Видання явно кримінально протиправного наказу або розпорядження вже криміналізоване – Комітет НААУ
Кримінальний кодекс України вже передбачає відповідальність за видання явно кримінально протиправного наказу або розпорядження командиром чи начальником військового формування. Це перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень. Але конкретизувати певний вид перевищення можна у спеціальній нормі.
На це звернули увагу у Комітеті НААУ з питань кримінального права та процесу, де проаналізували проект Закону № 9391 від 16.06.2023 «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення відповідальності за видання явно кримінально протиправного наказу або розпорядження».
Автор законодавчої ініціативи виходив з того, що службова особа, яка віддала явно злочинний наказ (розпорядження), підлягає кримінальній відповідальності за зловживання владою або службовим становищем відповідно до статті 364 Кримінального кодексу України). Проте ця стаття не охоплює видання кримінально протиправного наказу чи розпорядження командиром/начальником військового формування. Тому пропонується запровадити відповідний склад злочину у новій статті 403-1.
Водночас, вважають у НААУ, це діяння вже охоплюється статтею 426-1 (Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень) Кримінального кодексу України. І прийняття Закону у редакції, запропонованій проектом, штучно розширить криміналізацію діянь. Якщо ж існує потреба у конкретизації певного виду перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, то положення, запропоновані проектом, доцільно закріпити у новій статті КК за порядковим номером 426-2.
Ці та інші зауваження і пропозиції було направлено Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності для врахування під час доопрацювання законопроекту.
Популярні новини
Навчання
Як адвокату не згоріти на роботі: психологиня поділилася порадами
Війна та пов'язані з нею виклики значно посилили психологічне навантаження на адвокатів. Вони щодня стикаються з людським горем, невизначеністю та стресом. Не дивно, що статистика свідчить про високий рівень емоційного вигорання захисників прав людини.
Законодавство
Хто визначатиме доброчесність голови АРМА і за якими критеріями?
Непрозорі вимоги, підходи та механізми відбору кандидатів на посади голови та працівників Агентства з розшуку та менеджменту активів несуть у собі корупційні ризики.
Дискусія
Пріоритетне право на опіку: новий крок до захисту прав дітей і…
Запровадження механізмів завчасного визначення майбутніх опікунів забезпечить реалізацію прав та інтересів дітей, які залишилися без батьківського піклування, а також повнолітніх осіб, які можуть втратити дієздатність внаслідок психічних розладів чи інших обставин.
Законодавство
Втручання у діяльність адвоката: 5 аргументів «за» деталізацію…
Національна асоціація адвокатів України висловила підтримку проекту Закону № 12320 від 16.12.2024 про внесення змін до КУпАП, КК та КПК щодо забезпечення дотримання гарантій адвокатської діяльності».
Самоврядування
Сьогодні останній день сплати адвокатами внеску за 2025 рік
Згідно з п.2.5 Положення про внески на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 03.02.2017 №4, адвокати сплачують щорічні внески до 31 січня поточного року. Порушення порядку та строків сплати внесків є невиконанням рішення органу адвокатського самоврядування та відповідно вважається дисциплінарним проступком.
Законодавство
Рішення прийматиме управитель, а відповідатиме - власник…
З прийняттям арештованих активів в управління до управителя не мають переходити зобов’язання власника активів, які пов’язані зі здійсненням ним права власності.
Дискусія
Звільнення, переведення, перевірки: що змінилось у трудовому праві
Воєнний стан, який триває у країні вже майже три роки, суттєво вплинув на організацію трудових відносин, які законодавцю довелося адаптувати до нових умов. Але практику застосування нових законів безумовно формують суди.
Законодавство
Поняття сталкінгу має бути юридично визначеним, - Комітет НААУ
Запровадження в Україні кримінальної відповідальності за незаконне переслідування (сталкінг) має на меті імплементацію відповідних положень Стамбульської конвенції. Втім, пропонована диспозиція нової статті Кримінального кодексу містить деякі юридичні вади.