Туризм під час епідемії коронавірусу. Що варто знати? | НААУ

Головна цитата

Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) 11 березня оголосила пандемію коронавірусу COVID-19 у світі. А також оприлюднила застереження про зростання найближчим часом кількості нових випадків зараження. Постає питаття: «Що робити українцям»?

Публікація

Туризм під час епідемії коронавірусу. Що варто знати?

16:35 Пт 20.03.20 Автор : Олег Поваляєв 2211 Переглядів Версія для друку

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України наша держава повністю закрила авіасполучення з 00:00 у ніч з 16 на 17 березня і аж до 00:00 у ніч з 2 на 3 квітня.

Як же діяти тим, хто не встиг повернутись до України?

По-перше, необхідно виявляти підвищену увагу та обережність, а також дотримуватись та виконувати вимоги місцевих органів влади. І звісно – уникати відвідання уражених вірусом регіонів.

По-друге, слідкувати за рекомендаціями подорожуючим на сайті МЗС України та вебресурсі «Поради подорожуючим від Консульської служби України».

По-третє, повідомити про своє місце перебування та контактні дані найближчій дипломатичній установі України.

Що це дасть?

Через обмежувальні заходи урядів іноземних країн, в українців можуть виникнути труднощі з квитками чи документами. Наприклад, у дозволів на перебування в певних країнах можуть закінчитись терміни дії.

МЗС України обіцяє надавати максимального сприяння в оформленні таких документів, а також працювати з урядами іноземних країн аби зробити процес оформлення нових документів оперативнішим та безболісним. Саме тому звертаємо Вашу увагу, що працює цілодобова «гаряча лінія» МЗС України за телефоном: +38-044-238-16-57.

Коли і звідки відправлятимуться рейси - громадян повідомлятимуть посольства. Крім того, ця інформація буде на офіційних сайтах Міністерства закордонних справ та Міністерства інфраструктури.

Відповіді на найбільш поширені питання ви знайдете за посиланням https://mfa.gov.ua/news/koronavirus-2019-faq. Слідкувати необхідно також за оперативними сторінками МЗС.

Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст. 906 Цивільного кодексу України відповідальність покладена на виконавця надання послуг. Під поняттям виконавця надання послуг, у даному конкретному випадку, варто розуміти відповідальність туристичних компаній та авіаперевізників.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про туризм» фінансове забезпечення відповідальності покладено на туроператора та турагента.  

Відповідно до Повітряного кодексу України порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній та порядок затвердження розкладу руху авіаперевізників встановлюються авіаційними правилами України. Якщо цього вимагають міжнародні договори України або законодавство держави, до якої будуть здійснюватися повітряні перевезення, уповноважений орган з питань цивільної авіації додатково до наданого права на експлуатацію повітряної лінії письмово інформує про це компетентний орган цієї держави.

 Відповідно до Повітряного кодексу України обов'язки та відповідальність покладені на авіаційного перевізника. Крім того, Повітряним кодексом України передбачений порядок компенсацій, так само, як це передбачено і Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу.

Також до даних правовідносин можливо застосовувати Конвенцію про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень (Монреальська конвенція).

Щодо туристів за кордоном, то в загальному, їх можна поділити на дві категорії. Перша – ті хто подорожує чартерними рейсами туроператорів, тобто, де замовником рейса є туроператор. Друга – стосується тих, хто подорожує регулярними рейсами, де замовником є сам турист. У першому та другому варіанті всі туристи будуть повернуті назад в Україну, це лише справа часу.

Гроші за тури, які мали відбутись після 17 березня 2020 року та до закінчення карантинних заходів мають бути повернуті турфірмами та авіаперевізникам.

Залишається відповісти на основне питання: «Чи можливо очікувати на компенсацію матеріальних та моральних витрат, і що необхідно для цього  робити»?

Щоб мати можливість після повернення в Україну отримати відшкодування витрат необхідно: по-перше, зберігати документи про підтвердження таких витрат; по-друге, варто своєчасно повідомити туристичну агенцію та авіаперевізника про випадки затримання або скасування рейсів.

У разі виникнення ускладнень, при поверненні грошей чи компенсацій, слід у таких випадках звертатись до адвокатів.

Автор публікації: Олег Поваляєв

 

Інші публікації автора

Вестник:№3 березень 2024 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорії

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл