![]() |
17:36 Вт 15.04.25 |
Проблеми з багажем — не трагедія: як отримати компенсацію в авіакомпанії |
|
![]() Головна цитата
Затримки, пошкодження або втрата багажу — це ті збійні випадки, які можуть трапитися практично на кожному рейсі, в кожному аеропорту, у кожної авіакомпанії. При цьому, ні істерики, ні погрози, ні емоційні дописи в соціальних мережах, не допоможуть вирішити проблему. Як учинити правильно? Головне — дотримати строки. У разі пошкодження багажу необхідно протягом 7 днів з моменту його отримання подати претензію до авіакомпанії (коли йдеться про затримку, то протягом 21 дня). Якщо ці строки пропущені, жоден адвокат чи суд уже не допоможе. Відповідно до міжнародних правил та норм, у виплаті компенсації буде відмовлено. Практично кожен другий пасажир не оформляє акт про неналежне перевезення багажу в аеропорту прибуття або не подає претензію своєчасно. До того ж це є умовами договору міжнародного повітряного перевезення та зазначені в авіаквитку. І практика автора доводить, що у разі грамотного підходу, існують усі шанси отримати відшкодування за збійний випадок, якщо він уже стався. Так, після прибуття регулярним рейсом до Барселони громадяни виявили, що одного місця багажу не вистачає — в ньому були змінні речі. Пасажири не розгубилися. Вони виконали всю процедуру оформлення неналежного перевезення багажу, після чого продовжили подорож, купуючи необхідні речі та зберігаючи чеки. Оскільки багаж так і не знайшовся, після повернення додому, вони звернулися з претензією до авіакомпанії та отримали компенсацію. Інший випадок пов’язаний із пошкодженням майна. Жінка подорожувала чартерним рейсом до Анталії з дитиною. Тож крім основного багажу, мала ще й дитячий візочок, який передали на завантаження перед бортом літака. Але після прибуття виявилося, що візок був повністю зламаний. Жінка оформила акт про неналежне перевезення багажу, а згодом подала претензію до авіакомпанії і отримала компенсацію. Отже, аби вирішити проблему необхідно:
Виконавши цю підготовчу роботу, аби не втратити право на отримання компенсації, необхідно також в межах строку подати претензію до авіакомпанії. Варто зауважити, що іноді навіть у разі виконання усіх процедур та вимог авіакомпанії безпідставно відмовляють у виплаті належної компенсації. В таких випадках міжнародними конвенціями передбачене право пасажира захищати свої права протягом двох років. За будь-яких умов варто пам’ятати, що у пасажира є не лише обов’язки, але й права. І ними потрібно користуватись, захищати свої інтереси. Найголовніше у будь-якій непередбачуваній ситуації під час подорожі зберігати спокій та виконати процедуру оформлення неналежного перевезення багажу. Виконання всіх процедур дозволить у разі затримки отримати свій багаж пізніше, або ж — компенсацію (у випадку пошкодження або втрати). Матеріал опубліковано у виданні «Закон і Бізнес». ![]() Сергій Козирєв член Комітету НААУ з питань транспортного права Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram. |
|
© 2025 Unba.org.ua Всі права захищені |