"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Законопроєкт щодо закриття кримінального провадження у зв’язку з декриміналізацією діяння підтримано НААУ

Відповідний правовий аналіз проєкту Закону України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо закриття кримінального провадження в зв’язку з декриміналізацією діяння» (реєстр. № 7630 від 02.08.2022) здійснив Комітет з кримінального права та процесу НААУ.
Законотворча ініціатива спрямована на створення належного правового механізму закриття кримінального провадження у зв’язку з декриміналізацією діяння.
Листом Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності від 03.08.2022 до НААУ запропоновано висловити правову позицію щодо цього законопроєкту.
Змінами до Кримінального процесуального кодексу України пропонується виключити п. 4 ч. 1 ст. 284 КПК України як такий, що визнаний неконституційним, і доповнити зазначену статтю новим пунктом, згідно з яким підставою для закриття кримінального провадження є втрата чинності законом, яким встановлювалася кримінальна протиправність діяння, у вчиненні якого підозрюється чи обвинувачується особа. Також запропоновано унеможливити закриття кримінального провадження за цією підставою в разі, якщо підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує. За таких обставин кримінальне провадження буде продовжуватися в загальному порядку, передбаченому КПК України, і у випадку визнання особи винуватою у вчиненні кримінального правопорушення та ухвалення судом обвинувального вироку вона звільняється від покарання (доповнення п. 2 ч. 4 ст. 374 КПК України).
За результатами здійсненого правового аналізу НААУ підтримала законодавчу ініціативу.
Текст і фото підготовлені командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини

Різне
Адвокати підсумували тиждень захисту бізнесу велозаїздом
У НААУ завершили тиждень захисту бізнесу незвичним форматом. Після оприлюднення тематичних публікацій і проведення серії круглих столів про наслідки скасування Господарського кодексу адвокати зібралися на підсумкове засідання… у крос-кантрійних перегонах.

Дискусія
Чому в затримці формування КК ВККС адвокати вбачають загрозу…
Для України звичною стала практика, коли норми закону спершу приймаються, а потім нівелюються. Але коли реформа за реформою обирають взірців доброчесності, а їх «святість» порушує будь-які закони, логіка побудови карткового будиночку ламається вщент.

Дискусія
Експерти мають винятковий потенціал, який варто розвивати спільно…
Професії адвоката і експерта можуть і повинні розвиватися, навчаючись одна в одної, обмінюючись досвідом та кращими практиками. Разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та ефективну систему правосуддя, гідну європейської України.

Взаємодія
У вихідні не працюватимуть електронні судові сервіси
На суботу, 12 липня, заплановано глобальні роботи на інфраструктурі ДП «Інформаційні судові системи». У звʼязку із цим, в цей день з продовженням на 13 липня, можуть бути недоступні сервіси електронного суду, електронного кабінету та інші.

Дискусія
Як пережити скасування ГК без утрат — радили адвокати за круглим…
Що зміниться для бізнесу після скасування Господарського кодексу? Як тепер укладати договори, хто нестиме відповідальність, як захищати інтереси у спорах і чим компенсувати втрату спеціального регулювання?

Дискусія
Прозорі правила будівельної галузі: навіщо Україні Містобудівний…
Українське містобудівне законодавство залишається фрагментарним, суперечливим і непридатним до завдань відбудови. Тож ідея кодифікації викликає значний інтерес і серед юристів, і серед фахівців будівельної галузі.

Дискусія
Укріплення суверенітету країни потребує нової моделі формування…
Модель конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів, запроваджена як антикризова, себе вичерпала. Бездіяльність ВРП щодо формування нового складу КК, відсутність відповідальності та наявні ознаки політичного впливу свідчать: повноваження мають бути передані безпосередньо законодавчо визначеним субʼєктам формування ВККС.

Законодавство
Аграрна підтримка не може зводитися до досягнення KPI – Комітет НААУ
Підміна державної аграрної політики орієнтацією на показники ігнорує реальні потреби сільського господарства в умовах війни.