"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката
Під час війни, на жаль, не зникли прояви агресії та цькування серед дітей та педагогів. І одним із першочергових завдань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану є забезпечення безпечного середовища як сукупності умов, що унеможливлюють заподіяння фізичної, майнової та моральної шкоди.
На цьому наголосила голова Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко під час міжнародної освітньої конференції «Харків: освіта під землею», присвяченої обговоренню широкого спектру питань реалізації права на освіту в умовах воєнного стану, вивченню досвіду прифронтових територій та пошуку ефективних рішень.
Вона представила доповідь на тему «Вплив обставин воєнного стану на проступки учасників освітнього процесу: правові наслідки». Спікер охарактеризувала освітні конфлікти та проступки в умовах воєнного стану, фактори, що спричиняють протиправну поведінку учасників освітнього процесу, особливості їх юридичної відповідальності.
Лариса Гретченко привернула увагу до правової конструкції таких адміністративних правопорушень, як булінг, мобінг та дрібне хуліганство в освітньому процесі. Наведені приклади дисциплінарної практики торкнулися порушень поведінкових статутів, практики відрахування учнів зі школи та звільнення педагогів за вчинення аморального проступку. У складі кримінальних правопорушень окреслила випадки незаконної відмови у прийомі до школи, вимоги оплати внесків в комунальних закладах освіти, службове підроблення відомостей про учнів, оцінювання їх успішності, а також колабораційної діяльності.
«На жаль, «шкільні війни» не зникли в умовах воєнного стану. Безпекові фактори безумовно впливають на гармонійний розвиток дитини і є одним з ключових елементів в забезпеченні доступу до якісної освіти. Війна створила нові виклики в системі освіти, які можливо подолати тільки в співпраці та взаєморозумінні всіх учасників освітнього процесу з пріоритетом найкращих інтересів дитини», – зазначила адвокат.
Під час обговорення заходів із запобігання правопорушенням, їх наслідкам і розбудови суспільної довіри в освітній сфері Лариса Гретченко запропонувала:
- провести статистичне спостереження практики вирішення освітніх конфліктів в умовах воєнного стану в порядку досудового врегулювання спору, розгляду кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення, цивільно-правових, адміністративних справ стосовно освітніх правовідносин та їх учасників;
- проаналізувати потребу та визначити доцільність упровадження посади юрисконсульта до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти з відповідним розрахунком нормативної чисельності;
- поглиблювати правовий світогляд учасників освітнього процесу через систему правової освіти учнів, підвищення професійної кваліфікації педагогів, правопросвітництва батьків (законних представників) дітей;
- активно використовувати потенціал психологічної служби як регулятора групової взаємодії, міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу та організувати заходи професійного удосконалення практичних психологів і соціальних педагогів як учасника системи правосуддя, дружнього до дитини;
- упровадити правове навчання керівників закладів освіти з практики врегулювання освітніх конфліктів і спорів, а також педагогів, яких залучають до розгляду повідомлень про булінг чи підозру у його вчиненні як членів комісії закладу освіти.
У роботі конференції, організованої освітнім центром для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА», разом з представниками науково-педагогічної спільноти з 15 регіонів України взяли участь міський голова м. Харкова Ігор Терехов, народна депутатка Інна Совсун, очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко. Також до заходу долучились доктор наук у відділі освіти університету Оксфорда, що досліджує взаємодію між освітою, конфліктом і реконструкцією, роллю вищої освіти у відновленні в умовах конфлікту Ахмад Аккад та старший викладач і науковий співробітник Ноттінгемського інституту освіти Ноттінгемського Трентського університету, головний радник Асоціації приватних шкіл у постраждалому від конфлікту Сомалі (FPENS) Абдішакур Тарах.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини
Видання
Сімейне право: Комітет НААУ опублікував бюлетень за III квартал 2025…
Комітет НААУ з питань сімейного права підготував черговий інформаційний дайджест у сфері сімейного права — бюлетень за III квартал 2025 року (випуск 22). У ньому зібрано оновлення нормативного регулювання, добірку актуальної судової практики та огляд рішень ЄСПЛ, які мають значення для роботи адвоката.
Привітання
Привітання з Днем адвокатури!
Шановні колеги!
Доступ до професії
Як скласти кваліфікаційний іспит адвоката: практичні поради
Складення кваліфікаційного іспиту адвоката не обмежується вивченням програм і білетів. Крім перевірки знань, це ще й тест на уважність до деталей: від подання заяви й підтвердження місця проживання до здатності виконати завдання у визначені часові межі.
Привітання
Привітання з нагоди 10-річчя Вищої школи адвокатури
Шановні колеги!
Видання
Вийшов друком п’ятий том серії «Адвокатська біографістика» про…
У видавничій серії НААУ «Адвокатська біографістика» побачило світ нове видання: «Адвокат Антін Горбачевський та його доба». Книга присвячена українському адвокату, громадському, державному та політичному діячу, видавцю, дипломату й меценату.
Дискусія
Бізнес на Мальті: реєстрація, ліцензії та податкові стимули…
Однією із найбільш інвестиційно привабливих юрисдикцій Європейського Союзу залишається Республіка Мальта. Можливості створення та розвитку бізнесу в цій країни обговорили учасники круглого столу, організованого Комітетом НААУ з питань захисту бізнесу та інвесторів.
Законодавство
Недопустимість доказу через брак його ідентифікації у протоколі: чи…
Кримінальний процесуальний кодекс уже зобовʼязує фіксувати в протоколі обшуку відомості про вилучені речі. Достатність ідентифікаційних ознак у кожному випадку має оцінювати суд, вирішуючи питання про допустимість доказів у конкретній справі.
Захист військових
Усі курси ВША для ветеранів, що поновлюють адвокатську діяльність,…
Рада адвокатів України звільнила адвокатів-ветеранів ЗСУ, які відновлюють діяльність після її зупинення на рік і більше через виконання обов’язку захисту держави, від оплати курсів з підвищення професійного рівня, що проводить Вища школа адвокатури. Пільга діє протягом року з дати поновлення права на професію.