Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката | НААУ

Як запобігти булінгу у школах під час війни: поради адвоката

Дискусія
11:36 Ср 28.02.24 4045 Переглядів
Версія для друку

Під час війни, на жаль, не зникли прояви агресії та цькування серед дітей та педагогів. І одним із першочергових завдань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану є забезпечення безпечного середовища як сукупності умов, що унеможливлюють заподіяння фізичної, майнової та моральної шкоди.

На цьому наголосила голова Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко під час міжнародної освітньої конференції «Харків: освіта під землею», присвяченої обговоренню широкого спектру питань реалізації права на освіту в умовах воєнного стану, вивченню досвіду прифронтових територій та пошуку ефективних рішень.

Вона представила доповідь на тему «Вплив обставин воєнного стану на проступки учасників освітнього процесу: правові наслідки». Спікер охарактеризувала освітні конфлікти та проступки в умовах воєнного стану, фактори, що спричиняють протиправну поведінку учасників освітнього процесу, особливості їх юридичної відповідальності.

Лариса Гретченко привернула увагу до правової конструкції таких адміністративних правопорушень, як булінг, мобінг та дрібне хуліганство в освітньому процесі. Наведені приклади дисциплінарної практики торкнулися порушень поведінкових статутів, практики відрахування учнів зі школи та звільнення педагогів за вчинення аморального проступку. У складі кримінальних правопорушень окреслила випадки незаконної відмови у прийомі до школи, вимоги оплати внесків в комунальних закладах освіти, службове підроблення відомостей про учнів, оцінювання їх успішності, а також колабораційної діяльності.

«На жаль, «шкільні війни» не зникли в умовах воєнного стану. Безпекові фактори безумовно впливають на гармонійний розвиток дитини і є одним з ключових елементів в забезпеченні доступу до якісної освіти. Війна створила нові виклики в системі освіти, які можливо подолати тільки в співпраці та взаєморозумінні всіх учасників освітнього процесу з пріоритетом найкращих інтересів дитини», – зазначила адвокат.

Під час обговорення заходів із запобігання правопорушенням, їх наслідкам і розбудови суспільної довіри в освітній сфері Лариса Гретченко запропонувала:

- провести статистичне спостереження практики вирішення освітніх конфліктів в умовах воєнного стану в порядку досудового врегулювання спору, розгляду кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення, цивільно-правових, адміністративних справ стосовно освітніх правовідносин та їх учасників;

- проаналізувати потребу та визначити доцільність упровадження посади юрисконсульта до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти з відповідним розрахунком нормативної чисельності;

- поглиблювати правовий світогляд учасників освітнього процесу через систему правової освіти учнів, підвищення професійної кваліфікації педагогів, правопросвітництва батьків (законних представників) дітей;

- активно використовувати потенціал психологічної служби як регулятора групової взаємодії, міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу та організувати заходи професійного удосконалення практичних психологів і соціальних педагогів як учасника системи правосуддя, дружнього до дитини;

- упровадити правове навчання керівників закладів освіти з практики врегулювання освітніх конфліктів і спорів, а також педагогів, яких залучають до розгляду повідомлень про булінг чи підозру у його вчиненні як членів комісії закладу освіти.

У роботі конференції, організованої освітнім центром для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА», разом з представниками науково-педагогічної спільноти з 15 регіонів України взяли участь міський голова м. Харкова Ігор Терехов, народна депутатка Інна Совсун, очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко. Також до заходу долучились доктор наук у відділі освіти університету Оксфорда, що досліджує взаємодію між освітою, конфліктом і реконструкцією, роллю вищої освіти у відновленні в умовах конфлікту Ахмад Аккад та старший викладач і науковий співробітник Ноттінгемського інституту освіти Ноттінгемського Трентського університету, головний радник Асоціації приватних шкіл у постраждалому від конфлікту Сомалі (FPENS) Абдішакур Тарах.

Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.

Популярні новини

Систематичність - це втретє: як правильно кваліфікувати домашнє насильство?

Законодавство

Систематичність - це втретє: як правильно кваліфікувати домашнє…

Уточнення ознаки систематичності вчинення домашнього насильства має важливе значення для тлумачення диспозиції відповідної статті 126-1 Кримінального кодексу. Разом із тим необхідно відмежовувати норми матеріально-правового і процесуального характеру.

15:28 Ср 22.01.25 116
Які спрощення кримінального процесу неможливо погодити

Законодавство

Які спрощення кримінального процесу неможливо погодити

Директорат правосуддя та кримінальної юстиції Мінʼюсту підготував аналітичний звіт про доцільність спрощення процедури здійснення окремих слідчих (розшукових) або інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики ЄСПЛ.

18:09 Вт 21.01.25 220
Мінʼюст формує стандарти БПД щодо неповнолітніх

БПД

Мінʼюст формує стандарти БПД щодо неповнолітніх

До стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги підготовлені зміни. Крім суто технічних правок («правова» допомога стає «правничою», а «ЗМІ» перетворюються на «медіа»), передбачаються вимоги стосовно допомоги і представництва неповнолітніх.

13:21 Вт 21.01.25 213
ВС підтримав адвоката у діджиталізованій реальності

Cудова практика

ВС підтримав адвоката у діджиталізованій реальності

Гарантування права на судовий захист та заборона його обмежень, особливо в умовах діджиталізації та воєнного стану, вимагають від суду підтримки різних способів взаємодії з учасниками процесу. Це стосується і способів підписання ордеру, які не можуть бути обмежені.

17:09 Пн 20.01.25 424
Що підтверджує витрати на правничу допомогу для їх стягнення?

Cудова практика

Що підтверджує витрати на правничу допомогу для їх стягнення?

Розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

11:46 Пт 17.01.25 4172
Правнича допомога при мобілізації: у ТЦК проблем не бачать

Гарантії діяльності

Правнича допомога при мобілізації: у ТЦК проблем не бачать

Військова влада запевняє, що навчальний центр або розподільчий пункт – це не місце позбавлення волі. Туди є нормальний (з урахуванням режиму) допуск, в тому числі для адвокатів. Але практика свідчить про зворотне.

11:47 Ср 15.01.25 7049
Обовʼязкова евакуація дітей: про що забув Кабмін

Законодавство

Обовʼязкова евакуація дітей: про що забув Кабмін

Евакуація у примусовий спосіб дітей за рішенням адміністрацій з населених пунктів, які розташовані на територіях активних та можливих воєнних (бойових) дій, ускладнена негативним ставленням до цього батьків.

10:41 Вт 14.01.25 5723
Побиття адвокатки у Харкові: що відомо про інцидент у приміщенні ВЛК

Гарантії діяльності

Побиття адвокатки у Харкові: що відомо про інцидент у приміщенні ВЛК

Коли адвокатка почала фіксувати порушення прав її клієнта у приміщенні військово-лікарської комісії, захисницю випхали з приміщення, застосувавши фізичну силу, а також викинули речі. Інцидентом зацікавилися у Верховній Раді, а Омбудсман узяв кейс під особистий контроль.

15:36 Пн 13.01.25 10481

Вестник:№ 12 грудень 2024 -;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорія

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл