НААУ вважає недопустимим намагання законодавців включити норми процесуального права у Сімейний кодекс України
Комітетами з сімейного права, з цивільного права та процесу НААУ здійснено правовий аналіз проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення місця проживання дитини в безспірному порядку», реєстр. № 4154 від 25.09.2020 року.
НААУ вважає за доцільне повернути Законопроект № 4154 на доопрацювання.
Намагання законодавців включити в Сімейний кодекс України питання процедури вирішення питання між батьками щодо місця проживання дитини призведе до ще більшої правової колізії, оскільки в матеріальний закон намагаються включити норми виключно процесуального характеру, що є недопустимим. Такі визначення, як «окреме провадження», «строк розгляду справи», «розгляд справи без виклику учасників справи» не відповідають суті та характеру Сімейного кодексу України.
Намагання змішати норми матеріального й процесуального права призведе до грубого порушення принципу правової визначеності, адже текст закону має бути легкодоступним, чітким та однозначним, аби особа мала можливість скерувати свою поведінку.
Крім того, недоречним є доповнення статті 293 Цивільного процесуального кодексу України словами «про визначення місця проживання дитини в безспірному порядку». Адже під час розгляду відповідних справ у порядку окремого провадження може виникнути спір про право, який за заявою заінтересованих осіб вирішується в порядку позовного провадження.
Також законодавець у пояснювальній записці оперує терміном «сімейний кіднепінг», незважаючи на те, що в чинному законодавстві на сьогодні немає визначення поняття «сімейний кіднепінг», що і стає причиною його розповсюдження в нашій країні без жодної відповідальності винуватих осіб.
Із метою зупинення «сімейного кіднепінгу» законодавець має взяти на себе відповідальність та надати визначення на законодавчому рівні поняттю «сімейний кіднепінг», з’ясувати, чи це – злочин чи проступок, хто є суб’єктами сімейного кіднепінгу та яка відповідальність має наставати за наслідками його здійснення. Відповідних змін, у зв’язку з цим, потребують і норми Сімейного кодексу України (Глава 13 Розділу ІІІ Сімейного кодексу України, у тому числі ст. ст. 141, 160, 162), норми Кримінального кодексу України (стаття 146 КК України) тощо.
Більш детально із зауваженнями можна ознайомитися за посиланням.
Текст і фото підготовлені командою координатора комітетів НААУ
Популярні новини
Законодавство
Рішення прийматиме управитель, а відповідатиме - власник…
З прийняттям арештованих активів в управління до управителя не мають переходити зобов’язання власника активів, які пов’язані зі здійсненням ним права власності.
Дискусія
Звільнення, переведення, перевірки: що змінилось у трудовому праві
Воєнний стан, який триває у країні вже майже три роки, суттєво вплинув на організацію трудових відносин, які законодавцю довелося адаптувати до нових умов. Але практику застосування нових законів безумовно формують суди.
Законодавство
Поняття сталкінгу має бути юридично визначеним, - Комітет НААУ
Запровадження в Україні кримінальної відповідальності за незаконне переслідування (сталкінг) має на меті імплементацію відповідних положень Стамбульської конвенції. Втім, пропонована диспозиція нової статті Кримінального кодексу містить деякі юридичні вади.
БПД
Хто має визначати пріоритетність справ для адвоката?
«Захисник надає пріоритет кримінальним провадженням, у яких здійснює захист неповнолітніх за дорученням центру, зокрема, шляхом вжиття відповідних дій щодо перенесення участі в інших кримінальних провадженнях».
Підтримка
Ще 5 адвокатів отримали матеріальну підтримку від Опікунської ради…
28 січня 2025 року відбулось перше у цьому році засідання Опікунської ради НААУ. Розглянуто було 8 заяв від адвокатів, які опинились в скрутних життєвих обставинах через війну.
Cудова практика
Ордер є дійсним і без номеру справи - Верховний Суд
Чинне законодавство не містить вимоги про те, що в ордері на надання правничої допомоги повинно бути зазначено номер кримінального провадження, в якому адвокат має повноваження на надання допомоги, і процесуальний статус клієнта.
Законодавство
НААУ активізувала роботу з профільними комітетами Верховної Ради
У 2024 році комітети Національної асоціації адвокатів України опрацювали 132 законопроекти, що у 2,4 рази більше, ніж у попередній рік. Зауваження і пропозиції готувалися в рамках запитів профільних парламентських комітетів.
Дискусія
Переваги використання соцмереж у діяльності адвоката обговорили в…
Соціальні мережі можуть стати надійним інструментом у діяльності адвоката, що прискорює виконання повсякденних задач, мінімізує витрати у конкурентній боротьбі та автоматизує процеси. Проте необхідно переконатись в надійності і безпеці технологічних рішень.