"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
З прийняттям законопроєкту № 5837 може бути розширений перелік підстав для проведення позапланових перевірок

НААУ направила до Верховної Ради України зауваження та пропозиції до проєкту Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю)» (реєстр. 5837 від 05.08.2021).
Відповідний правовий аналіз документа здійснив Комітет з питань захисту прав бізнесу та інвесторів, що діє у складі НААУ.
Законопроєкт розроблено з метою виконання Державної програми стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених обмежувальними заходами щодо запобігання виникненню і поширенню COVID-19, на 2020 – 2022 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 534. А також для:
- удосконалення засад державного нагляду (контролю);
- уніфікації процедури здійснення заходів державного нагляду (контролю);
- виключення неефективних та обтяжливих норм державного контролю, що містить чинний Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
НААУ вважає, що норми законопроєкту, дійсно, спрямовані на розвиток інтегрованої системи державного нагляду (контролю), оскільки включають в себе запровадження електронного кабінету та розширення змісту і доступності до інформації про заплановані заходи. Це полегшує отримання такої інформації, спрощує комунікацію між суб'єктами господарювання, органами державного контролю та їх посадовими особами, а також підвищує рівень освіченості бізнесу. Крім того забезпечується можливість надання інформації та проведення документарних перевірок дистанційно.
Проте деякі з цих норм надають контролюючим органам можливість посилювати тиск на бізнес шляхом розширення переліку підстав для проведення позапланової перевірки, а також можливість діяти «на власний розсуд» без обмежень. Це може створити передумови для розвитку корупції та не узгоджується з принципом правової визначеності.
З детальними зауваженнями та пропозиціями можна ознайомитися за посиланням.
Текст і фото підготовлені командою Координатора комітетів НААУ
Популярні новини

Різне
Адвокати підсумували тиждень захисту бізнесу велозаїздом
У НААУ завершили тиждень захисту бізнесу незвичним форматом. Після оприлюднення тематичних публікацій і проведення серії круглих столів про наслідки скасування Господарського кодексу адвокати зібралися на підсумкове засідання… у крос-кантрійних перегонах.

Дискусія
Чому в затримці формування КК ВККС адвокати вбачають загрозу…
Для України звичною стала практика, коли норми закону спершу приймаються, а потім нівелюються. Але коли реформа за реформою обирають взірців доброчесності, а їх «святість» порушує будь-які закони, логіка побудови карткового будиночку ламається вщент.

Дискусія
Експерти мають винятковий потенціал, який варто розвивати спільно…
Професії адвоката і експерта можуть і повинні розвиватися, навчаючись одна в одної, обмінюючись досвідом та кращими практиками. Разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та ефективну систему правосуддя, гідну європейської України.

Взаємодія
У вихідні не працюватимуть електронні судові сервіси
На суботу, 12 липня, заплановано глобальні роботи на інфраструктурі ДП «Інформаційні судові системи». У звʼязку із цим, в цей день з продовженням на 13 липня, можуть бути недоступні сервіси електронного суду, електронного кабінету та інші.

Дискусія
Як пережити скасування ГК без утрат — радили адвокати за круглим…
Що зміниться для бізнесу після скасування Господарського кодексу? Як тепер укладати договори, хто нестиме відповідальність, як захищати інтереси у спорах і чим компенсувати втрату спеціального регулювання?

Дискусія
Прозорі правила будівельної галузі: навіщо Україні Містобудівний…
Українське містобудівне законодавство залишається фрагментарним, суперечливим і непридатним до завдань відбудови. Тож ідея кодифікації викликає значний інтерес і серед юристів, і серед фахівців будівельної галузі.

Дискусія
Укріплення суверенітету країни потребує нової моделі формування…
Модель конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів, запроваджена як антикризова, себе вичерпала. Бездіяльність ВРП щодо формування нового складу КК, відсутність відповідальності та наявні ознаки політичного впливу свідчать: повноваження мають бути передані безпосередньо законодавчо визначеним субʼєктам формування ВККС.

Законодавство
Аграрна підтримка не може зводитися до досягнення KPI – Комітет НААУ
Підміна державної аграрної політики орієнтацією на показники ігнорує реальні потреби сільського господарства в умовах війни.