учнів, підвищення професійної кваліфікації педагогів, правопросвітництва батьків (законних представників) дітей;

- активно використовувати потенціал психологічної служби як регулятора групової взаємодії, міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу та організувати заходи професійного удосконалення практичних психологів і соціальних педагогів як учасника системи правосуддя, дружнього до дитини;

- упровадити правове навчання керівників закладів освіти з практики врегулювання освітніх конфліктів і спорів, а також педагогів, яких залучають до розгляду повідомлень про булінг чи підозру у його вчиненні як членів комісії закладу освіти.

У роботі конференції, організованої освітнім центром для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА», разом з представниками науково-педагогічної спільноти з 15 регіонів України взяли участь міський голова м. Харкова Ігор Терехов, народна депутатка Інна Совсун, очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко. Також до заходу долучились доктор наук у відділі освіти університету Оксфорда, що досліджує взаємодію між освітою, конфліктом і реконструкцією, роллю вищої освіти у відновленні в умовах конфлікту Ахмад Аккад та старший викладач і науковий співробітник Ноттінгемського інституту освіти Ноттінгемського Трентського університету, головний радник Асоціації приватних шкіл у постраждалому від конфлікту Сомалі (FPENS) Абдішакур Тарах.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Як молодому адвокату будувати особистий бренд у соцмережах – панельна дискусія

Дискусія

Як молодому адвокату будувати особистий бренд у соцмережах –…

Люди схильні довіряти адвокатам, які мають упізнаваний особистий бренд. Він допомагає залучати нових клієнтів, які шукають спеціаліста з певними навичками та досвідом.

11:18 Пн 31.03.25 805
Опубліковано черговий номер Вісника НААУ за березень 2025 року

Видання

Опубліковано черговий номер Вісника НААУ за березень 2025 року

Публікуємо черговий номер Вісника НААУ за березень 2025 року

17:33 Пт 28.03.25 112
«Військові адвокати» не мають нічого спільного з адвокатурою – заява НААУ

Гарантії діяльності

«Військові адвокати» не мають нічого спільного з адвокатурою –…

Діяльність «військових адвокатів», які силоміць «відбивають» мобілізованих військовозобов’язаних у ТЦК, не має жодного стосунку до адвокатської практики, заснованої на принципах верховенства права та законності.

16:32 Пт 28.03.25 11707
Як підвищити ефективність виконання судових рішень — обговорили на семінарі

Дискусія

Як підвищити ефективність виконання судових рішень — обговорили на…

Сьогодні існує необхідність посилення повноважень суддів у процесі контролю за виконанням судових рішень. Які інструменти для цього вже є, а що можна було б запровадити?

13:49 Пт 28.03.25 4740
Ухвала суду щодо адвоката має розглядатися КДКА як скарга – проект

Законодавство

Ухвала суду щодо адвоката має розглядатися КДКА як скарга – проект

Суд може постановити окрему ухвалу у випадку зловживання адвокатом процесуальними правами, порушення чи неналежного виконання ним процесуальних обов’язків. Але закон недостатнім чином врегульовує процедуру розгляду таких окремих ухвал та їх правові наслідки.

11:43 Пт 28.03.25 5071
Компетентність чи гендерна рівність? У США суддю розкритикували за вимоги до адвокатів

За кордоном

Компетентність чи гендерна рівність? У США суддю розкритикували за…

Висловлювання федеральної судді про необхідність «належного представлення жінок» у керівній групі адвокатів викликали резонанс і стали підставою для подання дисциплінарної скарги. Суддя визнала помилковість своїх формулювань і переглянула ухвалу.

12:42 Чт 27.03.25 6285
Без демографічного реєстру – без відповідальності: у НААУ готують зміни

Дискусія

Без демографічного реєстру – без відповідальності: у НААУ готують…

Значна частина протоколів про порушення права адвоката на інформацію визнається судами такими, що містять неповні дані про особу порушника. Це призводить закриття справ. Вирішити проблему може доступ уповноважених представників до Єдиного державного демографічного реєстру.

9:53 Ср 26.03.25 3824
Захист добросовісного набувача – це захист інвестицій для розвитку країни, - НААУ

Законодавство

Захист добросовісного набувача – це захист інвестицій для розвитку…

Закон від 12.03.2025 № 4292-ІХ «Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо посилення захисту прав добросовісного набувача» закладає основу покращення інвестиційного клімату в Україні, що в свою чергу стимулюватиме приток капіталу.

16:09 Вт 25.03.25 4826

Вестник:№3 березень 2025 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл