"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
До Верховної Ради внесено законопроект про скасування адвокатської монополії

На офіційному сайті Верховної Ради зареєстровано законопроект про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії) (реєстраційний номер 1013). Суб’єктом законодавчої ініціативи є Президент України, законопроект визначений як невідкладний. Наразі повний текст законопроекту та супровідних документів відсутні.
НААУ наголошує на тому, що 2016 року внесення змін до Конституції України стосовно виключного права адвокатів на представництво в судах було здійснено у повній відповідності до європейських демократичних практик. Зокрема, запровадження такої норми має підвищити якість правової професійної допомоги, яку, відповідно до Конституції, надає адвокатура.
Нагадаємо, законопроект про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя) (реєстраційний номер 3524) був розроблений із залученням представників різних політичних сил, громадськості, вітчизняного та міжнародного експертного середовища, у тому числі й експертів Європейської Комісії "За демократію через право" . текст законопроекту, підготовлений конституційною комісією, отримав загалом схвальну оцінку експертів Венеціанської Комісії, що засвідчено її Попереднім висновком у документі CDL-PI(2015)016 від 24 липня 2015 року. 23 жовтня 2015 року на 104-му пленарному засіданні Венеціанської Комісії було ухвалено Остаточний висновок (документ CDL-AD(2015)027), в якому зазначається, що "остання версія змін до Конституції України, підготовлена Робочою групою Конституційної Комісії з питань правосуддя, є дуже позитивною і добре підготовленою та заслуговує повної підтримки".
Конституційна Комісія у напрацьованому проекті врахувала всі ключові рекомендації Венеціанської Комісії, а також включила до нього пропозиції, отримані під час численних широких громадських та експертних обговорень, що відбулися, зокрема, в Києві, Харкові, Одесі, Львові, Дніпропетровську, Запоріжжі, Івано-Франківську і в яких взяли участь понад 500 експертів. До проекту увійшла значна частина рекомендацій, що були надіслані безпосередньо до Конституційної Комісії.
В такому контексті спроба зупинити впровадження адвокатської монополії на останньому етапі реалізації цієї конституційної зміни може бути розцінена як відступ від демократичних цінностей, рекомендацій Венеціанської комісії, та матиме наслідком погіршення ефективності судового захисту законних прав та інтересів громадян та юридичних осіб. Ця реформа була результатом консолідованих зусиль правничого товариства, законодавців, міжнародних інституцій, та стала одним із найбільш вдалих компонентів законодавчих змін у системі правосуддя.
Закликаємо народних депутатів провести відкриту дискусії щодо недоцільності такого кроку та його можливих наслідків за участю Національної асоціації адвокатів України як єдиної недержавної професійної організації адвокатури.
НААУ з розумінням ставиться до проблеми виключного представництва адвокатами держорганів та органів місцевого самоврядування у зв’язку з відсутністю конструктивної взаємодії з парламентом попереднього скликання щодо вчасної розробки та затвердження законопроекту про тендерні закупівлі професійної правничої допомоги цими суб’єктами . Разом з тим вважаємо за можливе на рівні ординарного закону врегулювати відстрочення на рік останнього етапу виключного представництва та залучення НААУ до роботи з ВРУ та Комісією щодо спільної розробки такого законопроекту.
Обов’язковою складовою такої дискусії має стати Комісія з питань правової реформи при Президентові України. Адже основним завданням Комісії визначено сприяння подальшому розвитку правової системи України на основі конституційних принципів верховенства права, пріоритетності прав і свобод людини і громадянина з урахуванням міжнародних зобов'язань України. Відповідно до своїх повноважень, Комісія готує та узагальнює пропозиції стосовно змін до Конституції України, законодавства про організацію судової влади, здійснення правосуддя тощо; вживає заходів з організації широкого громадського обговорення, насамперед у професійному середовищі за участю провідних фахівців різних галузей права, міжнародних експертів, напрацьованих законодавчих ініціатив з питань правової реформи в Україні; сприяє скоординованій реалізації правової реформи в Україні, проводить моніторинг ефективності її впровадження; сприяє налагодженню ефективної співпраці державних органів та інститутів громадянського суспільства з питань підготовки і реалізації правової реформи в Україні, їх взаємодії з міжнародними організаціями.
Ми закликаємо Комісію зібратися на засідання для обговорення конституційного законопроекту 1013, зважаючи на його важливість не лише для інституту адвокатури, але і для ефективності захисту прав усіх громадян. Висновок Комісії щодо цього законопроекту має бути зваженим і фаховим, враховувати позицію усіх зацікавлених сторін та зокрема адвокатської спільноти.
Наразі йдуть консультації щодо проведення позачергового з’їзду адвокатів для прийняття необхідних рішень від імені понад 50 тисяч адвокатів України.
Популярні новини

Дискусія
Тиск через мобілізацію та кримінальні справи: хто захистить…
Воєнний стан створює нові виклики для адвокатури: порушення професійних прав набули системного характеру, серед найпоширеніших форм тиску – мобілізація адвокатів під час виконання ними професійних обовʼязків та притягнення їх як обвинувачених у справах, де вони здійснювали захист.

Дискусія
Воєнні виклики адвокатури окреслили на конференції у Кишиневі
Завдяки чинному закону адвокатура України має конституційно закріплену незалежність і особливий статус, посилений судовою реформою 2016 року. Та воєнний час поставив професію перед новими викликами.

Дискусія
Лідія Ізовітова: Моніторинг CCBE має стати щитом адвокатури від…
12 вересня у Кишиневі, під час Міжнародної конференції Союзу адвокатів Республіки Молдова, голова Національної асоціації адвокатів України Лідія Ізовітова виступила з ініціативою посилити роль Ради адвокатських і правничих товариств Європи (CCBE) у процесі реформування адвокатури в країнах, що прямують до Європейського Союзу.

Самоврядування
Акти РАУ не визначають прав і обовʼязків людини – рішення КС
Рішення та інші акти органів адвокатського самоврядування внормовують професійну діяльність адвокатів та не визначають їхніх прав і обов’язків у розумінні частин другої та третьої статті 57 Конституції України та інших її приписів.

Самоврядування
Набрання чинності рішеннями ОАС: КС підтвердив конституційність…
Ч. 3 ст. 57 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», згідно з якою рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями, відповідає Конституції України.

Призначення
У НААУ створено Комітет з питань лобіювання
З метою надання підтримки та проведення навчань адвокатам, які прагнуть брати участь у лобіюванні та адвокації при Національній асоціації адвокатів України створено постійно діючий колегіальний дорадчий орган - Комітет з питань лобіювання.

Захист військових
Суд підтвердив, що підставою звільнення зі служби через догляд може…
Військовослужбовці, які під час воєнного стану звільняються за сімейними обставинами у зв’язку з необхідністю постійного догляду за дружиною чи чоловіком з інвалідністю I або II групи, мають підтверджувати цю підставу висновком лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) та довідкою за формою №080-4/о.

Привітання
Привітання з Днем адвоката Республіки Молдова
Шановні адвокати Республіки Молдова!