|
16:49 Пн 24.11.25 |
Проект про центри безпеки: адвокати пропонують визначити статус об’єктів |
|
Попри задекларовану мету посилити захист населення, законопроект про центри безпеки та фонд захисних споруд містить неузгодженості з чинними законами й не визначає чіткий правовий статус нових інституцій і об’єктів інфраструктури. Комітет НААУ з питань правового регулювання органів місцевого самоврядування висловив зауваження і пропозиції до проекту Закону №13454 від 07.07.2025 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків, формування фонду захисних споруд цивільного захисту, створення класів та центрів безпеки». Документом пропонується внести зміни до Кодексу цивільного захисту та Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою розбудови інфраструктури безпеки та збільшення фонду захисних споруд. Органам місцевого самоврядування надається право створювати центри безпеки для забезпечення доступу населення до публічних послуг у сфері безпеки, запобігання й реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків. Порядок їх створення має затвердити Кабмін. Також вводиться визначення центру безпеки як спеціалізованого об’єкта інфраструктури, у якому розміщуються приміщення для декількох екстрених служб: пожежно-рятувальних підрозділів, бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги, поліцейської станції тощо. Уточнюються повноваження органів місцевого самоврядування щодо управління захисними спорудами цивільного захисту, окремо акцентуючи на спорудах публічного доступу на території громади. Водночас адвокати звернули увагу на низку прогалин і неузгодженостей законопроекту. Зокрема, у Кодексі цивільного захисту пропонується запровадити «центри безпеки», однак не визначено їхній правовий статус: чи йдеться про окремі юридичні особи, чи про структурні підрозділи існуючих органів місцевого самоврядування або комунальних установ. Окремо наголошується, що з 28 серпня 2025 року змінено організаційно-правові форми юридичних осіб, які можуть створюватися територіальними громадами. Тому норми законопроекту мають бути узгоджені із Законом «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб». Ще одне зауваження стосується використання в проекті поняття «поліцейський офіцер громади», яке застосовується на рівні підзаконного акта МВС, але не закріплене в Законі України «Про Національну поліцію». З огляду на вимоги статті 19 Конституції та правові позиції Конституційного і Верховного судів, пропонується визначити статус і повноваження таких посадових осіб саме на рівні закону. Крім того, адвокати наполягають, щоб при уточненні повноважень органів місцевого самоврядування щодо управління захисними спорудами цивільного захисту прямо згадувалися не лише захисні споруди публічного доступу, а й споруди подвійного призначення, які вже передбачені Кодексом цивільного захисту. Повністю зауваження і пропозиції до проекту закону можна переглянути за посиланням. Аби першим отримувати новини адвокатури, підпишіться на канал Національної асоціації адвокатів України у Telegram. |
|
|
© 2025 Unba.org.ua Всі права захищені |
|