"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Комітет з кримінального права та процесу висловив низку зауважень до законопроекту № 2620

18 грудня 2019 року у Верховній Раді України було зареєстровано проєкт Закону України «Про внесення зміни до статті 183 Кримінального процесуального кодексу України щодо особливостей визначення розміру застави при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою за вчинення тяжкого або особливо тяжкого корупційного злочину» (реєстр. № 2620).
Вказаним законопроєктом пропонується внести зміни до статті 183 КПК України (доповнити частину четверту пунктом четвертим), внаслідок яких слідчий суддя, суд буде уповноважений при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, не визначати розмір застави у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого корупційного злочину.
Зважаючи на особливу важливість питання забезпечення дотримання прав особи під час здійснення кримінального судочинства, Комітетом з кримінального права та процесу НААУ було здійснено аналіз проєкту Закону України (реєстр. № 2620), за результатами якого, було напрацьовано ряд суттєвих зауважень до зазначеного законопроєкту (з текстом зауважень можна ознайомитися за посиланням).
НААУ вважає, що прийняття Закону матиме наслідком звуження чинних на сьогодні процесуальних прав та гарантій сторони захисту, а тому вбачає за доцільне відхилити запропонований проєкт Закону (реєстр. № 2620).
Результати вказаного правового аналізу були направлені на адресу Голови Верховної Ради України, Голів Комітетів Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності, правової політики та антикорупційної політики, народних депутатів України, правозахисних та міжнародних організацій, зокрема до Офісу Ради Європи в Україні, ОБСЄ, Amnesty International в Україні, Української Гельсінської спілки, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Популярні новини

БПД
НААУ заявляє про дискримінаційність змін до порядку відбору…
Урядовий комітет під головуванням Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Тараса Качки відхилив зауваження адвокатури; НААУ наголошує на порушенні європейських стандартів та готує судове оскарження у разі ухвалення постанови.

Гарантії діяльності
РАУ закликала Президента підписати Закон про відповідальність за…
15 вересня 2025 року Рада адвокатів України на позачерговому засіданні ухвалила звернення до Президента із проханням підписати Закон № 4547-IX від 16.07.2025, який запроваджує адміністративну відповідальність за публічне ототожнення адвоката з клієнтом.

Дискусія
Чому в адвокатів неможливий «невідкладний» обшук пояснили в НААУ
Обшук у адвоката не може проводитися без ухвали слідчого судді. Невідкладні обшуки у приміщеннях адвоката чи його транспортних засобах є незаконними, адже кримінальний процесуальний закон передбачає спеціальну процедуру.

Дискусія
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…
Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

Дискусія
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі
Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

Дискусія
Лідія Ізовітова: Моніторинг CCBE має стати щитом адвокатури від…
12 вересня у Кишиневі, під час Міжнародної конференції Союзу адвокатів Республіки Молдова, голова Національної асоціації адвокатів України Лідія Ізовітова виступила з ініціативою посилити роль Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE) у процесі реформування адвокатури в країнах, що прямують до Європейського Союзу.

Самоврядування
Акти РАУ не визначають прав і обовʼязків людини – рішення КС
Рішення та інші акти органів адвокатського самоврядування внормовують професійну діяльність адвокатів та не визначають їхніх прав і обов’язків у розумінні частин другої та третьої статті 57 Конституції України та інших її приписів.

Самоврядування
Набрання чинності рішеннями ОАС: КС підтвердив конституційність…
Ч. 3 ст. 57 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно з якою рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями, відповідає Конституції України.