Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката | НААУ

"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката

Дискусія
11:36 Ср 28.02.24 4523 Переглядів
Версія для друку

Під час війни, на жаль, не зникли прояви агресії та цькування серед дітей та педагогів. І одним із першочергових завдань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану є забезпечення безпечного середовища як сукупності умов, що унеможливлюють заподіяння фізичної, майнової та моральної шкоди.

На цьому наголосила голова Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко під час міжнародної освітньої конференції «Харків: освіта під землею», присвяченої обговоренню широкого спектру питань реалізації права на освіту в умовах воєнного стану, вивченню досвіду прифронтових територій та пошуку ефективних рішень.

Вона представила доповідь на тему «Вплив обставин воєнного стану на проступки учасників освітнього процесу: правові наслідки». Спікер охарактеризувала освітні конфлікти та проступки в умовах воєнного стану, фактори, що спричиняють протиправну поведінку учасників освітнього процесу, особливості їх юридичної відповідальності.

Лариса Гретченко привернула увагу до правової конструкції таких адміністративних правопорушень, як булінг, мобінг та дрібне хуліганство в освітньому процесі. Наведені приклади дисциплінарної практики торкнулися порушень поведінкових статутів, практики відрахування учнів зі школи та звільнення педагогів за вчинення аморального проступку. У складі кримінальних правопорушень окреслила випадки незаконної відмови у прийомі до школи, вимоги оплати внесків в комунальних закладах освіти, службове підроблення відомостей про учнів, оцінювання їх успішності, а також колабораційної діяльності.

«На жаль, «шкільні війни» не зникли в умовах воєнного стану. Безпекові фактори безумовно впливають на гармонійний розвиток дитини і є одним з ключових елементів в забезпеченні доступу до якісної освіти. Війна створила нові виклики в системі освіти, які можливо подолати тільки в співпраці та взаєморозумінні всіх учасників освітнього процесу з пріоритетом найкращих інтересів дитини», – зазначила адвокат.

Під час обговорення заходів із запобігання правопорушенням, їх наслідкам і розбудови суспільної довіри в освітній сфері Лариса Гретченко запропонувала:

- провести статистичне спостереження практики вирішення освітніх конфліктів в умовах воєнного стану в порядку досудового врегулювання спору, розгляду кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення, цивільно-правових, адміністративних справ стосовно освітніх правовідносин та їх учасників;

- проаналізувати потребу та визначити доцільність упровадження посади юрисконсульта до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти з відповідним розрахунком нормативної чисельності;

- поглиблювати правовий світогляд учасників освітнього процесу через систему правової освіти учнів, підвищення професійної кваліфікації педагогів, правопросвітництва батьків (законних представників) дітей;

- активно використовувати потенціал психологічної служби як регулятора групової взаємодії, міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу та організувати заходи професійного удосконалення практичних психологів і соціальних педагогів як учасника системи правосуддя, дружнього до дитини;

- упровадити правове навчання керівників закладів освіти з практики врегулювання освітніх конфліктів і спорів, а також педагогів, яких залучають до розгляду повідомлень про булінг чи підозру у його вчиненні як членів комісії закладу освіти.

У роботі конференції, організованої освітнім центром для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА», разом з представниками науково-педагогічної спільноти з 15 регіонів України взяли участь міський голова м. Харкова Ігор Терехов, народна депутатка Інна Совсун, очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко. Також до заходу долучились доктор наук у відділі освіти університету Оксфорда, що досліджує взаємодію між освітою, конфліктом і реконструкцією, роллю вищої освіти у відновленні в умовах конфлікту Ахмад Аккад та старший викладач і науковий співробітник Ноттінгемського інституту освіти Ноттінгемського Трентського університету, головний радник Асоціації приватних шкіл у постраждалому від конфлікту Сомалі (FPENS) Абдішакур Тарах.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Вибори після війни: що говорить закон і яка роль адвокатів

Дискусія

Вибори після війни: що говорить закон і яка роль адвокатів

Після завершення воєнного стану Україна повинна буде організувати вибори на всіх рівнях — президентські, парламентські, місцеві. Але як саме це має відбутися? Яку роль у цьому процесі відіграють адвокати?

15:21 Ср 02.07.25 235
Третина скарг адвокатів до НААУ — через протиправні дії ТЦК

Гарантії діяльності

Третина скарг адвокатів до НААУ — через протиправні дії ТЦК

У першому півріччі 2025 року Комітет захисту прав адвокатів та гарантій адвокатської діяльності Національної асоціації адвокатів України зафіксував 46 звернень про порушення професійних прав. З них третина стосувалася протиправних дій територіальних центрів комплектування — системного перешкоджання адвокатській діяльності або порушення права на захист.

13:06 Ср 02.07.25 367
Персональні дані у кримінальному процесі: де межа допустимого втручання?

Дискусія

Персональні дані у кримінальному процесі: де межа допустимого…

Захист персональних даних у кримінальному провадженні — між конституційними гарантіями та практичними ризиками. Цій темі був присвячений круглий стіл, проведений 19 червня 2025 року Секцією захисту персональних даних та права на доступ до інформації Комітету НААУ з питань захисту прав людини.

12:59 Вт 01.07.25 284
АО мають виконувати норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю – ВС

Cудова практика

АО мають виконувати норматив з працевлаштування осіб з…

Адвокатські обʼєднання підпадають під дію Закону «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» як роботодавці. Тож зобовʼязані виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю.

11:14 Вт 01.07.25 583
Пост із наслідками: чому адвокат не має «приватної зони» в соцмережах

Дискусія

Пост із наслідками: чому адвокат не має «приватної зони» в…

Адвокат у соцмережах — це не приватна особа, а завжди публічний представник професії. Навіть неусвідомлені порушення можуть мати наслідки — аж до втрати статусу.

17:14 Пн 30.06.25 1161
Воєнний стан і трудові відносини: дайджест судової практики підготували у НААУ

Cудова практика

Воєнний стан і трудові відносини: дайджест судової практики…

Комітет НААУ з питань трудового права презентував новий дайджест судової практики за II квартал 2025 року. В ньому зібрано 14 постанов Верховного Суду з трудових спорів, які формують орієнтири для правозастосування в умовах воєнного стану.

14:31 Пн 30.06.25 629
Привітання з Днем Конституції України!

Привітання

Привітання з Днем Конституції України!

Шановні колеги!

9:49 Сб 28.06.25 729
Адвокатам нагадали: відпочинок — це обовʼязок, а не винагорода

Навчання

Адвокатам нагадали: відпочинок — це обовʼязок, а не винагорода

Чи можна залишатися ефективним фахівцем, ігноруючи сигнали втоми? Чи здатен адвокат надавати правничу допомогу, не дбаючи про власне ментальне здоров’я? Ці запитання стали центральними на вебінарі «Відпочинок: лінь чи необхідність?».

16:04 Пт 27.06.25 1333

Вестник:№6 червень 2025 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл