"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Загрози електронних аграрних розписок як ЦП озвучили у НААУ
Середнім та малим аграрним господарствам слід готуватися до важкої та тривалої боротьби на виживання. Адже глобальні фінансові ринки отримують потужний інструмент прямого впливу на аграрний ринок держави.
Комітет НААУ з питань аграрного, земельного та довкілевого права проаналізував проект «Про електронні аграрні розписки» (реєстр. №9266 від 02.05.2023), який Верховна Рада нещодавно ухвалила за основу.
Документом пропонується перетворити звичну для ринку аграрну розписку в електронний цінний папір.
Проект розроблявся з метою запровадження нового фінансового інструменту для кредитування сільськогосподарського виробництва, який, базуючись на перевагах аграрних розписок, що функціонують відповідно до Закону «Про аграрні розписки», дозволив би використовувати переваги ринків капіталу, депозитарної системи України, забезпечив би залучення коштів у сільське господарство з іноземних ринків через кореспондентські відносини Центрального депозитарію цінних паперів. Це, на думку суб’єктів законодавчої ініціативи, має покращити доступ виробників сільськогосподарської продукції до виробничих ресурсів та фінансування.
У НААУ зауважили, що законопроектом фактично створюється окремий правовий інститут для вже існуючого виду цінних паперів (електронні аграрні розписки). І, за задумом нардепів, аграрні розписки вже як цінні папери просто вилучаються зі сфери регулювання профільного Закону «Про аграрні розписки».
Натомість запроваджуються безпрецедентні засоби правового регулювання обігу новостворених цінних паперів та гарантій. Вони суттєво відрізняються як від засобів, передбачених для обігу стандартних цінних паперів, так і від обігу чинних аграрних розписок. Відрізняються настільки, що знадобилися, з одного боку, концептуальні зміни до законодавства про цінні папери, а з іншого – повне виведення електронних аграрних розписок за межі правового регулювання відповідного профільного законодавства.
Ухвалення закону у редакції його проекту матиме наслідком паралельне існування інститутів аграрних розписок як товаророзпорядчих документів та як електронних цінних паперів, застерігають у Комітеті НААУ. Рівень плутанини при виборі механізмів кредитування сектору та інвестування в сільськогосподарське виробництво суттєво зросте. Крім того, за умови збереження редакції законопроекту, що запропонована, кредитори та інвестори наполягатимуть саме на електронних аграрних розписках. Це призведе до фактичної ліквідації інституту стандартних товаророзпорядчих аграрних розписок – моделі, яка добре прижилася на нашому ринку.
А от пріоритетне унормування по суті експериментальної законодавчої моделі, яка не пройшла випробування мирним часом і вільним ринком, в умовах повномасштабної військової агресії та воєнного стану, окупації, зневоднення, замінування та забруднення значних за обсягом територій країни, негарантованого енергопостачання через зруйнування відповідної інфраструктури, проблем із збутом вирощеної продукції несе значні непрогнозовані ризики, які є невід’ємною частиною будь-якого складного експерименту в неналежних умовах.
Тож, роблять висновок у Комітеті НААУ, проект Закону №9266 доцільно повернути в профільне законодавче поле, доопрацювати його з урахуванням зауважень до концептуально тотожного законопроекту №2805 від 24.01.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування та обігу аграрних розписок».
Ці та інші зауваження і пропозиції направлені до Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики.
Популярні новини
Самоврядування
У CCBE засудили підміну НААУ громадськими організаціями
26 листопада в Парижі в рамках заходів, організованих Радою адвокатів і правничих товариств Європи, відбулося засідання Платформи для обміну, співпраці та просвітницької діяльності (PECO-комітет CCBE).
Етика
Наслідки зупинення дії рішення КДКА розʼяснила РАУ
Як рахувати строк дисциплінарного стягнення у вигляді зупинення права на заняття адвокатською діяльністю, якщо Вища кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури тимчасово зупинила дію рішення КДКА регіону, а адвокат у цей період продовжував працювати?
Самоврядування
Заява Комітету НААУ щодо маніпулятивного журналістського…
Заява Комітету НААУ з питань інформаційної політики та взаємодії із засобами масової інформації щодо маніпулятивного журналістського матеріалу, спрямованого на дискредитацію інституту адвокатури.
Дискусія
Висновки ЄСПЛ і ЄКСП у трудових спорах: проблеми застосування…
14 листопада в Навчально-науковому інституті права КНУ імені Тараса Шевченка відбулася Всеукраїнська міждисциплінарна науково-практична конференція «Трудові та соціальні права в Україні: європейська інтеграція, воєнний стан, повоєнне відновлення».
Законодавство
Примусове виконання: посилювати наявні механізми, а не залучати…
Обов’язкова участь органів опіки та соціальних служб на стадії примусового виконання рішень за участю дітей лише затягне провадження. Яких фахівців залучати, має вирішувати виконавець, а сторони й зараз можуть клопотати про участь соцпрацівників і психологів.
Навчання
Як належно зафіксувати думку дитини для суду: поради адвокатам
У сімейних спорах, про визначення місця проживання, участь у вихованні, позбавлення чи поновлення батьківських прав, саме спосіб отримання та документування висловлювань дитини впливає на те, чи сприйме суд таку думку як автентичну, добровільну і вільну від тиску дорослих. Але відсутність єдиного підходу до з'ясування думки дітей, залучення психологів, застосування аудіо- чи відеофіксації та відображення цих даних у матеріалах справи створює ризики формального «вислуховування» та перекручення реальної волі дитини.
За кордоном
В Едінбурзі говорили про війну в Україні та верховенство права
21 листопада у приміщенні Faculty of Advocates, однієї з найстаріших адвокатських інституцій Європи, відбулася фахова дискусія «Війна в Україні та верховенство права». Захід об’єднав провідних українських і британських правників, які обговорили ключові виклики для систем правосуддя в умовах війни, агресії та загроз демократії.
Законодавство
Добровільне виконання рішень: як збалансувати інтереси стягувача і…
Для забезпечення виконання судових рішень та запобігання зловживанням з боку стягувачів необхідні реальні механізми. Такими можуть стати обов’язкове зазначення актуальних банківських реквізитів позивача, удосконалення механізму добровільної сплати та покладення витрат на стягувача у разі безпідставного повторного стягнення.