"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Втручання НАЗК у діяльність Конституційного Суду неприпустиме, - РАУ
Заява голови Національного агентства з питань запобігання корупції Олександра Новікова про можливий зрив суддями Конституційного Суду України е-декларування є фактом прямого втручання в діяльність органу конституційної юрисдикції.
Таку оцінку дала Рада адвокатів України листу НАЗК від 22.08.2023 №112-03/19270-23 до Президента України, оприлюдненому на сайті відомства.
У цьому листі говориться про начебто ризики, пов’язані із конституційним провадженням у справі N3-79/2023/(157/23) за конституційною скаргою Бухтоярової Оксани Василівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) абз. 15 ч. 1 ст. 1, п.п. «в» п. 2 ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 45, ч. 1 ст. 51- 1 Закону «Про запобігання корупції». Зокрема, НАЗК указує на те, що визнання неконституційними окремих положень Закону може нівелювати процес е-декларування в Україні та унеможливить ефективну роботу антикорупційних органів. Заява була широко поширена українськими засобами масової інформації.
Рада адвокатів України наголосила, що позиція голови НАЗК є надуманою та маніпулятивною, оскільки предмет конституційного провадження не стосується скасування е-декларування чи звуження повноважень антикорупційних органів.
Так, ухвалою третьої колегії суддів Другого сенату КС 15 червня п.р. було відкрито конституційне провадження за скаргою Бухтоярової О.В. (документ розміщено на сайті суду). Скаржниця є адвокатом, членом дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Закарпатської області. НАЗК, посилаючись на згадані норми Закону «Про запобігання корупції», визнало її суб’єктом декларування та зобов’язало подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування. А це є прямим втручанням в діяльність незалежних органів адвокатського самоврядування.
Крім того, заява є фактом прямого втручання державного органу в діяльність Конституційного Суду. І останній не вперше стикається з такою протиправною поведінкою. Так, у 2020 році самі судді Конституційного Суду зверталися державних установ і заявляли про неприпустимість незаконного впливу на них, зокрема з боку НАЗК. Відповідну заяву про загрози зупинки роботи суду, підриву авторитету та втрати суспільної довіри розміщено на сайті КС).
У зв’язку із цим у РАУ нагадали, що незалежність суддів Конституційного Суду України гарантуються Конституцією і законами України. Вплив на суддю Конституційного Суду України у будь який спосіб забороняється.
Саме до повноважень Конституційного Суду України відповідно до статті 151-1 Конституції України віднесено вирішення питання про відповідність Конституції України (конституційність) закону України за конституційною скаргою особи, яка вважає, що застосований в остаточному судовому рішенні в її справі закон України суперечить Конституції України.
Про цю проблему і висловлену правову позицію поінформовано Президента України з проханням унеможливити вплив з боку державних органів та інших сторонніх осіб на суддів Конституційного Суду України.
Переконані, що Конституційний Суд України у конституційному провадженні за скаргою Бухтоярової О.В. має керуватися виключно положеннями Конституції, Закону України «Про Конституційний Суд України», та діятиме в інтересах Українського народу, - йдеться у рішенні РАУ.
Популярні новини
Законодавство
Гарантії для батьків, які виховують дітей самі, не мають обмежувати…
Ідея зрівняти гарантії для батьків, які самостійно виховують дітей, заслуговує на підтримку. Разом із тим, законодавчі зміни не повинні обмежувати право батька на шлюб і мають враховувати реальні, в тому числі воєнні, обставини самостійного виховання дитини.
Законодавство
Відступи від якості питної води: закон має містити чіткі правила
Запровадження до законодавства поняття «тимчасові відступи від вимог до якості питної води» без чіткого визначення та запобіжників, створює ризики для санітарно-епідеміологічної безпеки, прав споживачів і відповідності України європейським стандартам у сфері водопостачання.
Cудова практика
Межі критики суду адвокатом дослідив ЄСПЛ
Адвокат має право гостро критикувати дії суду в межах провадження, якщо це потрібно для захисту клієнта, а не для особистої образи судді. Покарання за такі слова можливе лише у виняткових випадках і не повинно змушувати адвокатів мовчати.
Дискусія
Передбачуваність і захист інвестицій: уроки проєкту для…
Інвестор передусім оцінює три речі: передбачуваність рішень, захист інвестицій та ефективність процедур. У багатьох громадах ці умови лише формуються, тому кожен крок інвестора пов’язаний з додатковими юридичними й фінансовими ризиками.
Гарантії діяльності
У НААУ представили звіт про порушення прав адвокатів у ТЦК
Комітет захисту прав адвокатів та гарантій адвокатської діяльності НААУ підготував зведений звіт про порушення професійних прав адвокатів і гарантій адвокатської діяльності з боку територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки за період з 2022 року до першого півріччя 2025 року.
За кордоном
Українські судді та адвокати обговорили міжнародні спори у Лондоні
У Лондоні, в офісі міжнародної юридичної фірми Kennedys, відбувся професійний захід у рамках Institutional Study Visit, присвячений сучасним аспектам міжнародних комерційних спорів та арбітражу. Участь у заході взяли українські судді та група українських адвокатів і юристів. Захід організувала член Ради Комітету НААУ з примусового виконання рішень Наталя Гнєзділова, що забезпечило високий професійний рівень програми та змістовний обмін досвідом між українськими та британськими фахівцями. До дискусії долучився також представник НААУ у Республіці Австрія (м. Інсбрук) Леонід Танцюра.
Дискусія
Наблизити адвокатуру до кращих європейських практик –…
Обговорення реформи адвокатури має спиратися на реальні умови: безпекові ризики воєнного часу, жорсткі процедурні вимоги до скликання з’їзду, відповідність закону європейським стандартам та пріоритет ратифікації Конвенції про захист професії адвоката.
Законодавство
Компенсація інвестицій через податки: ризики законопроекту №13415
Ідея створення системи податкових стимулів для переробної промисловості безумовно заслуговує на підтримку. Разом із тим, блоки державної допомоги, податкових пільг і адміністрування Реєстру інвесторів потребуть доопрацювання.