"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
У разі прийняття законопроекту №5396 вірогідне притягнення батьків до відповідальності за вчинення їх дітьми одних і тих самих правопорушень – Комітет з сімейного права
НААУ вважає за доцільне повернути Законопроект № 5396 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності батьків або осіб, які їх замінюють, за вчинення їх дітьми окремих правопорушень у сферах безпеки дорожнього руху та торгівлі» (реєстр. № 5396 від 16.04.2021) на доопрацювання.
Відповідний правовий аналіз було здійснено Комітетом з сімейного права НААУ на запит Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики.
У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що «він спрямований на створення безпеки дорожнього руху, захисту життя та здоров’я громадян, малолітніх та неповнолітніх дітей, дотримання правил торгівлі.
Законопроектом пропонується внести зміни до статей 139 та 160 КУпАП. Зокрема, статтю 139 пропонується доповнити частинами 2 та 3, якими передбачити адміністративну відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють, за створення перешкод для дорожнього руху неповнолітніми та малолітніми дітьми. Статтею 160 пропонується передбачити адміністративну відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють, за здійснення торгівлі в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в інших невстановлених місцях неповнолітніми та малолітніми дітьми.
Проте, на даний час вже існують норми, які встановлюють відповідальність батьків за вчинення дітьми у віці від чотирнадцяти до шістнадцяти років адміністративних правопорушень (ч. 3 ст. 184 КУпАП), а також механізм притягнення до відповідальності батьків, в тому числі, якщо діти у віці до чотирнадцяти років вчиняють протиправні дії (ч. 1 ст. 184 КУпАП).
Тобто у разі прийняття законопроекту виникне вірогідність притягнення батьків до відповідальності за вчинення їх дітьми одних і тих самих правопорушень на основі відповідних частин ст. 139, 160 і 184 КУпАП, що є порушенням норм статті 61 Конституції України, що встановлює заборону притягнення до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Крім того, законопроект не передбачає внесення змін до ст. 184 КУпАП, які б виключали можливість притягнення до відповідальності батьків за створення перешкод для дорожнього руху неповнолітніми та малолітніми дітьми та за здійснення торгівлі в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в інших невстановлених місцях.
НААУ погоджується в цілому із зауваженнями, висловленими Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України, у висновку на законопроект, а тому вважає за необхідне врахувати їх при прийнятті рішення Комітетом щодо законопроекту. Адже прийняття проекту закону в існуючій на даний час редакції не матиме наслідком реалізацію завдань, визначених в пояснювальній записці до нього.
Більш детально із зауваженнями Комітету з сімейного права можна ознайомитися за посиланням.
Текст і фото підготовлено командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини
Видання
Вийшов друком п’ятий том серії «Адвокатська біографістика» про…
У видавничій серії НААУ «Адвокатська біографістика» побачило світ нове видання: «Адвокат Антін Горбачевський та його доба». Книга присвячена українському адвокату, громадському, державному та політичному діячу, видавцю, дипломату й меценату.
Дискусія
Бізнес на Мальті: реєстрація, ліцензії та податкові стимули…
Однією із найбільш інвестиційно привабливих юрисдикцій Європейського Союзу залишається Республіка Мальта. Можливості створення та розвитку бізнесу в цій країни обговорили учасники круглого столу, організованого Комітетом НААУ з питань захисту бізнесу та інвесторів.
Законодавство
Недопустимість доказу через брак його ідентифікації у протоколі: чи…
Кримінальний процесуальний кодекс уже зобовʼязує фіксувати в протоколі обшуку відомості про вилучені речі. Достатність ідентифікаційних ознак у кожному випадку має оцінювати суд, вирішуючи питання про допустимість доказів у конкретній справі.
Захист військових
Усі курси ВША для ветеранів, що поновлюють адвокатську діяльність,…
Рада адвокатів України звільнила адвокатів-ветеранів ЗСУ, які відновлюють діяльність після її зупинення на рік і більше через виконання обов’язку захисту держави, від оплати курсів з підвищення професійного рівня, що проводить Вища школа адвокатури. Пільга діє протягом року з дати поновлення права на професію.
Етика
Результати НСРД не можна використовувати у дисциплінарках проти…
Матеріали негласних слідчих (розшукових) дій, отримані шляхом втручання у приватне спілкування, не можуть передаватися й використовуватися в дисциплінарних провадженнях щодо адвокатів. Адже КПК не дозволяє слідчому чи прокурору використовувати їх поза межами кримінального процесу.
ЄРАУ
Доступ до контактів адвокатів у ЄРАУ відновлено
Рада адвокатів України відкрила для публічного доступу дані Єдиного реєстру адвокатів України, які були закриті на початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Рішення ухвалено на засіданні 12–13 грудня.
БПД
Комісіям з оцінювання якості БПД уточнять статус та процедуру…
Рада адвокатів України прийняла за основу проекти нової редакції Положення про комісію з оцінювання якості БПД та Регламенту її діяльності. Вони мають системно оновити процедури розгляду звернень, підстави для ухвалення рішень і взаємодію комісій з органами адвокатського самоврядування.
Доступ до професії
РАУ змінила формулу підвищення професійного рівня у перший рік…
За базовим правилом кожен адвокат, виконуючи обовʼязок підвищити професійний рівень, має за рік набрати 15 залікових годин. Для тих, хто тільки-но отримав свідоцтво й склав присягу, встановлено «мʼякший» порядок.