16:02 Пн 01.10.18 | |
Адвокати Чернігівщини підтримали альтернативні проекти законів “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” |
|
28 вересня 2018 року Рада адвокатів Чернігівської області провела виїзне засідання, темою якого стали проекти законів “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” №№9055-1 та 9055-2. Після детального аналізу даних законопроектів адвокати Чернігівської області прийшли до висновку, що вони в більшій мірі відповідають очікуванням професійної спільноти та впровадженню європейських стандартів. «Просимо при розгляді проектів нової редакції закону “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” врахувати позицію адвокатури України щодо альтернативних законопроектів №№ 9055-1 та 9055-2 і сприяти реформуванню законодавства у відповідності до європейських стандартів, реальних потреб адвокатської спільноти та в інтересах посилення конституційних гарантій прав громадян», - ідеться у резолюції Ради адвокатів Чернігівської області. Документ скеровано до голови Верховної Ради, голови та членів Комітету ВР з питань правової політики та правосуддя. Зокрема, подані альтернативні законопроекти вирішують такі проблемні питання як: - спрощення порядку складання адвокатського запиту; - можливість залучення представників національної професійної організації адвокатів до процесу розробки та опрацювання законопроектів, інших нормативно-правових актів у сфері адвокатури; - забезпечення реальної участі представника ради адвокатів регіону під час під час проведення обшуку чи огляду житла, іншого володіння адвоката, приміщень, де він здійснює адвокатську діяльність, тимчасового доступу до речей і документів адвоката; - недопущення зловживання правом на ініціювання питання про дисціплінарну відповідальність адвоката; - надання адвокатам права мати ідентифікований доступ до державних реєстрів, у тому числі Єдиного реєстру досудових розслідувань, Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень, до Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи у порядку, визначеному відповідним держателем реєстру або автоматизованої системи за погодженням з Радою адвокатів України, крім реєстрів, що містять інформацію, яка є державною таємницею за відсутності відповідного допуску до державної таємниці; - закріплення права адвоката мати безперешкодний доступ до приміщень суду в робочий час та у час проведення судового засідання у справі, в якій бере участь клієнт адвоката, а також до приміщень судів, органів прокуратури, поліції, міністерства внутрішніх справ, інших правоохоронних органів, установ для попереднього ув'язнення та виконання покарань, органів державної влади у будь-який час, якщо в цих приміщеннях перебуває клієнт тощо. У резолюції Ради адвокатів Чернігівської області щодо відповідності проектів Закону України « Про адвокатуру та адвокатську діяльність» №№ 9055-1 та 9055-2 європейським стандартам та реальних потребам адвокатської спільноти також вказано на такі переваги, як відсутність дискримінаційних норм при доступі до професії для таких категорій, як нотаріуси, помічники суддів, юрисконсультів, науково-педагогічних працівників, працівників науково-дослідних установ тощо. Цим альтернативні проекти відрізняються від проекту №9055, який надає невиправдані преференції у доступі до професії колишнім суддям та прокурорам. Крім того, альтернативні проекти усувають корупційні ризики, проте зберігають чинний порядок складанні іспиту, який передбачає, не лише перевірку теоретичних знань, а і підготовку процесуальних документів та вирішення практичних завдань. Адвокати Чернігівської області також вітають намір авторів альтернативних законопроектів зберегти існуючу систему органів адвокатського самоврядування в регіонах, яка полягає в існуванні двох окремих юридичних осіб, а саме Ради адвокатів регіону та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії регіону. Така система дозволяє чітко розподіляти функції між цими двома органами та уникати концентрації всіє повноти повноважень в одних руках, що відповідає рекомендаціям експертів Венеціанської комісії. Також позитивним є відсутність змін в Кримінально-процесуальний кодекс України, які містяться в Перехідних положеннях основного законопроекту та призводять до звуження прав адвокатів у процесі. Це насамперед ст. 22-1 щодо неприпустимості зловживання правами, а також спрощення процедури повідомлення про підозру особам зі статусом спеціального суб’єкта; зміни, які надають стороні обвинувачення право на власний розсуд залучити до участі в справі безоплатного захисника й провести за його участі усі потрібні стороні обвинувачення процесуальні дії в порушення права особи на вільний вибір захисника. За результатами зборів було прийнято рішення звернутися до Комітету з заявою про неприпустимість прийняття законопроекту в запропонованій редакції основного законопроекту. Фото з архіву РАР |
|
© 2024 Unba.org.ua Всі права захищені |