"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням

Головна цитата
«Якщо багаж втрачено або пошкоджено — одразу прямуйте до офісу Lost & Found, який є в кожному аеропорту», - адвокат С. Козирєв
Публікація
Проблеми з багажем — не трагедія: як отримати компенсацію в авіакомпанії
Затримки, пошкодження або втрата багажу — це ті збійні випадки, які можуть трапитися практично на кожному рейсі, в кожному аеропорту, у кожної авіакомпанії. При цьому, ні істерики, ні погрози, ні емоційні дописи в соціальних мережах, не допоможуть вирішити проблему. Як учинити правильно?
Головне — дотримати строки. У разі пошкодження багажу необхідно протягом 7 днів з моменту його отримання подати претензію до авіакомпанії (коли йдеться про затримку, то протягом 21 дня). Якщо ці строки пропущені, жоден адвокат чи суд уже не допоможе. Відповідно до міжнародних правил та норм, у виплаті компенсації буде відмовлено. Практично кожен другий пасажир не оформляє акт про неналежне перевезення багажу в аеропорту прибуття або не подає претензію своєчасно. До того ж це є умовами договору міжнародного повітряного перевезення та зазначені в авіаквитку.
І практика автора доводить, що у разі грамотного підходу, існують усі шанси отримати відшкодування за збійний випадок, якщо він уже стався. Так, після прибуття регулярним рейсом до Барселони громадяни виявили, що одного місця багажу не вистачає — в ньому були змінні речі. Пасажири не розгубилися. Вони виконали всю процедуру оформлення неналежного перевезення багажу, після чого продовжили подорож, купуючи необхідні речі та зберігаючи чеки. Оскільки багаж так і не знайшовся, після повернення додому, вони звернулися з претензією до авіакомпанії та отримали компенсацію.
Інший випадок пов’язаний із пошкодженням майна. Жінка подорожувала чартерним рейсом до Анталії з дитиною. Тож крім основного багажу, мала ще й дитячий візочок, який передали на завантаження перед бортом літака. Але після прибуття виявилося, що візок був повністю зламаний. Жінка оформила акт про неналежне перевезення багажу, а згодом подала претензію до авіакомпанії і отримала компенсацію.
Отже, аби вирішити проблему необхідно:
- не залишати зону прильоту аеропорту та звернутися до офісу Lost & Found;
- скласти акт про пошкодження або втрату багажу (PIR — Property Irregularity Report або DPR — Damage Property Report);
- у разі втрати багажу надати максимально детальний опис зовнішнього вигляду (колір, марка, тип, розмір) та внутрішнього вмісту (наприклад, піджак M&S — 400 євро, джинси D&G — 500 євро, три сорочки Gucci — 100 євро тощо);
- у разі пошкодження багажу детально описати всі пошкоджені елементи (ручки, коліщата, корпус) та характер пошкоджень (тріщини, відколи, вм’ятини тощо);
- зберегти посадковий талон, багажну бірку та складений акт для подальшої подачі цих документів разом із претензією до авіакомпанії;
- зібрати чеки, що підтверджують вартість речей у багажі.
Виконавши цю підготовчу роботу, аби не втратити право на отримання компенсації, необхідно також в межах строку подати претензію до авіакомпанії.
Варто зауважити, що іноді навіть у разі виконання усіх процедур та вимог авіакомпанії безпідставно відмовляють у виплаті належної компенсації. В таких випадках міжнародними конвенціями передбачене право пасажира захищати свої права протягом двох років.
За будь-яких умов варто пам’ятати, що у пасажира є не лише обов’язки, але й права. І ними потрібно користуватись, захищати свої інтереси. Найголовніше у будь-якій непередбачуваній ситуації під час подорожі зберігати спокій та виконати процедуру оформлення неналежного перевезення багажу. Виконання всіх процедур дозволить у разі затримки отримати свій багаж пізніше, або ж — компенсацію (у випадку пошкодження або втрати).
Матеріал опубліковано у виданні «Закон і Бізнес».

Сергій Козирєв
член Комітету НААУ з питань транспортного права
Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram.
Інші публікації автора

Публікація
Реформа АРМА: Чому юридична спільнота виступає проти законопроєкту №12374-д
Автор: Закон і Бізнес

Публікація
Проблеми з багажем — не трагедія: як отримати компенсацію в авіакомпанії
Автор: Закон і Бізнес

Публікація
Повернення судового збору стало простішим: алгоритм дій та підводні камені
Автор: Закон і Бізнес

Публікація
Гостьовий інвестор: як українцям отримати дозвіл на проживання в Угорщині
Автор: Закон і Бізнес

Публікація
Посадові особи товариств відповідатимуть за завдані збитки по-новому
Автор: Закон і Бізнес

Публікація
Пільговий проїзд для осіб з інвалідністю: право є, можливості обмежені
Автор: Закон і Бізнес