"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
НААУ закликає ВР ухвалити законопроект №3602 про уточнення антикорупційного законодавства щодо членів КДКА
НААУ звернулася до Голови Верховної Ради з проханням розглянути на найближчому пленарному тижні законопроект №3602, який прибирає правову невизначеність щодо обов’язку подання декларацій для адвокатів, обраних до складу КДКА і ВКДКА.
Відповідний лист направила Голова НААУ, РАУ Лідія Ізовітова.
«НААУ підтримує напрацьований до 2 читання проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо уточнення переліку осіб, які входять до складу конкурсних, дисциплінарних комісій недержавних організацій професійного самоврядування (саморегулювання) для цілей фінансового контролю (реєстр. № 3602), яким пропонується комплексний та системний підхід для вирішення питання щодо фінансового контролю даної категорії осіб та усуває існуючу правову невизначеність.
Самоврядний незалежний інститут адвокатури розраховує на Вашу підтримку щодо прискореного розгляду та очікує на прийняття в цілому законопроекту реєстр.№ 3602 на пленарному тижні Верховної Ради України, що відбудеться у період з 15-18 червня 2021 року», - ідеться у листі.
Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики у березні розглянув на своєму засіданні зауваження та пропозиції, що надійшли від суб’єктів законодавчої ініціативи до проекту Закону України про внесення змін до частини п’ятої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» щодо усунення невизначеності обов'язків членів органів адвокатського самоврядування стосовно заповнення та подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (реєстр.№ 3602), прийнятого Верховною Радою України 05.03.2021 (Постанова Верховної Ради України № 1330-DQ за основу із скороченням строку його підготовки до другого читання.
Рада адвокатів України у рішеннях №30 і 31 вказувала на те, що розширене тлумачення Закону України «Про запобігання корупції» в частині віднесення Голови, членів кваліфікаційно- дисциплінарної комісії адвокатури, Голови та членів Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури до суб’єктів, визначених підпунктом «в» пункту частини першої статті 3 вказаного Закону, суперечить принципу правової визначеності, який є складовою принципу верховенства права та може розцінюватися як втручання в роботу недержавних професійних самоврядних організацій.
НААУ наголошує про те, що дія розділу VII Закону України «Про запобігання корупції» не поширюється на осіб, які входять до складу конкурсних, дисциплінарних, атестаційних комісій недержавних організацій професійного самоврядування (саморегулювання) і при цьому не є особами, зазначеними у пункті підпунктах «а», «в», пункту 2 частини першої статі 3 вказаного Закону.
Популярні новини
Самоврядування
Адвокатський внесок 2026: хто має право на пільги
До 31 грудня адвокати можуть подати заяви, за результатами розгляду яких рада адвокатів регіону та Національна асоціація адвокатів України вирішують питання про звільнення, зменшення чи відтермінування сплати щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування.
Дискусія
Чому в Україні запобіжний захід перетворився на превентивне…
Європейський підхід, закріплений у КПК, передбачає тримання під вартою як винятковий запобіжний захід: суди мають доводити неможливість мʼякших альтернатив і ретельно перевіряти ризики. Натомість на практиці його дедалі частіше застосовують майже автоматично, розмиваючи стандарти свободи.
За кордоном
Гучний голос адвоката не подіяв на індійський суд
Високий суд Делі визнав «надзвичайно неприйнятною» поведінку адвоката, який підвищив голос і намагався тиснути на суддю першої інстанції після відмови відкласти розгляд справи. Суд підкреслив, що «суддя є суддею» на будь-якому рівні судової системи, і неповага до суду є неприпустимою.
Дискусія
Незалежність адвокатури виключає участь зовнішніх експертів у…
Залучати міжнародних експертів у процес відбору в органи адвокатського самоврядування – це пряме втручання у незалежність конституційного інституту адвокатури. Адвокати мають самі визначатися кого обирати на керівні посади в органи адвокатського самоврядування.
Законодавство
Управління ризиками затоплення має спиратися на механізм…
Ухвалений за основу проект Закону щодо управління ризиками затоплення потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням вимог до організації Механізму цивільного захисту Європейського Союзу.
Законодавство
Гарантії для батьків, які виховують дітей самі, не мають обмежувати…
Ідея зрівняти гарантії для батьків, які самостійно виховують дітей, заслуговує на підтримку. Разом із тим, законодавчі зміни не повинні обмежувати право батька на шлюб і мають враховувати реальні, в тому числі воєнні, обставини самостійного виховання дитини.
Законодавство
Відступи від якості питної води: закон має містити чіткі правила
Запровадження до законодавства поняття «тимчасові відступи від вимог до якості питної води» без чіткого визначення та запобіжників, створює ризики для санітарно-епідеміологічної безпеки, прав споживачів і відповідності України європейським стандартам у сфері водопостачання.
Cудова практика
Межі критики суду адвокатом дослідив ЄСПЛ
Адвокат має право гостро критикувати дії суду в межах провадження, якщо це потрібно для захисту клієнта, а не для особистої образи судді. Покарання за такі слова можливе лише у виняткових випадках і не повинно змушувати адвокатів мовчати.