"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Вимоги до захисту Реєстру відступлень права грошової вимоги слід конкретизувати - НААУ

Проект Закону «Про факторинг» є кроком уперед у регулюванні відносин, повʼязаних із виконанням договорів, у яких виникає право грошової вимоги. Водночас, документ варто доопрацювати. Зокрема, в частині захисту інформації у реєстрі, що запроваджується.
Зауваження і пропозиції до проекту Закону № 12306 від 11.12.2024, який Верховна Рада ухвалила за основу, висловили у Комітеті Національної асоціації адвокатів України з питань митного та податкового права.
Адвокати підкреслили, що особливої актуальності проект набуває в контексті сучасних викликів. Адже факторинг може стати ефективним інструментом підтримки ліквідності підприємств, прискорення оборотності активів та уникнення касових розривів. А це критично важливо для безперервності господарської діяльності в умовах обмеженого доступу до традиційного банківського кредитування.
Важливим елементом регулювання є запровадження публічного електронного Реєстру відступлень права грошової вимоги за договорами факторингу, адміністратором і держателем має стати Нацбанк. Зокрема, це дозволить знизити ризики шахрайських дій, пов’язаних із подвійним відступленням одного й того ж права вимоги. Також реєстр підвищить прозорість факторингових операцій, адже відомості будуть відкритими та загальнодоступними.
Втім, хоча норми проекту і містять положення щодо захисту даних відповідно до законів «Про захист персональних даних» та «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», а також передбачає інтеграцію із Системою електронної взаємодії електронних ресурсів відповідно до Закону «Про публічні електронні реєстри», ці положення є занадто загальними та недостатніми з огляду на високу чутливість фінансової інформації.
На думку НААУ, необхідно встановити детальні вимоги до технічного захисту інформації в реєстрі, враховуючи сучасні кіберзагрози, які становлять реальну небезпеку для державних інформаційних систем, особливо в ситуації повномасштабної війни.
Зокрема, необхідно визначити конкретну відповідальність держателя, реєстратора та користувачів за порушення вимог до захисту інформації у реєстрі, а також передбачити регулярний незалежний аудит системи захисту інформації. Важливо деталізувати процедури відновлення даних у випадку технічних збоїв або кібератак, що забезпечить безперервність функціонування реєстру.
Також Комітет НААУ висловив зауваження і пропозиції до проекту в частині регулювання транскордонного факторингу та врахування специфіки окремих видів факторингу, з якими можна ознайомитися за посиланням.
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Популярні новини

Дискусія
Чому в адвокатів неможливий «невідкладний» обшук пояснили в НААУ
Обшук у адвоката не може проводитися без ухвали слідчого судді. Невідкладні обшуки у приміщеннях адвоката чи його транспортних засобах є незаконними, адже кримінальний процесуальний закон передбачає спеціальну процедуру.

Дискусія
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…
Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

Дискусія
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі
Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

Дискусія
Лідія Ізовітова: Моніторинг CCBE має стати щитом адвокатури від…
12 вересня у Кишиневі, під час Міжнародної конференції Союзу адвокатів Республіки Молдова, голова Національної асоціації адвокатів України Лідія Ізовітова виступила з ініціативою посилити роль Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE) у процесі реформування адвокатури в країнах, що прямують до Європейського Союзу.

Самоврядування
Акти РАУ не визначають прав і обовʼязків людини – рішення КС
Рішення та інші акти органів адвокатського самоврядування внормовують професійну діяльність адвокатів та не визначають їхніх прав і обов’язків у розумінні частин другої та третьої статті 57 Конституції України та інших її приписів.

Самоврядування
Набрання чинності рішеннями ОАС: КС підтвердив конституційність…
Ч. 3 ст. 57 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно з якою рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями, відповідає Конституції України.

Призначення
У НААУ створено Комітет з питань лобіювання
З метою надання підтримки та проведення навчань адвокатам, які прагнуть брати участь у лобіюванні та адвокації при Національній асоціації адвокатів України створено постійно діючий колегіальний дорадчий орган - Комітет з питань лобіювання.

Захист військових
Суд підтвердив, що підставою звільнення зі служби через догляд може…
Військовослужбовці, які під час воєнного стану звільняються за сімейними обставинами у зв’язку з необхідністю постійного догляду за дружиною чи чоловіком з інвалідністю I або II групи, мають підтверджувати цю підставу висновком лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) та довідкою за формою №080-4/о.