15:34 Пт 10.04.20 | |
НААУ пропонує Верховній Раді вдосконалити законопроекти щодо ціноутворення |
|
НААУ направила до Верховної Ради, Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності пропозиції щодо проектів Законів України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо перепродажу товарів під час карантину, епідемії, надзвичайної ситуації, надзвичайного або воєнного стану)» (реєстр. № 3274 від 29.03.2020) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення законодавства про ціноутворення під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня» (реєстр. № 3274-1 від 08.04.2020; перше читання). Законопроекти були проаналізовані Комітетом з кримінального права та процесу НААУ і Головою Комітету НААУ з питань безоплатної правової допомоги О. Дроздовим. Законопроектами № 3274 та №3274-1 запропоновано доповнити Кримінальний кодекс України статтею 199-1. У законопроекті № 3274 проект статті 199-1 КК має такий заголовок: «Перепродаж товарів під час карантину, епідемії, надзвичайної ситуації, надзвичайного або воєнного стану». Проект статті 199-1 КК у законопроекті № 3274-1 викладено під іншим заголовком: «Порушення законодавства про ціноутворення під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня». «Щодо редакції ст. 199-1 КК запропонованої у законопроекті № 3274 ми загалом поділяємо думку, викладену у висновку Головного науково-експертного управління ВРУ від 29.03.2020 року. Разом з тим, викликає сумнів доцільність застосування терміну «перепродаж», визначення якого відсутнє у Кримінальному, Цивільному та Господарському кодексах України», - ідеться у листі НААУ. Зокрема, вказано, що не запропоновано легальне визначення терміну «перепродаж» і в КК, що порушує принцип правової визначеності, як складової верховенства права. Теж саме стосується й законопроекту № 3274-1. Легально невизначений спосіб «перепродаж», з одного боку, сприятиме уникненню кримінальної відповідальності пошуку та використання інших способів (під іншою ніж «перепродаж» назвою) порушення законодавства про ціноутворення під час дії зазначених правових режимів. З іншого боку, у сторони обвинувачення в умовах надзвичайної ситуації, воєнного або надзвичайного стану під «прикриттям гніву обуреної громадськості» виникне нездоланна спокуса будь-які дії кваліфікувати як кримінально-караний перепродаж. У запропонованому вигляді проекти буде досить важко застосовувати з огляду на нечіткість і проблематичність їх формулювань. Внаслідок цього можливим стає як непритягнення до відповідальності багатьох осіб, які вчиняють діяння, подібні до описаних в проекті, так і обвинувачення невинуватих. З огляду на це вважаємо, що без належного доопрацювання проекти не досягнуть тих цілей, заради яких вони були внесені. Разом з тим, НААУ під час підготовки законопроектів до другого читання планує надати до нього ще низку своїх письмових зауважень та пропозицій. |
|
© 2024 Unba.org.ua Всі права захищені |