Реформа адвокатського самоврядування за законопроектом №9055 знищить адвокатуру
Реформування системи адвокатського самоврядування, яке передбачено проектом закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» №9055, призведе до руйнування адвокатури як незалежного конституційного інституту.
Про це йшлося під час дискусії «Законопроект №9055. За та проти», яку ініціював Комітет захисту прав адвокатів та гарантій адвокатської діяльності при НААУ. Перший блок дискусії присвячений змінам до структури органів адвокатського самоврядування.
Метою дискусії є обговорення нової редакції Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», внесеного на розгляд Верховної Ради України Президентом України 06.09.2018 р. Так, вказаний законопроект викликав широкий резонанс у адвокатській спільноті та флешмоб у соцмережах проти прийняття законопроекту із слоганом #stop9055. Прихильники законопроекту відмовилися від участі в цьому публічному заході, де мали можливість презентувати свої аргументи на захист президентського законопроекту.
«Коли влада хоче зруйнувати якусь систему, вона надає преференції тим, чиїми руками ця руйнація відбувається», - так голова Комітету Ганна Боряк пояснила мотиви кардинальних змін до самоврядування.
Голова Ради адвокатів Закарпатської області Олексій Фазекош розкритикував пропонований законопроектом порядок обрання до органів адвокатського самоврядування, яке передбачає підміну конференцій загальними зборами адвокатів регіонів із заниженим кворумом.
«Якщо буде реалізована модель самоврядування цього законопроекту, то української адвокатури не буде взагалі. Реалізувати пропоновану виборчу модель неможливо – це змішані правила виборів народних депутатів та закону «Про господарські товариства». Влада створює керований хаос, де потім, у зв’язку з неможливістю сформувати органи адвокатського самоврядування, доручить, наприклад, Міністерству юстиції провести конференції адвокатів та з"їзди», - прогнозує Олексій Фазекош.
Секретар Комітету захисту прав адвокатів Юрій Григоренко висловив тезу про те, що пропонований у законопроекті порядок проведення конференцій відкриває можливості для створення кількох комплектів органів адвокатського самоврядування в кожному регіоні. Член Комітету Олег Гарник назвав дії влади логічними для того, щоб встановити контроль над адвокатурою за правилом "розділяй та владарюй".
Голова ВКДКА Олександр Дроздов наголосив на тому, що руйнування адвокатури є очевидним наслідком законопроекту. При цьому фрагментація адвокатської спільноти відбудеться не лише за регіональною ознакою, але і за критеріями місця роботи
«Не дотримано елементарні речі, які передбачені міжнародними стандартами. Наприклад, заборона дискримінації», - сказав Олександр Дроздов про задум авторів законопроекту встановити різні розміри адвокатських внесків для адвокатів з різним працевлаштуванням.
Голова Комітету законотворчих ініціатив з питань адвокатської діяльності Олексій Ющенко наголосив на тому, що законопроект №9055 ставить під ризик не лише адвокатів, але і їхніх клієнтів. На його думку, загально національна авторитетна організація адвокатури, яка має міжнародне визнання, спроможна більш ефективно захищати права адвокатів, ніж окремі регіональні організації.
«Самоврядування має функції із захисту прав адвокатів, відстоювання незалежності, захисту від втручань у адвокатську діяльність. У цьому аспекті, питання захисту прав адвокатів стосуються і клієнтів, і визначають рівень захищеності прав людини», - сказав Олексій Ющенко.
НААУ неодноразово висловлювалася проти прийняття проекту №9055 та критикувала порядок його розробки, зміст та цілі. Ради адвокатів регіонів у офіційних листах закликали Верховну Раду утриматися від прийняття цього законопроекту та втілити реформу адвокатури на основі альтернативних законопроектів у відповідності до оцінок Венеціанської комісії. НААУ підтримує необхідність отримання висновків Комісії для всіх законопроектів про адвокатуру, які подані до Верховної Ради.
Популярні новини
Дискусія
Про недоліки обвинувального акта слід заявити на підготовчому…
Адвокати беруть участь в абсолютній більшості підготовчих судових засідань у кримінальних справах. І пасивна поведінка сторони захисту може призвести до незворотних наслідків порушення прав клієнта. Як упередити виникнення проблем?
За кордоном
Як українцям, працюючим у Великій Британії, заощадити кошти (поради…
Українці, які тимчасово перебувають у Великій Британії через війну та офіційно працевлаштовані, можуть заощаджувати кошти за допомогою платформи Tax-Free Childcare. Як це працює розповіли адвокати під час вебінару.
Законодавство
За ототожнення адвоката з клієнтом слід штрафувати - проект
Однією із гарантій адвокатської діяльності, закріплених профільним законом, є заборона ототожнення адвоката з клієнтом. Сьогодні фіксуються численні випадки порушення цієї гарантії, що несе загрози функціонуванню інституту адвокатури та розвитку України як правової держави.
БПД
Нову підставу припинення надання адвокатами БВПД пропонує НААУ
У разі, коли кримінальне провадження зупиняється, також має припинятися і надання безоплатної вторинної правничої допомоги (якщо центр БПД раніше видавав відповідне доручення).
Анонс
Тиждень трудового права стартує 22 квітня
З 22 по 28 квітня 2024 року Національна асоціація адвокатів України проводить четвертий щорічний тиждень трудового права.
Етика
Чи можливі спільні етичні правила для суддів, адвокатів та…
Адвокатська, прокурорська та суддівська спільноти вже намагалися створити етичні правила, єдині для юридичних професій. Наразі це не увінчалося успіхом. Але тема є цікавою і заслуговує на поглиблене вивчення.
Дискусія
Проблеми мобілізації в аспекті порушення прав людини озвучили…
Сьогодні відсутні ефективні механізми протидії порушенням прав людини у питаннях мобілізації. Тому адвокатам необхідно об’єднати зусилля та узагальнити наявні факти з метою напрацювання спільних заходів реагування на виклики.
Гарантії діяльності
Справедливість для адвокатів на ТОТ: критерії обговорили очільники…
Однією із тем, що сьогодні обговорюються професійною юридичною спільнотою, залишається проблема діяльності українських адвокатів на тимчасово окупованих територіях. Наскільки правомірними є ініціативи її криміналізації?