"Підтримка ментального здоров'я українських адвокатів під час війни" детальніше за посиланням
Заяви про підтримку законопроекту №9055 Радою Європи засновані на експертному звіті 2017 року – РАУ
Жодних офіційних оцінок законопроекту Радою Європи не надавалося, відтак заяви про те, що законопроект «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» №9055 схвально оцінений Радою Європи, не відповідають дійсності.
Про це ідеться у резолюції Ради адвокатів України щодо неприйнятності законопроекту з мотивів руйнування інституту захисту прав людини та міжнародних репутаційних втрат для України.
«Насправді, оцінка документу на етапі його опрацювання була здійснена у Звіті експертів Ради Європи “Щодо проекту закону “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” та інших пов'язаних законодавчих актів України ще в грудні 2017 року», - сказано в заяві.
Експертний Звіт був виконаний у рамках проекту РЄ “Підтримка впровадженню судової реформи в Україні». На першій сторінці звіту зазначено, що погляди, викладені у цьому звіті, належать авторам і не обов’язково відображають позицію Ради Європи. Відтак, звіт експертів проекту Ради Європи не є офіційним заключенням Ради Європи. Окрім того, мандат експертів передбачав оцінку попереднього варіанту законопроекту на відповідність мінімальним європейським стандартам. Експерти також не аналізували чинний закон про адвокатуру, прийнятий у відповідності до висновків Венеціанської комісії від 2011 року та на виконання умов майбутньої Угоди про асоціацію Україна- ЄС.
«Наразі ми бачимо, як реформа української адвокатури перетворилася на кулуарну гру. І в ній деякі політики не цураються використовувати авторитет європейських інституцій в своїх власних цілях, але всупереч інтересам України. Такі речі однозначно недопустимі і можуть мати для держави негативні наслідки міжнародного масштабу», - ідеться у резолюції РАУ від 21 листопада 2018 року.
У резолюції РАУ згадано той факт, що в ході підготовки цього документу експерти Ради Європи виключили консультації з Національною асоціацією адвокатів України як офіційним представником адвокатури, що прямо суперечить європейським та міжнародним стандартам.
Реальні висновки щодо відповідності законопроектів стандартам Ради Європи надає Венеціанська комісія. Відтак, НААУ ще 22 жовтня 2018 року звернулася до Президента України з приводу того, чи направлено поданий ним законопроект № 9055 до Венеціанської комісії для проходження комплексної оцінки на відповідність європейським стандартам. Відповіді досі не надано.
Зважаючи на численні обмеження прав адвокатів та корупційні ризики законопроекту, РАУ закликає народних депутатів не підтримувати цей документ.
«Наслідками прийняття законопроекту №9055 стане погіршення міжнародного іміджу України, фактична неможливість виконання міжнародних угод та договорів, насамперед Угоди про асоціацію з Євросоюзом, втрата позицій у міжнародних рейтингах демократії та інвестиційної привабливості України», - ідеться у резолюції РАУ.
Рада адвокатів України під час засідання 15 січня 2017 року прийняла Відкрите звернення щодо проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (нова редакція) та інших пов’язаних законодавчих актів України», яке стосувалося недоліків звіту експертів Ради Європи.
Популярні новини
Самоврядування
Адвокатський внесок 2026: хто має право на пільги
До 31 грудня адвокати можуть подати заяви, за результатами розгляду яких рада адвокатів регіону та Національна асоціація адвокатів України вирішують питання про звільнення, зменшення чи відтермінування сплати щорічного внеску на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування.
Дискусія
Чому в Україні запобіжний захід перетворився на превентивне…
Європейський підхід, закріплений у КПК, передбачає тримання під вартою як винятковий запобіжний захід: суди мають доводити неможливість мʼякших альтернатив і ретельно перевіряти ризики. Натомість на практиці його дедалі частіше застосовують майже автоматично, розмиваючи стандарти свободи.
За кордоном
Гучний голос адвоката не подіяв на індійський суд
Високий суд Делі визнав «надзвичайно неприйнятною» поведінку адвоката, який підвищив голос і намагався тиснути на суддю першої інстанції після відмови відкласти розгляд справи. Суд підкреслив, що «суддя є суддею» на будь-якому рівні судової системи, і неповага до суду є неприпустимою.
Дискусія
Незалежність адвокатури виключає участь зовнішніх експертів у…
Залучати міжнародних експертів у процес відбору в органи адвокатського самоврядування – це пряме втручання у незалежність конституційного інституту адвокатури. Адвокати мають самі визначатися кого обирати на керівні посади в органи адвокатського самоврядування.
Законодавство
Управління ризиками затоплення має спиратися на механізм…
Ухвалений за основу проект Закону щодо управління ризиками затоплення потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням вимог до організації Механізму цивільного захисту Європейського Союзу.
Законодавство
Гарантії для батьків, які виховують дітей самі, не мають обмежувати…
Ідея зрівняти гарантії для батьків, які самостійно виховують дітей, заслуговує на підтримку. Разом із тим, законодавчі зміни не повинні обмежувати право батька на шлюб і мають враховувати реальні, в тому числі воєнні, обставини самостійного виховання дитини.
Законодавство
Відступи від якості питної води: закон має містити чіткі правила
Запровадження до законодавства поняття «тимчасові відступи від вимог до якості питної води» без чіткого визначення та запобіжників, створює ризики для санітарно-епідеміологічної безпеки, прав споживачів і відповідності України європейським стандартам у сфері водопостачання.
Cудова практика
Межі критики суду адвокатом дослідив ЄСПЛ
Адвокат має право гостро критикувати дії суду в межах провадження, якщо це потрібно для захисту клієнта, а не для особистої образи судді. Покарання за такі слова можливе лише у виняткових випадках і не повинно змушувати адвокатів мовчати.