Використання електронного цифрового підпису у спілкуванні з податковою службою | НААУ

Головна цитата

Електронний кабінет дає змогу оперативно, в режимі 24/7, не виходячи з дому, надіслати запити на отримання інформації, отримати відомості про суми виплачених доходів й утриманих податків, необхідні для заповнення декларації, подати декларацію про доходи та звіт по ЄСВ, перевірити стан заборгованості зі сплати податків та зборів і навіть сплатити ЄСВ. І це далеко не весь перелік...

Публікація

Використання електронного цифрового підпису у спілкуванні з податковою службою

14:58 Пт 24.04.20 Автор : Наталія Кіптенко 2894 Переглядів Версія для друку

Останнім часом ми дедалі більше можемо спостерігати, як кількість паперових документів зменшується і все навколо переходить у цифровий формат – діджиталізується. Не винятком є й діяльність державних органів. Часи, коли треба було бігати з кабінету в кабінет та стояти в довжелезних чергах, щоб отримати якусь маленьку довідку, уже відходять у минуле.

Особливої актуальності дистанційне спілкування з державними органами й отримання всіляких адміністративних послуг у режимі он-лайн набуло із введенням в Україні карантину.

Сьогодні йтиметься про можливості спілкування з податковою службою за допомогою електронного сервісу інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет). Так, щоб увійти до Електронного кабінету, можна скористатися офіційним веб-порталом ДПС або перейти за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua.

Єдине, що вам потрібне для входу, це електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП), який можна отримати цілком безкоштовно. Одними з найпростіших способів є отримання ЕЦП або безпосередньо в податковому органі (однак для цього доведеться з’явитися туди особисто), або он-лайн, через «Приват24» (для клієнтів ПриватБанку). Також ви маєте змогу звернутися до будь-якого іншого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, перелік яких можна переглянути за посиланням: https://czo.gov.ua/ca-registry.

Щоб зробити користування Електронним кабінетом більш простим та доступним, Державна податкова служба України на своєму офіційному сайті опублікувала відеоуроки про те, як користуватися електронними сервісами.

Які ж можливості відкриваються перед нами?

Так, в Електронному кабінеті ми можемо:

– отримати доступ до особистої інформації – реєстраційних та облікових даних, у тому числі про об’єкти оподаткування: рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС із відповідних реєстрів інших державних органів (меню «Облікові дані платника»);

– отримати доступ до переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню «Вхідні/вихідні документи» та «Перегляд звітності»);

– переглянути стан розрахунку з бюджетом, зокрема інформацію щодо нарахованих і сплачених податків та зборів (меню «Стан розрахунків з бюджетом»);

– відправити до податкової листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»);

– надіслати запити на отримання інформації (меню «Заяви, запити для отримання інформації»);

– отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів (меню «Заяви, запити для отримання інформації» – заява про надання довідки);

– одержати відомості про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (меню «Заяви, запити для отримання інформації» – запит щодо отримання відомостей);

– подати звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (меню «Введення звітності»);

– подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (меню «Введення звітності», для громадян – також меню «ЕК для громадян»);

– скористатися іншими електронними сервісами.

Окрім того, в Електронному кабінеті також можна надіслати заяву про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок. Однак варто мати на увазі, що копії реєстраційних посвідчень реєстраторів розрахункових операцій надійдуть на адресу вашої електронної пошти, а щоб отримати оригінал, доведеться зачекати закінчення карантину.

Що корисного може бути для адвоката?

Електронний кабінет дає змогу оперативно, в режимі 24/7, не виходячи з дому, надіслати запити на отримання інформації, одержати  відомості про суми виплачених доходів й утриманих податків, необхідні для заповнення декларації, подати декларацію про доходи та звіт по ЄСВ, перевірити стан заборгованості зі сплати податків та зборів і навіть сплатити ЄСВ. І це далеко не весь перелік.

Які переваги використання ЕЦП?

Наприклад, розглянемо ситуацію з поданням податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація).

Згідно з чинним законодавством декларацію можна подати в будь-який із цих способів:

– особисто;

– уповноваженою на це особою;

– надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

– засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Для подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік встановлено граничний термін  – 30.04.2020 (у зв’язку з карантином продовжено до 30.06.2020 включно).

Варто пам’ятати, що відповідно до п.49.5. ст.49 Податкового кодексу України, у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Отже, обираючи засоби електронного зв’язку як спосіб подання, маємо більше часу для подання декларації і менше шансів пропустити граничний строк.

Із якими проблемами ми можемо зіткнутися?

Мною було протестовано декілька сервісів в Електронному кабінеті. На жаль, не все працює ідеально. Так, під час заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи виникла помилка: сума доходу від надання майна в лізинг, оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) не може дорівнювати 0, якщо заповнено графу 7 «відмітка про надання майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм)» розділу «Відомості про власне нерухоме (рухоме) майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду)». Однак зазначений розділ, зокрема і графа 7, у моєму випадку не були заповнені взагалі. Отже, маємо технічну помилку, яку так і не вдалося усунути після кількох нових спроб заповнити декларацію. Моя спроба повідомити про помилку в службу підтримки також не дала результатів.

Однак є й гарні новини. Незважаючи на вищезазначену помилку, система все ж давала змогу підписати декларацію електронним цифровим підписом та відправити її до податкової, після чого в меню «Вхідні/вихідні документи» надійшла Квитанція №2, що свідчить про успішне подання декларації.

Підсумовуючи викладене вище, можу зазначити, що використання ЕЦП у спілкуванні з органами ДПС, зокрема через Електронний кабінет, має більше переваг, ніж недоліків, а тому сміливо надсилайте документи до податкової в електронному вигляді, залишайтеся вдома й будьте здорові.

Автор публікації: Наталія Кіптенко

 

Інші публікації автора

Вестник:№3 березень 2024 - Вісник;
Міжнародна благодійна допомога для НААУ;
Стратегія НААУ 2021-2025;
Доступ до адвокатської професії -;
Рекомендації щодо захисту професейних та;
АНАЛІЗ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ТА ГАРАНТІЙ;
Навчальні продукти для адвокатів;
НеВестник 4

Категорії

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл