"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката

Під час війни, на жаль, не зникли прояви агресії та цькування серед дітей та педагогів. І одним із першочергових завдань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану є забезпечення безпечного середовища як сукупності умов, що унеможливлюють заподіяння фізичної, майнової та моральної шкоди.
На цьому наголосила голова Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко під час міжнародної освітньої конференції «Харків: освіта під землею», присвяченої обговоренню широкого спектру питань реалізації права на освіту в умовах воєнного стану, вивченню досвіду прифронтових територій та пошуку ефективних рішень.
Вона представила доповідь на тему «Вплив обставин воєнного стану на проступки учасників освітнього процесу: правові наслідки». Спікер охарактеризувала освітні конфлікти та проступки в умовах воєнного стану, фактори, що спричиняють протиправну поведінку учасників освітнього процесу, особливості їх юридичної відповідальності.
Лариса Гретченко привернула увагу до правової конструкції таких адміністративних правопорушень, як булінг, мобінг та дрібне хуліганство в освітньому процесі. Наведені приклади дисциплінарної практики торкнулися порушень поведінкових статутів, практики відрахування учнів зі школи та звільнення педагогів за вчинення аморального проступку. У складі кримінальних правопорушень окреслила випадки незаконної відмови у прийомі до школи, вимоги оплати внесків в комунальних закладах освіти, службове підроблення відомостей про учнів, оцінювання їх успішності, а також колабораційної діяльності.
«На жаль, «шкільні війни» не зникли в умовах воєнного стану. Безпекові фактори безумовно впливають на гармонійний розвиток дитини і є одним з ключових елементів в забезпеченні доступу до якісної освіти. Війна створила нові виклики в системі освіти, які можливо подолати тільки в співпраці та взаєморозумінні всіх учасників освітнього процесу з пріоритетом найкращих інтересів дитини», – зазначила адвокат.
Під час обговорення заходів із запобігання правопорушенням, їх наслідкам і розбудови суспільної довіри в освітній сфері Лариса Гретченко запропонувала:
- провести статистичне спостереження практики вирішення освітніх конфліктів в умовах воєнного стану в порядку досудового врегулювання спору, розгляду кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення, цивільно-правових, адміністративних справ стосовно освітніх правовідносин та їх учасників;
- проаналізувати потребу та визначити доцільність упровадження посади юрисконсульта до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти з відповідним розрахунком нормативної чисельності;
- поглиблювати правовий світогляд учасників освітнього процесу через систему правової освіти учнів, підвищення професійної кваліфікації педагогів, правопросвітництва батьків (законних представників) дітей;
- активно використовувати потенціал психологічної служби як регулятора групової взаємодії, міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу та організувати заходи професійного удосконалення практичних психологів і соціальних педагогів як учасника системи правосуддя, дружнього до дитини;
- упровадити правове навчання керівників закладів освіти з практики врегулювання освітніх конфліктів і спорів, а також педагогів, яких залучають до розгляду повідомлень про булінг чи підозру у його вчиненні як членів комісії закладу освіти.
У роботі конференції, організованої освітнім центром для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА», разом з представниками науково-педагогічної спільноти з 15 регіонів України взяли участь міський голова м. Харкова Ігор Терехов, народна депутатка Інна Совсун, очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко. Також до заходу долучились доктор наук у відділі освіти університету Оксфорда, що досліджує взаємодію між освітою, конфліктом і реконструкцією, роллю вищої освіти у відновленні в умовах конфлікту Ахмад Аккад та старший викладач і науковий співробітник Ноттінгемського інституту освіти Ноттінгемського Трентського університету, головний радник Асоціації приватних шкіл у постраждалому від конфлікту Сомалі (FPENS) Абдішакур Тарах.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Навчання
Договір — не формальність: про що має знати майбутній адвокат
Як уникнути типових помилок у договорі, зокрема про надання правничої допомоги, коли адвокат несе не лише етичну, а й юридичну відповідальність? Які обов’язки варто прописати в угоді, а які — лишити поза її межами? І що має знати юрист ще до початку роботи адвокатом?

Анонс
У НААУ проведуть тиждень трудового права
З 28 квітня по 4 травня у Національній асоціації адвокатів України пройде п’ятий щорічний тиждень трудового права.

Законодавство
У спорах щодо витрат на дитину шаблонів доказування не існує –…
Коли дитина через свої особливості (розвиток здібностей, хвороба, каліцтво) потребує додаткових витрат, обовʼязок участі у цих витратах покладається на обох батьків. У разі спору розмір участі визначається судом з урахуванням обставин, що мають істотне значення.

Анонс
Проблеми експертного забезпечення адвокатської діяльності…
2 травня Національна асоціація адвокатів України у співпраці з провідними науково-дослідними інститутами судових експертиз проведе круглий стіл з питань експертного забезпечення адвокатської діяльності.

Гарантії діяльності
Комітет захисту прав адвокатів НААУ відповів на закиди щодо справи…
Публікації «Дзеркала тижня» про «адвокатів-хакерів» містять неправдиву інформацію, перекручення та маніпуляції що підривають авторитет інституту адвокатури. Вони є формою протиправного тиску на НААУ і можуть бути елементом замовної кампанії.

Гарантії діяльності
Україна посилить захист адвокатів: підписання Конвенції Ради…
Україна планує приєднатися до Конвенції Ради Європи щодо захисту прав адвокатів у травні. Це рішення стало актуальним на тлі справи НАБУгейт та інших порушень прав адвокатів.

Законодавство
Вибір чи обовʼязок? Зміни до СК щодо утримання пасинка чи падчерки…
Після шлюбу мачуха або вітчим фактично утримують дитину свого чоловіка чи дружини. Тому у ст. 268 Сімейного кодексу варто закріпити відповідний обов’язок на період шлюбу. Бо на практиці це відбувається і без норм закону.

Дискусія
Захист адвокатської діяльності: стартувала серія воркшопів від…
У системі правосуддя адвокат має бути незалежним захисником, але на практиці дедалі частіше стає обʼєктом тиску, переслідувань і дискредитації. Обшуки в офісах, вимоги розголошення таємниці, інформаційні атаки — такі способи впливу стають новою реальністю для професії.